Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål ang CC Sidewinder 3m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål ang CC Sidewinder 3m

    Heisann.

    en kompis kjøpte dette oppsettet http://elefun.no/p/prod.aspx?v=25332 for litt siden og monterte i sin kyosho dmt ve.
    men når han kjører på 1/4 og 4/4 gass så "fusker" den no jævlig.
    på full gass så står den bare og hakker for så og kutte helt.

    noen som har tips til feil?
    Kenneth Andresen / 1988 / Lillehammer
    Traxxas Summit / Traxxas E-Maxx / Kyosho Madforce Kruiser Ve

  • #2
    Når du monterer ny esc og motor skall ESC en kalibreres til radiostyringen,de står i bruksanvisningen
    De er 3point need to bee set. Natural point max-full gass point og max-revers point.
    Du skall bruke en knap på ESC en alså.Les bruksanvisningen

    Også skall ABS Auto Brake system skall på radiostyringen være på OFF
    og end point adjuster på 100% på radiostyringen sin innstillinger.
    også sjekk at radiostyringen er oppladet eller har friske batterier.

    De går også and og programmere inn ett eget opplegg på ESC en viss de er nødvendig da
    de står i bruksanvisningen til ESC en ,men de er sikkert ikkje nødvendig og endre på noe dær.

    -Husk og drev billen riktig så du ikkje brenner opp ESC en,viss du har mye mer kv tall nå
    så må du dreve ned pinion gearet på motoren ,med kansje 5tenner eller noe sånt,
    de skall stå en annbefaling i bruksanvisningen til dreving
    Last edited by gob; 20 May 2013, 18:00.

    Comment


    • #3
      Takk for svar
      Kalibrere har vi prøvd og det ble ikke noe bedre.
      Av en merkelig grunn så fikk vi testet den litt i går. kjørte i kanskje 2 min, så begynte den plutselig og fuske igjen. står og hakker og klarer ikke komme seg hverken fremover eller bakover. Plutselig ser jeg at det begynner og ryke så vidt av den så forter meg og skru av bilen. Jeg prøver så og nappe av batteri kabelen, men det jeg sitter igjen med i hånden er bare ledningene. Da hadde det altså blitt så varmt at loddinga mellom batteri og deans kontakte
      Kenneth Andresen / 1988 / Lillehammer
      Traxxas Summit / Traxxas E-Maxx / Kyosho Madforce Kruiser Ve

      Comment


      • #4
        kjøp en annen esc på ca 120A fra elefun eller globy.no du kan kjøpe den i Norge fordi mva kommer
        i tillegg fra utlande. jeg hadde villa kjøpt en ny motor okså på 10,5turn eller kansje 8,5turn
        de holler i masseviss kjøp ett annet merke enn sidwinder, husk og sett på riktig drev på motoren
        de skall stå anbefaling til pinion drev i bruiksanvisningen. viss du skall ha billen til og gå fryktelig
        bra kan du øke pinion giret med 2 tenner. på en 10,5turn motor skall pinion drevet ligge på 20tenner sån ca
        pinion drevet er de drevet som sitter på motoren
        husk att når du monterer motoren så skall de være eit lite (ør lite glis) mellom drevenne på spur drevet om pinion drevet
        Du kan legge i mellom 1 tynn tilklipt papir strimel melom dreven under montering også press
        dette sammen og stram bolten på motren
        Last edited by gob; 27 May 2013, 11:34.

        Comment


        • #5
          Kjøpe nytt er en mulighet, men han har akkurat brukt 950kr på dette settet så hadde vært greit om det hadde fungert. Må jo være noe som er galt. Dem kan jo ikke selge et sett som ikke fungerer.
          Kenneth Andresen / 1988 / Lillehammer
          Traxxas Summit / Traxxas E-Maxx / Kyosho Madforce Kruiser Ve

          Comment


          • #6
            du kan sende en mail til elefun dær du kjøpe den og si at den brant opp når du koblet den på
            og si at du vill klage på den og at de var noen galt med den.
            og spørr om du får en ny som erstaning eller /ett tilbud på nytt oppsett

            De høre ut som dere har koblet noe feil med ledningenne ,høre ut som du har
            koblet feil pluss og minus. sjekk alle ledninge er riktig koblet
            og sjekk dei 3ledingene på motren til esc en er riktig viss de er en sensor motor
            med sensor kabel skall ledningen til motoren kobles A til A og B til B og C til C
            dette står på esc og motoren, de høre utsom du har koblet noe feil med ledningene
            eller så erdette merket med farge på ledningenne
            Last edited by gob; 27 May 2013, 12:12.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X