Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke bil burde jeg valgt av disse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke bil burde jeg valgt av disse?

    Savage flux (HP), thunder tiger e-mta, thunder tiger mt4-g3, hpi apache (SC) og Vaterra Glamis. Hvilke syns dere? Takk for svar

  • #2
    kjem litt an på kor/korleis du har tenkt å bruke bilen..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Savage flux er jo veldig anvendelig på alt slags terreng (gress, grus, asfalt, elver - you name ut!). Kommer som @carish an på hvordan du har tenkt til å bruke den, men jeg ville gått for Savage!

      Comment


      • #4
        Stemmer på Savage Flux HP, men du må forberede deg på å bruke mye tid og penger på den. Mange penger, Mye morro.
        HPI Savage Flux HP m/ Savöx SC-1267SG - Outerwears ESC&Shock cover - Hyperion G3 EX 5200mah 11,1v - 50,000wt diffolje - 50wt demperolje -
        ---Kyosho DBX & Kyosho DST 1/10 .18 Nitro

        Comment


        • #5
          savagen e en utmerket basher,ikkje verdens beste køyreegenskaper.har ikkje brukt hverken masse tid eller penger på min,har tatt en bærearm framme,det e vel det...har hatt min i to år.. mta g3 tåle vel kanskje litt mindre,men har bedre køyreegenskaper.apache sc e vel endå beire der,men e jo lavere og kanskje ikkje fullt so go i f.eks et grustak.men bedre på bane. vaterraen e jo ganske ny,so ekje sikkert det e nåken her som har den endå.men tøff e den..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Hvordan er akselavstanden på den store Savagen? Har et par kompiser som har Savage XS SS, den har utrolig kort akselavstand og snurrer veldig lett så fort den mister grep.

            Vaterraen er jo en bakhjulstrekker. Sikkert ganske lik Traxxas Rustler/Bandit og HPI Firestorm med kjøreegenskaper. Ser ut på bilde at den er litt lengre = Kanskje litt bedre kjøreegenskaper.

            Jeg hadde ikke gått for Vaterra om jeg var deg. Jeg ville satsa mer på merkene som har laga biler i lengre tid med vanntette løsninger.

            Ikke at jeg har så mye kjenskap til Vaterra, men jeg har en følelse om at ikke alle løsningene er de beste.
            Som f.eks Vaterra Twin Hammers, Jang @UltimateRC, måtte skru ut rundt 12 skruer for å få åpna karosseriet i på den.
            Det er ikke sikkert de har lagt så stor vekt på at det skal være lett å komme til her og der om du ødellegger tannhjul etc.

            Traxxas har jo også litt tungvidte løsninger i 1/16 modellene sine. Ofte er det motoren som må av først, ikke at denne er så vanskelig å fjerne da den bare sitter med 1 skrue.


            Gjør litt research om bilen. Finn ut om den er grei å skru på, kvalitet/brukervennlighet.

            Det er bedre å ha mye info i bakhue før du kjøper, enn å gå rett på og bli skuffet fordi det ikke var som forventet.
            Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
            http://www.youtube.com/animatorsimen

            Comment


            • #7
              Jeg hadde valgt enten savage eller mt-4 g3. Har hatt begge og likte langt bedre mt-4 bilen, den lå bedre plantet pga sine truggy egenskaper og kjempelett å arbeide på. Bedre aksler også, skikkelig truggy/buggy oppsett med 3 differ som tåler mye. Savage er okay å jobbe på og når du blir kjent med den. Apachen har jeg ikke vært borti kun sett video av og det så mer tungvindt ut. Aldri hørt om Vaterra...

              Bare pass på å gå skikkelig over MT-4 G3 hvis du handler den, for kvalitetskontrollen under bygging er horribelt på de bilene, men knallbiler når alt er på plass som det skal. Når jeg fikk min var all diffolja lekket utover bilen pga pakning var helt vridd. Har og vært rykter om at de iblant setter aksler feil vei slik at de fremme/bak er for korte/lange, var ikke slik på min. Men fiks alt det der så er det en knall bil.

              Smak og behag, lykke til med det du velger.

              Comment


              • #8
                trur nok vaterra er bra,twin hammers har eg sjøl,og må no sei at feks en axial exo buggy er betydelig meir tungvin å skru på..men til generell herjing ville eg gått for savage eller mt4..vaterraen blir nok nærmare en baja å køyre enn rustler...
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  For det meste på grus,gress,etc.

                  Comment


                  • #10
                    apache c1 e jo på tilbud no..http://elefun.no/p/prod.aspx?v=22064
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X