Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilken bil bør eg velge ???? hpi, traxxas eller noen andre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvilken bil bør eg velge ???? hpi, traxxas eller noen andre

    hei eg er 16 år og skal velge min første rc bil eg har mest lyst på traxxas eller hpi.
    eg vil at den skal vere eletrisk og vantett og 4hjulsstrekk,offroad.

    har hatt en nikko som no ikkje fungerer.

    eg har sett på:


    Oppdatert versjon av Bullet. Denne kommer levert med vanntett elektronikk, 2.4Ghz radioutstyr og nytt heftigere motoroppsett som takler opp til 3S Li-Po.




    og eg har tenkt og bruke ca. 3000-4500 med lipo og det eg trenger.

  • #2
    hadde valgt en traxxas slash ultimate med lipo lader og batteri, men da må du strekke budsjettet med 500 kr

    Comment


    • #3
      Har ikke hatt noen HPI-bil så der skal jeg ikke uttale meg.
      Når det kommer til Slash så er det en grei bil å begynne med og tåler en god del juling også.
      Deler får du tak stort sett overalt, både i Norge og utlandet til en forholdsvis rimelig penge
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        Hold deg unna savage xs. Veldig kul å kjøre men mareritt å mekke på.

        Traxxas Slash evt. Rustler er gode biler i din prisklasse. Lette å mekke på. Rustler er 2WD men gir mye glede.

        Se også på Traxxas Stampede 4x4 VXL som er også er en klasikker for herjing.

        Pass på at du kjøpe brushless (børsteløss). Markert med VXL i modelnavnene til traxxas.

        Motoren har da ingen vedlikehold og mye mer krefter samt at barteriet varer lenger.
        OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
        Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
        Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

        Comment


        • #5
          ikkje kjøp elektro,er ikkje noke og satse på
          kjøp nitro bil,men er vell 18års grense på å kjøpe fuel desverre
          Last edited by gob; 11 January 2014, 20:53.

          Comment


          • #6
            Ville sagt det er mye lettere med elektro for en nybegynner. Du har også flere muligheter for å kjøre i ditt nærmiljø på grunn av lite støy fra elektrobiler vs nitro. Seff avhenger det av hvor en har tenkt å kjøre.
            OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
            Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
            Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

            Comment


            • #7
              kjøper du elktro så ikkje kjøp HPI har hørt masse dritt om de,og den er
              vanskelig og skru på

              Comment


              • #8
                Har selv hatt stampeden, bruker man Lipo på denne blir det fort forbruk av akslinger. Men super morro bil og lett å skru, og billige deler. Har nå byttet til hpi savage, dette er en helt annen bil da den er dobbelt så tung og super solid. Men jeg har xl utgaven flux. Men må si denne er enkel å skru på. Men dette er også en noe dyrere bil. Og går utrolig bra, stampeden ble moped i forhold.

                Comment


                • #9
                  Altså, elektro e ikje dritt.. Har en Stampede vxl og vell modda slash 2wd.. Begge har kjørt fra x antall nitro bila og begge e oppe og går 98% av tida.

                  Monster truck så e hvertfall eg veldig fornøyd med Stampede vxl, ser her at det e stort forbruk av drivakslinger, da e Mip cvg tingen, du treng bare og sette på bake i og med at det er de som får hjuling.

                  Short course så e Traxxas Slash det beste du får rtr.. Lossi og Team acossiated er hakke bedre men prisen er hakke høyere og de er som regel kit.

                  Crawler er det Axial, men da er du veldig avhengig av og modde, de er bra når de kommer men det er absolutt ingen ren Crawler du får. Eneste er xr10 men den skal du være heldig om du får tak i..

                  Men det viktigste er og kjenne og føle litt selv, vil du ha HPI eller et annet merke så kjøp det! Når du kjører i stykker så er det bare og sende mail, se på youtube eller søk på nette.. Du lærer fort og reparere.
                  Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

                  -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X