Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas 1/16 Summit VXL SPISER servoer:o(

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traxxas 1/16 Summit VXL SPISER servoer:o(

Har et problem med denne bilen.

Det som er rart er at når jeg plugger inn en helt vanlig styre servo til fly så går det bra. Denne er selvfølgelig for liten og altfor svak til å bruke, kun som test.
    Men i det jeg kobler inn ny servo som skal stå i bilen,blir denne svært varm. Slutter helt å fungere etter kort tid.
    Har prøvd billig kina vare, fra elefun og en hitec kjøpt over disk i svært liten og lokal lekebutikk;o)
    Uansett samme problem.

Bruker kun lipo batterier. 2cell lipo 1750mah 20C, Disse har vært brukt hyppig! Uten problemer.

TIPS mottaes med stor takk. Ønsker ikke å ødelegge flere servoer......
    Stian Jensen (76mod)
    Bil park: HoBao Hyper SCRT10 Sender: Spectrum DX3S.

Kanskje servoen forsøker å flytte hjulene lenger enn de faktisk kan gå? I stedet for å bare holde hjulene i posisjon vil den da jobbe beinhardt for å komme til en posisjon den aldri når. Sving sakte til du når fullt utslag og følg med om servoarmen fortsetter å bevege seg etter at hjulene når maks utslag. Fikses ved å justere endepunktene (EPA) på radioen.

Comment

hhmmmm

Originally posted by bakoo View Post
      Kanskje servoen forsøker å flytte hjulene lenger enn de faktisk kan gå? I stedet for å bare holde hjulene i posisjon vil den da jobbe beinhardt for å komme til en posisjon den aldri når. Sving sakte til du når fullt utslag og følg med om servoarmen fortsetter å bevege seg etter at hjulene når maks utslag. Fikses ved å justere endepunktene (EPA) på radioen.

eneste er at servo`n IKKE er montert sammen med styre leddet på bilen....
      Stian Jensen (76mod)

Comment

Eneste jeg kan tenke meg her er at du har satt servoledningen feil vei i mottageren. Hvis feilen hadde ligget i den nye servoen ville ikke feilen flyttet seg over til neste servo. Og om mottageren er defektet ville det ikke fungert på noen av servoene...

Du kan jo måle hvor høy Volt'n er på strømledningene ut av mottager i forhold til det servoen din tåler.

Comment

Originally posted by Roger'n View Post
          Eneste jeg kan tenke meg her er at du har satt servoledningen feil vei i mottageren. Hvis feilen hadde ligget i den nye servoen ville ikke feilen flyttet seg over til neste servo. Og om mottageren er defektet ville det ikke fungert på noen av servoene...

Du kan jo måle hvor høy Volt'n er på strømledningene ut av mottager i forhold til det servoen din tåler.

Da er bilen til poden på plass. Målte 5.0Volt ut fra mottaker. (måler; 3,75 til 6,7Volt avhengig av om jeg styrer til venstre eller høyre)
          Ny servo er på plass, Hitec HS-82MG. Den skal da klare å fungere uten at den også tar kvelden?? Håper det!!

Andre tips???
          Har ny regulator som jeg kan mekke til... Hadde håpt å slippe å lodde. IKKE min sterkeste side;o)
          Last edited by Menace30; 30 July 2013, 14:17. Reason: mer info
          Stian Jensen (76mod)

Comment

Da funker bilen
            Stian Jensen (76mod)

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Mortenporten.
            Working...
            X