Announcement

Collapse
No announcement yet.

El motor som hakket.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • El motor som hakket.

    Hei kjøpte for en stund siden LRP SPX bullet reverse esc og en lrp x12 5,5t. Motorsettet funket glimrende helt til jeg skulle lodde escen på den ganske nye LRP x12 8,5t jeg har i buggyen. men da jeg gjorde dette begynte motoren og hakke og motoren blir fort varm.

    Hva skyldes dette noen tips?
    1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

  • #2
    kjeket at ingen av lodingene ligger litt tett ?
    hatt samme problemet, var loddingene som lå for tett som gjorde at strømen klarte og bli ledet igjenom lufta.. :P
    løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

    Comment


    • #3
      Jeg vil si det samme, Sjekk om loddingene treffer motor hylsa, og at dem ikke ligger for tett... du kan få strøm som hopper over... er mye Amper, så den kan klare og hoppe ett lite stykke som gnist..
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        Har da loddet mange ganger nå og alt ser greit ut så ikke vet jeg...
        1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

        Comment


        • #5
          Ikke vet jeg da
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • #6
            Originally posted by Rcspektrer1 View Post
            Har da loddet mange ganger nå og alt ser greit ut så ikke vet jeg...
            da er det mulig at det har vert en kortslutning når du skulle lodde den før hakkinga begynte.
            eller så kan det vere at du har overhetet motoren når du loddet.
            ELLER :P så kan du ha brukt en for lang motorskrue, det problemet har jeg hatt 2-3 ganger selv. og da måtte jeg bytte ut motoren...
            hvor mange Watt er loddebolten du bruker på ?
            løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

            Comment


            • #7
              loddebolten er 25Watt. Skulle egentlig på kjøring til kl 12 i dag men ser ut som jeg blir klundren med bilen hele dag-.-
              1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

              Comment


              • #8
                ikkje at en 25w loddebolt skall gjøre noen skade akuratt...
                løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                Comment


                • #9
                  Da har jeg klundret i 4 timer til uten hell.
                  har Målt motstand i alle kablene og der var det ikke noe feil. prøvde og lodde på en standar tamiya 540 motor og da gikk den som bare det både fremover og revers. Så escen er ikke gåend.

                  Noen som har noen tips?
                  Evt kan si meg punkt for punkt hva jeg skal gjøre for og sette opp escen?
                  Escen skal kjøres på Lipo 2S, 5,5t motor, uten revers.
                  1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                  Comment


                  • #10
                    sensor kabel ødlagt? lodda ledninger i riktig rekkefølge? satt opp reg for høy timing \ punch?
                    Yokomo MR-4BXF \ Yokomo B-Max2 MR \ Orion Lipo \ Hobbywing \ Futaba \ Sanwa M11

                    Comment


                    • #11
                      ser nå at a og c er byttet om hva gjør dette?
                      Noen som skal på lillehammer på søndag og kjøre som kunen hjulpet meg med dette kansje?
                      1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Rcspektrer1 View Post
                        ser nå at a og c er byttet om hva gjør dette?
                        Noen som skal på lillehammer på søndag og kjøre som kunen hjulpet meg med dette kansje?
                        dette skall vel ikkje ha noe og si ? om det er omvendt så går motoren feil vei...
                        kom på at når motoren bare haker, så er det et tegn på at ledningen kan vere hoppet av på insiden. hatt problemer med det selv et par ganger..
                        løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                        Comment


                        • #13
                          Da har jeg fått fikset nesten alt
                          Fått fikset begge motorene og escene
                          Så nå funker alt:P venter med å programere til jeg treffer på noen som kan denne escen
                          Til da blir jeg kjøren D4 sånn den er nå
                          1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by martin1996 View Post
                            dette skall vel ikkje ha noe og si ? om det er omvendt så går motoren feil vei...
                            kom på at når motoren bare haker, så er det et tegn på at ledningen kan vere hoppet av på insiden. hatt problemer med det selv et par ganger..
                            Nei, det går ikke. ESC/motor brukt for modellfly er enklere sånn. For det første er de sensorløse (ingen sensorkabel), og der kan man bare bytte om to ledninger om den går feil vei. Men for bil ESC så går det ikke, det må være 100% riktig. Altså A-A, B-B, C-C. Det finnes noen få ESC'er som kan reverseres, men det er ikke mange (kan kun komme på Losi Excelorin i farten). De som kjører med 3-girs midtmotor har hatt utfordringer her (bilen går bakover), så de har enten måtte fått tak i en ESC som kan reverseres. Eller putte på et ekstra "idler gear" (4 girs kasse) for å få bilen til å gå forover...

                            Ellers så er de følsomme mht. sensorkabel. Sjekk alltid at denne er i orden om noe er litt muffens (god kontakt, prøv å bytte). Og tett gjerne i begge ender med cleaning gum så ikke skitt og fuktighet kommer inn i kontaktene.

                            Lykke til!
                            Life's too short to go slow! www.ymr.no

                            Besøk mitt showroom

                            Comment


                            • #15
                              Det som var problemet at jeg hadde byttet om a og c. På den forige motorcomboen jeg har hatt så har ikke det hatt noe og si derfor trodde jeg ikke det hadde noe å si her eller. men da har jeg lært noe i dag også
                              1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X