Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysosho DBX VE, kort rekkevidde?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kysosho DBX VE, kort rekkevidde?

    I høst kjøpte jeg en Kysosho DBX VE bil med orion brushless motor og regulator. Med to cellers lithiumbatteri synes jeg den går veldig godt, men ett problem; radioen har veldig kort rekkevidde! Her snakker vi om 10-15M før bilen begynner å "glitsje". Dette er jo ingen ting i forhold til min første bil, en orginal Inferno tr15 som jeg aldri har klart og kjøre utenfor rekkevidde!

    Nå i uken så sendte jeg mottakeren i retur, siden jeg var ganske sikker på at det var denne som var gåen, for å bytte i en ny. I mellomtiden så prøvde jeg og bruke mottakeren som sto i tr15 bilen (fuel), men rekkevidden på denne var ikke noe lengre, tvert i mot! Har prøvd begge kontrollene med forskjellige krystaller uten at det blir like bra som når mottakeren står i tr15 bilen.

    Det virker som om at når mottakeren blir dårlig av og stå i DBX VE, men ikke i tr15!

    Hvorfor er det slik??

    Nå har jeg ikke prøvd å sette mottakeren som sto i tr15 bilen tilbake, for og se om DBX'en ødelegger mottakerne. Og i mellomtiden mens jeg venter på svar (hvis jeg overhode får noen), skal jeg se om jeg får til å måle BEC spenningen til regulatoren...

  • #2
    Hvis du har noe metall som gnisser mot metall som i skruer som er løse er en kilde som kan skape problemer også karbon kan lage støy . Strøm ledninger mot antenne ledning er ikke heller bra . Sjekk dette .
    Last edited by tomin; 21 March 2010, 18:53.
    tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

    Comment


    • #3
      Hvis dette skjer etter en stund,så kan det være cut off`en i esc`n som gjør det også..
      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

      Comment


      • #4
        Hei!
        Fikk kjøpt en DBX VE til min far i jula, fordi vi andre i familien kjører nitro, og han ikke har tålmodighet til stadig justeringer og motorer som ikke går perfekt til en hver tid. Og nå som det har tørket opp enkelte steder, har han har tatt den ut på et par prøveturer. Samme problem her, ca. 20m vekk, mister den signalene. Han ga beskjed om dette i butikken, å fikk til svar at det kunne være signalforstyrrelser fra paraboler i området. Mindre trolig hvis du har akkurat samme problem. Tenkte jeg skulle få prøvd bilen på et litt mer øde sted, med event. ny mottaker og nye krystaller får å utelukke det/de problemene. Får sjekke dette med løse skruer også, siden Tom Inge har holdt på med dette her en stund, og vet vel hva han prater om. Hvis det ikke blir noe forbedering, er det bare å ta den med tilbake til XS, så finner vel de ut av det. Fint hvis du gir beskjed hvis/når du har fått utbedret feilen.
        Frits Are Løberg 85 Hobao Hyper8 PRO/Hyper9 PRO GL

        Comment


        • #5
          Her er lite med paraboler, men det er en del kabeltv, vet ikke om det blir det samme. Har forsåvidt ikke funnet noe som gnisser på bilen noen sted, alt er som det "skal" være. Jeg tror heller ikke det er cut off som fororsaker dette, da ville det samme ha skjedd når bilen kjørte nærme også. Har også 3 helt nye lithiumbatterier (2x3600, 1x5000mah), og det samme skjer uansett hvilket som brukes. Det er heller ingen forskjell hvis jeg bruker andre krystaller. Hvis det ikke finnes noen løsning på dette, så er det stor sannsynelighet for at jeg går for innkjøp av 2.4Ghz fjærnstyring. Her ligger jo bluetooth, wifi, trådløse telefoner, babysittere, kameraer osv osv også, kan ikke det forstyrre også?

          HAdde det vært en ekstern forstyrring, så ville det mest sannsynelig ha forstyrret mine andre biler også, dette er ikke tillfelle. Disse har god rekkevidde, og når disse går ut av rekkevidde så "glitcher" de ikke slik som DBX'n gjør, de mister bare forbindelsen. Nitrobilen fortsetter videre, og den andre elektriske kjører et stykke og stopper.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Da9eI View Post
            Her er lite med paraboler, men det er en del kabeltv, vet ikke om det blir det samme. Har forsåvidt ikke funnet noe som gnisser på bilen noen sted, alt er som det "skal" være. Jeg tror heller ikke det er cut off som fororsaker dette, da ville det samme ha skjedd når bilen kjørte nærme også. Har også 3 helt nye lithiumbatterier (2x3600, 1x5000mah), og det samme skjer uansett hvilket som brukes. Det er heller ingen forskjell hvis jeg bruker andre krystaller. Hvis det ikke finnes noen løsning på dette, så er det stor sannsynelighet for at jeg går for innkjøp av 2.4Ghz fjærnstyring. Her ligger jo bluetooth, wifi, trådløse telefoner, babysittere, kameraer osv osv også, kan ikke det forstyrre også?

            HAdde det vært en ekstern forstyrring, så ville det mest sannsynelig ha forstyrret mine andre biler også, dette er ikke tillfelle. Disse har god rekkevidde, og når disse går ut av rekkevidde så "glitcher" de ikke slik som DBX'n gjør, de mister bare forbindelsen. Nitrobilen fortsetter videre, og den andre elektriske kjører et stykke og stopper.
            Jeg vil nok tro at børsteløssystemet eller noe i den duren brått kan spre ut nok støy til at det kan ha noe å si. 2.4ghz er ifølge post og teletilsynet umulig å forstyrre, de fikk flere Spektrumsystemer til test. Det finnes dog et par systemer, men Spektrum kan jeg gå veldig god for. Jeg har brukt det siden det kom; FØR jeg begynte å jobbe hos forhandlern Det er aldri feil; dvs. jeg har vært borti noen få, men det er stort sett brukerfeil, eller en sjelden gang produksjonsfeil.
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • #7
              Var ute og kjørte med min DBX VE i dag med orginal sender og mottager,merket ikke noe av det du har problemer med..
              Kan det være senderen det er noe galt med da og ikke mottageren!?
              Har du prøvd en annen sender?
              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

              Comment


              • #8
                Originally posted by olafand2 View Post
                Var ute og kjørte med min DBX VE i dag med orginal sender og mottager,merket ikke noe av det du har problemer med..
                Kan det være senderen det er noe galt med da og ikke mottageren!?
                Har du prøvd en annen sender?
                Originally posted by da9el
                Har prøvd begge kontrollene med forskjellige krystaller uten at det blir like bra som når mottakeren står i tr15 bilen.
                titegnda.....
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment


                • #9
                  Ops,leste det egentlig da
                  Da må du prøve utstyret i infernoen da,se om det er samme i den også..
                  sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                  Comment


                  • #10
                    Sånn, da har jeg invistert i et 2.4GHz system, og det funger veldig bra! Kostet ikke så veldig mye heller. Skal prøve DBX sender\mottaker i infernoen og se om det samme skjer der etterhvert som jeg får tid\gidder. Så takker alle sammen for kommentarer.

                    Men kanskje et spørsmål som ikke hører til i denne delen av forumet;
                    Det nye sender\mottakersystemet heter Futaba 2PL-24G, mottakeren fulgte med og er 3 kanaler, teknologi=FHSS.
                    Hva skjer når 2.4Ghz systemet går utenfor rekkevidde? Det driver vel ikke å "glitcher" slik som analoge sendinger gjør?

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X