Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorplassering DEX210

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Motorplassering DEX210

Jeg holder på med en DEX210 som skal ha rear motor med 4 drev. Når jeg følger første del av instruksjonsboka, så vil tønna på motoren peke ut mot høyre bakhjul. Men når jeg kommer til punktet hvor bakstillinga skal monteres på bilen, er det avbildet med tønna pekende ut mot venstre bakhjul. Herifra og ut i manualen er motoren avbildet mot venstre side.

Så spørsmålet er:

* Hvilken side skal motoren peke ut mot?

* Har motoren pekende mot venstre vs høyre noen stor innvirkning på hvordan bilen vil oppføre seg?
    Last edited by Hilux; 24 February 2012, 06:13.
    Team Mustit RC
    - Xray XB9 - RB- Byron - Sanwa - Savox -

Ta en titt på denne guiden fra Durango, der forklares alle spørsmålene dine. (Hvertfall de som er relatert til motor-config på en 210.)

Kort sagt:

RM3 - motor peker ut mot venstre i bilen som på alle andre 2wd hekkmotor biler.
    RM4 - motor peker ut mot høyre i bilen. Dette er nytt fra Durango og har ikke vært gjort før så vidt jeg vet.
    MM3 - motor peker ut mot venstre i bilen.
    MM4 - motor peker ut mot høyre i bilen.

Forskjellen på venstre eller høyre orientert motor merker man ved at motoren roterer med eller mot momentet på bakhjulene. For eksempel hvordan bilen oppfører seg ved gasspådrag - om den setter seg og gir deg mer styring eller motsatt. Sjekk artikkelen hos Durango, den er veldig grundig på dette.
    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
    -----------------------------------------------------

Comment

Thanx Da får jeg snu girkassa en gang til
      Team Mustit RC
      - Xray XB9 - RB- Byron - Sanwa - Savox -

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
      Welcome to our newest member, Mortenporten.
      Working...
      X