Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri Mini Recon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri Mini Recon

    Hei.

    Er så og si helt ny med elektobiler og trenger litt hjelp til å velge batteri og en litt smartere lader til en HPI Mini Recon. Noen gode tips til batteritype og lader? Er ikke ute etter økning i effekt men et batteri som varer lenge og en lader som ikke er avhengig av helt utladet batteri eller en tidsbegrenset ladeperiode for at batteriet skal leve lenge.

    Øystein

  • #2
    Dette er jo litt større på 1600mAh med samme effekt som batteriet som følger med:


    Og hvilken som helst datalader vil gjøre deg ekstremt mye gladere i bilen din i form av kjapp ladetid enn brevbressa som følger med bilen. Denne er f.eks. veldig fin og kan lade alt du skaffer deg av RC fremover:


    Artig bil, har den selv til sønnen min.

    Comment


    • #3
      Tusen takk for tips. Det er selvfølgelig guttungen i huset som kjører den. Jeg holder meg til Savagen min. Artig bil men har hatt litt mye trøbbel og både dekk, dempere og differensialene er modne for utskifting. 1600 mah batteriet er allerede bestilt hos elefun som en nødløsning siden det som fulgte med bilen er dødt. Håper inderlig at det er batteriet som er dødt og ikke ESC, igjen..... Fikk nytt batteri og ESC på garanti da bilen nektet å gå bakover under andre turen og det kom røyk av den under den tredje....

      Har du peiling på om jeg trenger noe form form for overgang fra laderen til batteriet du linker til?

      Øystein

      Comment


      • #4
        Gjerne spør elefun om de har ladekabel for mini tamiya pluggen som mini recon bruker og evt. om den følger med. Selv satte jeg på deans plugger i stedet, og det følger hvertfall med i samlingen ladekabler som laderen kommer med.

        Har ikke hatt så mye problemer med bilen selv, utenom demperne som lakk olje fra dag 1. Men så blir den også mest kjørt innendørs.

        Comment


        • #5
          Fikk svar fra Elefun og de anbefalte disse overgangene:



          Allerede bestilt

          Øystein

          Comment


          • #6
            Betyr i praksis at du må lage en selv, men da har du hvertfall det du trenger

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X