Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dex410 ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dex410 ?

Tenkte og handle en av disse utgavene, hva er forskjellen på de 2 utgavene og er prisforskjellen verdt det? regner med man uansett handler opt parts alikevel.

Ser litt på bruktmarkedet også, men i og med at dette blir min første 4WD så er det kansje smart og bygge den selv for og bli kjent med den.

Hva er nødvendig og ha i delelager her?

Eg ville kjøpt 410v3 (uten r) fordi denne har mye mer alu deler, annet og bedre karroseri, og den har big bore shocks. Prisen på denne modellen er ganske så liten, så kjøp vanlig 410v3 Deler holder rimelig bra på 410v3, men kan være greit å ha eit extra spur, hubber, dekk, vinger og bærearmer. Dette er etter min erfaring Håper dette hjelper deg. Vill bare legge til at B44.1 er ein mulighet... Den er billigere, mindre tull med, og lettere å sku på, men seff, ditt valg Lykke til
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

Comment

Ja har jo vurdert B44.1, men har en DEX 210 på vei. Men det har vel ingenting og si da det er vel ingen deler fra DEX210 som går og bruke på DEX410 og omvendt? Det viktigste er vel, hvem er det som knekker bærearmer etc lettest

Comment

Ser også at B44.1 er dyrere hos mustit enn hva durango er.

Comment

Originally posted by mrroy76 View Post
          Ser også at B44.1 er dyrere hos mustit enn hva durango er.
          Ja, men det kommer ann på om du handler i norge, eller i utlandet dessuten vill eg bare nevne at durangoen nå har brukt år og dag på å komme på lager, og er enda ikke på lager. Skal nevnes at dette gjelder vanlig 410v3
          Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

Comment

Originally posted by mrroy76 View Post
            Ja har jo vurdert B44.1, men har en DEX 210 på vei. Men det har vel ingenting og si da det er vel ingen deler fra DEX210 som går og bruke på DEX410 og omvendt? Det viktigste er vel, hvem er det som knekker bærearmer etc lettest
            Det er bigbore dempere på både 210 og 410v3. Der går altså deler om hverandre. Husk også på at om du skal ha en 210 og en B44.1 må du ha med fulle verktøysett både i tommer og mm. Tipper vel også at en del lagere etc går på 210/410. Jeg venter også på 410v3. Jeg bytter fra B44.1 til 410v3 og er ikke spesielt overbevist om at den skal være så mye mer vanskelig å skru på. Kanskje heller motsatt med tanke på enkel tilgang på differ og senter slipper. Drevdiffer krever også langt mindre vedlikehold enn kulediffene.
            [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
            -----------------------------------------------------

Comment

Originally posted by spiro View Post
              Det er bigbore dempere på både 210 og 410v3. Der går altså deler om hverandre. Husk også på at om du skal ha en 210 og en B44.1 må du ha med fulle verktøysett både i tommer og mm. Tipper vel også at en del lagere etc går på 210/410. Jeg venter også på 410v3. Jeg bytter fra B44.1 til 410v3 og er ikke spesielt overbevist om at den skal være så mye mer vanskelig å skru på. Kanskje heller motsatt med tanke på enkel tilgang på differ og senter slipper. Drevdiffer krever også langt mindre vedlikehold enn kulediffene.
              Mye bra du sier her ja Men det er smak og behag, også har det litt med kjørestil å gjøre. Noen biler passer bedre for noen enn noen andre...

Comment

Originally posted by spiro View Post
                Også så god plass det er til alt........... *Add sarcasm*
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

Comment

Originally posted by Razer View Post
                  Også så god plass det er til alt........... *Add sarcasm*
                  hahaha

Comment

Jeg har hatt begge bilene, V3 og B44, og de er bra begge to. Men jeg syns Durangoen er lettere å skru på enn b44. Mer som en 1/8 buggy. Men jeg er enig i at plassering av elektronikk krever litt tankevirksomhet og fingerferdighet. Men når det er på plass, er jo ikke det noe problem lenger.
                    Team Mustit Rc, www.mustit.no, Eiker Rc Klubb
                    Team Durango Dex410v3, Vampire Racing, Savöx, Epic Trinity, JConcepts

Comment

Så lenge det er plass til alt, er det vel god nok plass? Hehe

410 er uten tvil en god bil. Lett og få til å fungere greit, også tåler den en del juling. Deilig med skikkelige differ og
                      Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
                      Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
                      Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

Comment

Sjekk denne:
                        http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php/60797-Durango-DEX410V3
                        Team Mustit 2013
                        Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
                        Tommy Nysted, Oslo

Comment

Frister litt med en sånn, hmmm.... skal_skal ikke
                          Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                          Spectrum dx3s

Comment

Jeg har både B4.1 og B44.1, og er storfornøyd med mine biler.
                            Kan absolutt anbefales!
                            Ass. B4.1 Worlds Car - Ass. B44.1 - Xray T3 2012 - LRP - Savox - Spektrum

BOMBK

Comment

har nettopp solgt alt av team associated, så blir nok ikke det igjen. men knall bil er det

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X