Hei.
Kjøpte en ny savage flux på turbo-batterier i fjor. Kjørte masse, men jeg tror at batteriene var litt vel kraftige for bilen. På slutten av sesongen i fjor var det nærmest som om "kutsjen" var i stykker (vet ikke om det er en klutsj i en slik bil engang, men iallefall reagerte den slik som en bil med sliten klutsj reagerer). Til slutt gikk den knapt fremover. Forsøkte å stramme mutteren som sitter foran fjæra på motoren, men det hjalp i 10 min så var vi back (demonterte også hele tannhjulkassa, og det også hjalp i nøyaktig 10 min). Noen som har en forklaring på hva dette kan være? Noen enkel fix, eller må jeg bytte noe?
Legger på et spørsmål til: har 3-cell (?) 11.1 LiPo batterier. De ble i sept ladet på "storage"-program, og siden lagt i posen sin i garasjen. det har vært kaldt i vinter, noen som vet om batteriene tåler SÅ kald lagring (tipper det i korte perioder har vært ned mot 15 blå der inne...)?
Takknemmelig for svar.
CAS
Kjøpte en ny savage flux på turbo-batterier i fjor. Kjørte masse, men jeg tror at batteriene var litt vel kraftige for bilen. På slutten av sesongen i fjor var det nærmest som om "kutsjen" var i stykker (vet ikke om det er en klutsj i en slik bil engang, men iallefall reagerte den slik som en bil med sliten klutsj reagerer). Til slutt gikk den knapt fremover. Forsøkte å stramme mutteren som sitter foran fjæra på motoren, men det hjalp i 10 min så var vi back (demonterte også hele tannhjulkassa, og det også hjalp i nøyaktig 10 min). Noen som har en forklaring på hva dette kan være? Noen enkel fix, eller må jeg bytte noe?
Legger på et spørsmål til: har 3-cell (?) 11.1 LiPo batterier. De ble i sept ladet på "storage"-program, og siden lagt i posen sin i garasjen. det har vært kaldt i vinter, noen som vet om batteriene tåler SÅ kald lagring (tipper det i korte perioder har vært ned mot 15 blå der inne...)?
Takknemmelig for svar.
CAS
Comment