Announcement

Collapse
No announcement yet.

4000 til min "første" rc-bil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4000 til min "første" rc-bil

Hei, jeg har 4000 kr å svi av på min første RC Bil. Ser elefun harHPI Apache C1 Flux RTR til 2995. Med Batteri og lader så er jeg på 4000. Kan denne bilen anbefales som en første bil? Den har jo blant annet ikke skremmende topfart (35 mph). Tenker en bil som går i 80 km/t+ bli for heftig som første bil. Trenger hjelp og anbefalinger fra dere som er drevet i dette gamet

Denne? HPI Apache C1 Flux RTR

Toppfart er ikke alt det heller, etter det jeg forstår så er denne bilen basert på D8 buggien og har mye fordeler til å være en god bil utfra esken. Selv har jeg ikke hatt noen biler fra HPI men med 40% avslag og som sagt basert på D8 er dette ett greit kjøp for litt 'blandet' kjøring i terreng og evt. på en bane. Og bilen kan sikkert oppgraderes til det meste om du selv vil gjøre dette senere, f.eks til en 1/8 buggy.

Bilen går på 4S, så dette er ingen bil som henger etter i terrenget i det hele tatt. Utfra avslaget på 40% og første bil vil jeg si at dette er en grei allround bil. Og det er det jeg regner med den skal brukes til også?

I klubben min diskuteres ikke toppfart i det hele tatt, og er i mine øyne bare ett salgsargument fra produsentene.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Hei hugin_q3, takk for din feedback. Bilen er bestilt, 4500 med batterier og lader. Blir spennede dette. Første bil siden jeg fikk Nikko Bison F-10 i julegave veldig mange år siden

Comment

Høres bra ut dette

Og det vil bli en stor forskjell fra en gammel Nikko-bil, så dette blir bra!
        Anbefaler deg å lese LiPo-Guiden, der finner du mye om lading og bruk av batteriene til bilen. Greit å lære seg hvis dette er noe helt nytt.

Gratulerer med ny bil!
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Hei igjen, tenkte jeg skulle skrive litt om erfaringene mine så langt med denne bilen. Nå har ikke jeg sammenligningsgrunnlag fra annet en en bison f10 fra Nikko. Jeg er strålende fornøyd. Ble litt redd første gang jeg gav full gass Har "tømt" batteriene hver dag siden jeg fikk den. Synes den er kjempefin å kjøre både når man trykker skikkelig på og "lett" hopping. Overasket over hvor mye juling den tåle. Flere ganger har jeg vært sikker på at noe gikk i stykker men nei. Nå gleder jeg meg bare til jeg er ferdig på jobb så jeg kjøre igjen

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Mortenporten.
          Working...
          X