Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Slappe" dempere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Slappe" dempere.

    Hei, alle sammen!

    Jeg er 98% nybegynner innen RC. Har kjøpt meg en HBX Rocket Brushless for å se om dette kan være noe for meg (morsom bil til gunstig pris). Har hatt mye moro de siste dagene, og kommer nok til å fortsette med dette.

    Det jeg lurer på er om jeg burde gjøre noe med demperne mine (spesielt de bak). Når jeg presser bilen ned (med batteri på plass, 7,2V, 2000mA,NiMH fulgte med bilen) så makter ikke demperne å presse bilen opp igjen. Blir liksom liggende nede. Dette fører til at bilen ofte subber. Kult at det gnistrer under bilen, men er vel ikke så gunstig.

    Kan det hjelpe med tynnere olje, eller burde jeg bruke stivere fjærer?

    Håper på tålmodig svar, dere har sikkert svart på lignende spørsmål tusen ganger før.

  • #2
    Stivere fjærer er nok det første du bør se deg om etter. Om du byttter til tynnere olje vil vandringen på denperen forandre seg både i opp og ned bevegelse
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      Takker for kvikt svar Da blir det stivere fjærer. Rart at det ikke sitter på stive nok fjærer originalt. Kan vel ikke ha slitt dem ut på 4 kjøreturer?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Loppeskjegg View Post
        Takker for kvikt svar Da blir det stivere fjærer. Rart at det ikke sitter på stive nok fjærer originalt. Kan vel ikke ha slitt dem ut på 4 kjøreturer?
        Skal ikke slites ut, men det kan vere lurt å skifte ut ti stivere fjerer, om du vill ha den stivere. Men olje, er lurt å skifte og
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • #5
          Svingte akkurat innom en lokal hobbybutikk. Der mente han at fjærene ikke skulle presse bilen helt opp igjen, for da ville den bare hoppe og sprette. Han sa at hvis bilen presses ned skal fjærene presse opp til hjulopphenget stikker 90 grader ut.
          Er dette common knowledge? Tenkte kanskje jeg skulle skifte til 35wt olje for at den ikke skal subbe like mye over små humper o. l.

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X