Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saddle pack?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saddle pack?

    hei hvordan lader jeg saddle pack? sikkert et dumt spm, men spørr for og være sikker på og ikke herpe batteriene!

  • #2
    Det skal følge med en kabel med to plugger. De skal kobles fra - fra det ene batteriet og til + på det andre. De er da "seriekoblet". Så tar du en kabel fra - på det ene og fra + på det andre, og kobler det til laderen.

    NBNBNB!!! LiPo skal KUN lades med en LiPo lader, stilt inn på LiPo lading!!! Ellers tar batteriet fyr!

    Om du er usikker så be om hjelp og ikke test ut på egenhånd!!!
    Life's too short to go slow! www.ymr.no

    Besøk mitt showroom

    Comment


    • #3
      Originally posted by SHY View Post
      Det skal følge med en kabel med to plugger. De skal kobles fra - fra det ene batteriet og til + på det andre. De er da "seriekoblet". Så tar du en kabel fra - på det ene og fra + på det andre, og kobler det til laderen.

      NBNBNB!!! LiPo skal KUN lades med en LiPo lader, stilt inn på LiPo lading!!! Ellers tar batteriet fyr!

      Om du er usikker så be om hjelp og ikke test ut på egenhånd!!!
      japp det sto slikt koblet til Fant ut hvordan jeg lada den, var jo bare og feste krokodille klemmene men får ikke lada fordi jeg fant ut jeg måtte kjøpe den Hvite dingsen som skal i siden på laderen, som stikker ut av LiPo batterier x]

      Comment


      • #4
        Det høres ut som ballanserings pluggen. Du må ikke lade med ballansering, en gang av og til er nok. Vanlig lading holder som regel fint.

        (Ballansering = de to LiPo cellene lades individuelt slikt at de har lik spenning. For stor ubalanse mellom de to kan gjøre at de går i stykker)
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

        Besøk mitt showroom

        Comment


        • #5
          Originally posted by SHY View Post
          Det høres ut som ballanserings pluggen. Du må ikke lade med ballansering, en gang av og til er nok. Vanlig lading holder som regel fint.

          (Ballansering = de to LiPo cellene lades individuelt slikt at de har lik spenning. For stor ubalanse mellom de to kan gjøre at de går i stykker)
          Ok. Batteria er helt nye se. Sry for så mange spm men har altid ladet med Lipo Balanc.


          I stede for og velge Lipo Balanc skal jeg velge Lipo Charge da?

          Comment


          • #6
            det stemmer

            og sjekk at den ser 2 celler før du trykker confirm
            Life's too short to go slow! www.ymr.no

            Besøk mitt showroom

            Comment


            • #7
              Originally posted by SHY View Post
              det stemmer

              og sjekk at den ser 2 celler før du trykker confirm

              Takk for hjelpa Nå fikk jeg endelig testa D4èn

              Comment


              • #8
                lurer bare på noe angående saddle pack..har 4850mAh batteri...når jeg seriekobler de osv..så på ladern skal jeg velge 4850mah eller skal det fordobbles ?
                http://petitrc.com/

                Comment


                • #9
                  Du velger 4.850 mAh om du vil lade på 1C (fint). Nei, du skal ikke "doble" fordi de er i serie. Det er da volten som økes, ikke ampere
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X