Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage flux til guttungen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savage flux til guttungen ?

    Hei.
    Begynner å bli en stund siden jeg holdt på med radiostyrte biler, og lurer derfor på om dere kan komme med synspunkter på kjøp av savage hpi til en 12 åring?

    Jeg lurer spesielt på holdbarhet. Ser at disse bilene går noe jævlig, og lurer derfor på holdbarheten på differ, gearkasse, drivakslinger med mer. Grunnen til spørsmålet er at jeg selv tidligere har hatt hpi savage nitro med picco 26 motor som også gikk veldig godt, men på denne holdt ikke differ, drivakslinger eller gearkasse..

    Ønsker å kjøpe en bil som guttungen kan glede seg med uten at jeg trenger å skru/mekke meg halvt ihjæl og er derfor takknemlig for evnt andre forslag.

  • #2
    Nå veit ikke jeg hvordan type savage du hadde?

    nyere savage har jo fått enkel tilgang til differ samt diffhus i alu, flux er vel den med sterkest drev inne i diffhuset også.
    en del mindre deler inne i gearkassen også siden det ikke er mer en et Gear på den, mindre som kan gå i stykker på den.

    hadde du en savage 25 med picco 26 motor er det en helt annen verden en det savage flux er.


    Uansett er det ikke til og ungå og skru litt hvis man skal ha en bil som går som et uvær, da må det bli noe sakte gående som traxxas summit eller lignende.

    kjører selv savage flux hp og i motsetning til mange andre har jeg satt på lette ditrbonz dekk, ikke store tunge 40 series big joe hjul.
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Kjøp short course så slipper du å tenke på å skru. Fåes også i vannresistente.
      Hvis du på død og liv skal ha hpi så kjører vel de fleste kampanje på dems SC nå.
      Ellers ville jeg valgt bedre merker som losi, Ass, Durango el...

      B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
      Smash shark m/3674
      HPI 4life

      Comment


      • #4
        Litt skruing blir det uansett før eller senere, hvis gutten ikke viser noe interesse i det hele tatt for det så kanskje det ganske enkelt ikke er hans greie men er like fin bil som annen å finne det ut med. Lær ham å justere ned EPA på throttle til å begynne med, så kan han justere opp til et nivå han føler seg trygg på uten å overdrive. Ingen lov som sier at du må stappe 6S i bilen og ha WOT. Det er da ting knuser og knekker på rekke og rad, ellers kan den vare lenge.

        Comment


        • #5
          Bilene køler på 2S også om den bare går på full gass. Det er kræsj og knall som knekker ting. Hva med en vanlig børstemotor til å begynne med? Ser for meg at f.eks en Slash 4x4 børste er et solid og rimelig utgangspunkt. Ellers har børsteløs-varianten trainer mode på ESC som halverer effekten. Synes denne varianten fra Traxxas holder veldig bra mot andre RTR jeg har sett i aksjon og det er god tilgang på deler. Har liten erfaring selv med andre merker..
          Vil man ha monstertruck er Stampeden en veldig leken bil som går greit selv på 2S. Men langt mindre presise kjøreegenskaper og vanskeligere å håndtere.
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

          Comment


          • #6
            Originally posted by Rino View Post
            Nå veit ikke jeg hvordan type savage du hadde? hadde du en savage 25 med picco 26 motor er det en helt annen verden en det savage flux er.
            Var nok en slik ja, men oppgraderte etter hvert til alu diffhus, forsterkede drivakslinger, 3-kloers clutch, bremser + +.

            Hva er din erfaring vedr holdbarhet på savage flux'n?

            Comment


            • #7
              Originally posted by fjelling View Post
              Kjøp short course så slipper du å tenke på å skru. Fåes også i vannresistente.
              Hvis du på død og liv skal ha hpi så kjører vel de fleste kampanje på dems SC nå.
              Ellers ville jeg valgt bedre merker som losi, Ass, Durango el...

              http://www.finn.no/finn/torget/annon...chQuery=apache
              Takker for svar. Skal se litt på disse før vi handler men han helt hektet på savage flux, og har spart lenge for å få penger nok til å kjøpe en slik. Bekymringen min er holdbarhet, venting på deler og masse skruing + utgifter..

