Announcement

Collapse
No announcement yet.

lading av nimh batterier, hvor lenge?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lading av nimh batterier, hvor lenge?

Hei. Har søkt opp litt på Google men finner litt forskjelling info ang lading. Hvis laderen er 500ma og batteriet 3000ma, da skal denne lade i 6 timer? Det står 500ma på laderen, da gir den det pr time? Har også lest at laderen gir bare 65% av ytelsen. Noen som kan oppklare dette for meg?

http://www.csgnetwork.com/batterychgcalc.html Har prøvd denne, der oppgir den 7,2 timer med 3000ma batteri og 500ma lader, står at det er med 20% Efficiency Loss. Noen som vet om det blir riktig og regner den ut at laderen yter da bare 80% av oppgitt ma?

Comment

80% av 500mAh er 400mAh. mAh står for antall milli amp pr time, men dette visste du sikkert.

Da er det bare å ta dividere 3000 med 400 så har du antall timer.
      Det er 7.5 timer.

En annen løsning er å kjøpe en computerlader. Her kan du sette opp hvor mange mAh du skal lade på. Denne lader til batteriet er fullt og stopper med alarmlyd (kan skrues av).
      Kommer med lipoblansering-plugger. Selv om ikke lipo-batterier trenger å lade med balanseringpluggen i.

Jeg bruker noe ala denne. Den er vifteløs. I innstillingene har jeg skrudd av all form for lyd. Lader ofte nimh/lipobatterier uten lipobag om natta. Selv om det forbys.

Noe mer du lurte på?
      Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
      http://www.youtube.com/animatorsimen

Comment

Må si takk for svaret Da skal jeg regne at den lader 80%

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
        Welcome to our newest member, Mortenporten.
        Working...
        X