Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til modifisering av Traxxas Slash 4x4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp til modifisering av Traxxas Slash 4x4

    Hjelp til Modifisering av Traxxas Slash 4x4

    Jeg har en Traxxas Slash 4x4 som jeg tenkte å modifisere for vinteren. Tenkte å kjøre på snø og vinterføre. Ville ha nye dekker og fant ut at jeg kan bruke et konverteringssett som tillater meg å kjøre med 1/8 skala buggy dekk, 17 mm hex. Slash'en min er umodifisert, har bare justert demperene så jeg har litt mer bakkeklaring. Lurte på om jeg kan kjøre med 1/8 skala dekk eller om jeg må bytte om gir? Har hørt at med større dekk vil den gå fortere og jeg vil ikke ha så mye trekk kraft og derfor burde forandre oppsettet for større dekk. Noe annet jeg burde gjøre i samme slengen når jeg først oppgraderer den? Vurderer å skifte til progressive fjærer.
    Og hvilke dekk vil være anbefalt for snø?

  • #2
    Du har allerede progressive fjærer originalt. Jeg har byttet til lineære fjærer på min. Hva er diameter på 1/8-dekk? Hvis de er større vil det føre til mer fart, men også tyngre belastning på motor/esc og mer varme. For mye varme og det blir "poff". Større dekk gjør også at den vil subbe veldig mot karosseri. De hexene bygger vel mer ut? Da vil du få problemer med det også.
    Du får masse gode dekk i vanlig short course-størrelse. Pro-Line, Jconcepts f.eks.
    Forøvrig, heving fører til høyere tyngdepunkt og at den blir mer tippete. Vil du ha den til å kjøre bra bør den egentlig være ganske lav.

    Skulle jeg investert i en forbedring så var det dekk, samt forsterket de svake punktene på bilen etterhvert som det smeller. F.eks stålakslinger (MIP), RPM a-armer og aluminium spindler. Noe mer trenger du egentlig ikke til lek og morro..
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • #3
      1:8 buggydekk har ca samme omkrets som sc dekk..
      ville valgt noe 2.8 fra proline, men da må du nok klippe litt i karossen for å få plass. Brede dekk flyter bedre oppå snøen.
      evnt så er det standarddekk og pigg som funker. klipp hull i dekket med hulltang og skru i monteringsskruer med bredt hode innenfra og ut. sitter godt og funker bra
      Espen Jensen
      -----------------------------------------------------
      Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

      Comment


      • #4
        Jeg har prøvd 2.8 Pro-Line Trencher på min, dekkene til Stampeden, men må klippe vekk hele hjulbue og skjerm for at det skal gå. Du slipper overgang til 17mm hex. Men de er ganske mye større. Kombiner med 3S, så tar det seg greit frem har jeg sett.. hehe
        Jeg kjører et Baja Bug-karosseri fra Pro-Line nå og det har merkbart bedre klaring i skjermene enn vanlige short course-karosseri.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #5
          Slash 4x4 har 13t motordrev ut av esken og stampede har 11t, så du trenger egentlig ikke gire ned så mye, pass på motortempen uansett, selv har jeg prøvd slashen med stampede hjul med det medfølgende 13t motordrevet i skogen, det går en stund før det blir varmt, har også prøvd med 17t drev og det tar ikke lange stunden før det blir for varmt i terrenget, så hvis du vil ha det helt etter esken så kan du ha 11t med 2,8 hjul og øke til 17t hvis du kun skal kjøre på harde tørre underlag med disse hjulene på slashen
          Skal du kjøre bare i snø og terreng så er det bedre jo mindre motordrev/pinion du monterer for og holde tempen nede

          Skal du ha enda større en 2,8" så ville jeg ikke drevet høyere enn 10-11 for å prøve og holde tempen nede på motor/esc

          Comment


          • #6
            Stampeden har også større spurdrev enn Slash. Husker ikke hvor mange tenner, men det er adskillig større.
            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

            Comment


            • #7
              slashen min hadde 54t og samme har stampede ut av esken, mulig det kommer an på hvilken modell man kjøper?

              Comment


              • #8
                Hmm... Måtte sjekke og både Slash og Stampede i 4x4 VXL er listet med 54t spur. Min Stampede kjøpte jeg brukt og mener det er et mye større spurdrev i den. Knapt så det går å dra ut slipperen. Skal sjekke neste gang jeg har den oppe.
                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X