              Comment


              • #8
                Originally posted by Corvinus View Post
                Litt skruing blir det uansett før eller senere, hvis gutten ikke viser noe interesse i det hele tatt for det så kanskje det ganske enkelt ikke er hans greie men er like fin bil som annen å finne det ut med. Lær ham å justere ned EPA på throttle til å begynne med, så kan han justere opp til et nivå han føler seg trygg på uten å overdrive. Ingen lov som sier at du må stappe 6S i bilen og ha WOT. Det er da ting knuser og knekker på rekke og rad, ellers kan den vare lenge.
                Han er veldig intr i rc biler og har hatt en hpi wheelie king + traxxas rustler (begge el-biler) som han har hatt det veldig gøy med.

                Hva mener du med å justere ned på EPA? (har null peiling på disse nye el-bilene..)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Odd-M View Post
                  Bilene køler på 2S også om den bare går på full gass. Det er kræsj og knall som knekker ting. Hva med en vanlig børstemotor til å begynne med? Ser for meg at f.eks en Slash 4x4 børste er et solid og rimelig utgangspunkt. Ellers har børsteløs-varianten trainer mode på ESC som halverer effekten. Synes denne varianten fra Traxxas holder veldig bra mot andre RTR jeg har sett i aksjon og det er god tilgang på deler. Har liten erfaring selv med andre merker..
                  Vil man ha monstertruck er Stampeden en veldig leken bil som går greit selv på 2S. Men langt mindre presise kjøreegenskaper og vanskeligere å håndtere.
                  Takker for tips - skal sjekk ut disse og

                  Comment


                  • #10
                    Høres ut som om han har trening nok til å hoppe over børstenivået etter det du skriver etterpå her. Fordelen med en 1:10 er at det holder med 2S for å ha grei fart, langt rimeligere batterier. Masse tråder her med + og - på de Traxxas-bilene jeg har om du vurderer dem. På 3S går det fælt, men det kan diskuteres om de egentlig tåler det i originalforfatning. Men er han skikkelig sugen på en 1:8 MT spørs det vel om han blir fornøyd med dem.

                    Elefun har vel det meste av deler til Traxxas og HPI på lager? Etter min erfaring gode priser på det meste og sender meget raskt.
                    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by viper View Post
                      ... Hva mener du med å justere ned på EPA? (har null peiling på disse nye el-bilene..)
                      End Point Adjustment. Man kan regulere maks- og minimumsnivåer på signaler til bilen. Jeg bruker det på min egen sønns bil for å justere maks hastighet, og skrur det opp når jeg låner bilen selv Lurt å justere styringen også på RTR biler for å hindre servo i å stresse seg utover bilens mekaniske grenser som er vanlig årsak til ødelagte styreservoer, kommer ikke alltid fra fabrikk nøyaktig satt opp.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by viper View Post
                        Var nok en slik ja, men oppgraderte etter hvert til alu diffhus, forsterkede drivakslinger, 3-kloers clutch, bremser + +.

                        Hva er din erfaring vedr holdbarhet på savage flux'n?
                        Nå har jeg kun kjørt min ca 5 batteri pakker, så langt fungerer den veldig bra.
                        kjører min på 4s så litt lett og tippe rundt, så jeg regner med og ha et greit forbruk av karosserier i sommer.

                        kontra din gamle savage er det kun alu diffhusene som er like, tykkere outputs fra diffene, tykkere akslinger, samma med dem du fester hjulene på, drevene på diffene er bedre samma med dem små inne i diffhuset.

                        ta et søk på Google der finner du sikkert mer svar på svakhetene.

                        har hatt mange fuel savager og må si dem har tålt mye juling, tåler driv linja flux motoren så trur jeg du skal leite lenge etter bedre bil.

                        dele prisene er bra og deler er og få kjøpt over alt, hvis gutten har grei kontroll på bilen og ikke kjører på ting så trur jeg at en savage flux hp vil gi mye glede.

                        nytt er nytt men dukker stadig opp brukte på finn til en grei penge.
                        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                        www.rc-utstyr.no

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X