Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett av B4.1 for nybegynner:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppsett av B4.1 for nybegynner:

    Jeg jobber med å sette opp en B4.1 ex RTR, snart FT. Den har fremdeles RTR-demperne og drev-diff. Forleden dag på tørt føreopplevde jeg at den nærmest lente seg litt opp på det ytterste bakhjulet i sving, for så å miste skyvet. Alternativet var å slippe den ned på fjærene. Da sklir den ut med rompa isteden. Jeg kjører den på gule spike, med relativt myke skum-innlegg. Den er godt vektet ned foran, for å gjøre den mer kjørbar for en nybegynner (dama).

    Det jeg mistenker er at diffen er for løs; og at jeg mister skyvet fremover idet marktrykket letter på indre bakhjul. Originalt er den bare smurt opp med black-grease tror jeg. Kan jeg forvente at dette problemet minker hvis jeg fyller den med olje isteden? Jeg vurderer også å sette på litt strammere fjærer bak, for å hindre den litt i å krenge så mye. Men så er det siste spørsmålet om RTR-demperne har merkbart dårligere egenskaper enn FT-demperne. Er det verdt å få FT-dempere på bilen? Jeg har det meste av deler til et sett V1-dempere.

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X