Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilbake til 5 minutts heta???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tilbake til 5 minutts heta???

    Etter å ha kjørt em 1/10 i østerrike forrige uke vil jeg ta opp en tråd for diskusjon.
    EFRA kjører heatlengder på 5 minutter
    jeg har tidligere støttet lengre kjøretid på heatene i Norge
    men i den senere tiden har jeg forandret mening, tidsskjemaet når vi arrangerer løp i helgene blir fylt nå som vi har med SC som egen klasse.

    Så kom igjen, kom med fordeler og ulemper
    Last edited by thaking; 23 July 2012, 23:31.
    -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
    -Leder www.I
    HRC.no
    ]

  • #2
    Her ble det jo ingen diskusjon ??
    Likevel er det blitt satt opp 5 minutters kjøretid i heat ved NC6
    Synes dette er en dårlig ide, iallefall å gjennomføre dette i siste NC løpet.
    Ole Morten Finnset 1969 -> Ko Propo Helios EX-10, Team Losi xxx4 G+, TRL 22 mid, TRL 22 rear, Corally sp12sl, Xray T3-2012, Tamiya M-05 Pro

    Comment


    • #3
      Støttes
      Mindre varme og mer intenst
      Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
      Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
      Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ole View Post
        Her ble det jo ingen diskusjon ??
        Likevel er det blitt satt opp 5 minutters kjøretid i heat ved NC6
        Synes dette er en dårlig ide, iallefall å gjennomføre dette i siste NC løpet.
        For at det i det hele tatt skal være mulig å gjennomføre all 4 klasser på 2 dager er vi nødt til å ta inn der vi kan.
        SR eller appendix a som det heter har en prioritetsrekkefølge som sier at efra reglene gjelder før appendix a, derfor har seksjonen tolket det slik at vi kan tillate dette,arrangør har i tillegg søkt seksjonen om unntak for dette.
        i tillegg mener jeg stemningen i Rc Norge er god for å prøve dette igjen
        Last edited by thaking; 9 August 2012, 21:48.
        -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
        -Leder www.I
        HRC.no
        ]

        Comment


        • #5
          Er vel ganske så greit å følge efra/ifmar ang kjøretid, for mindel tiltaler det mere med 5 min enn 8, og det tror jeg det gjør for utstyret i bilene.........

          Comment


          • #6
            Jeg støtter forslaget fullt ut. Og jeg mener vi alltid burde følge de internasjonale forbundene, slik at vi ikke får kultursjokk hver gang vi reiser utenlands
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • #7
              vi har utholdenheten for 5000m men ikke farta for å hevde oss i 3000m.. hehe
              Yokomo MR-4BXF \ Yokomo B-Max2 MR \ Orion Lipo \ Hobbywing \ Futaba \ Sanwa M11

              Comment


              • #8
                Originally posted by Razer View Post
                Jeg støtter forslaget fullt ut. Og jeg mener vi alltid burde følge de internasjonale forbundene, slik at vi ikke får kultursjokk hver gang vi reiser utenlands
                Du vil nok få kultursjokk langt fram i tiden, da vi i Norge snart ikke har leirebaner igjen.
                Ole Morten Finnset 1969 -> Ko Propo Helios EX-10, Team Losi xxx4 G+, TRL 22 mid, TRL 22 rear, Corally sp12sl, Xray T3-2012, Tamiya M-05 Pro

                Comment


                • #9
                  Støtter absolutt forslaget om 5 minutter. Etter at vi ble kunstgressnasjon økte tempen ganske betraktelig ved kjøring i 8 minutter, spesielt i 4wd. Regelverket bør forøvrig være så likt EFRA som mulig uansett syns jeg.

                  Stein Ove: Et spørsmål dog - jeg var av oppfatningen at "Appendix A" er våre unntak fra EFRA. Betyr ikke dette at de går foran?
                  [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                  -----------------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Stein Ove: Et spørsmål dog - jeg var av oppfatningen at "Appendix A" er våre unntak fra EFRA. Betyr ikke dette at de går foran?[/QUOTE]

                    både ja og nei, vi har satt i regelen at dokumentene har en prioritet hvor Appendix A er nederst.
                    Nå er det også som du sier unntak ifra EFRA.
                    derfor i dette tilfellet har jeg søkt seksjonen om endring i forhold til dette,og fikk ja med bakgrunn i tidsskjema/gjennomføringsevnen og for å gjøre det mulig å gjennomføre løpet i September med en fornuftig tidsplan
                    Dette må vi uansett diskutere på MSK, og evt gjøre endringer da
                    Last edited by thaking; 13 August 2012, 12:19.
                    -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                    -Leder www.I
                    HRC.no
                    ]

                    Comment


                    • #11
                      Du kukker det skikkelig til Stein Ove. Vet ikke om jeg skal le eller grine nå! Det er vel logisk for alle at vårt SR går foran på nasjonale stevner. Nordisk, EM og VM feks må mann se bort fra disse ville jeg tro!!!!!!!
                      Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                      Comment


                      • #12
                        [QUOTE=hanikol;511562]Du kukker det skikkelig til Stein Ove. Vet ikke om jeg skal le eller grine nå! Det er vel logisk for alle at vårt SR går foran på nasjonale stevner. Nordisk, EM og VM feks må mann se bort fra disse ville jeg tro!!!!!!![/QUOTE

                        Vi trenger ikke å lage mye styr ut av dette men her er det som står:

                        De reglene som gjelder for radiostyrt i Norge er følgende
                        1.NLR & NMF Spesialreglement for radiostyrt generell del
                        2.EFRA
                        3.Appendiks A
                        uansett regelverk/tolkning så er det grenlederen som har det øverste mandat til å avgjøre hvilken regel som skal være gjeldende for den aktuelle situasjonen.

                        Jeg sier ikke at Appendix A ikke skal gjelde, Appendix A er kun unntak ifra EFRA reglene som vi kjører etter.
                        i dette tilfellet på det siste løpet som skal kjøres i cupen, så skal det avvikkles 4 klasser på en helg, derfor søkte jeg seksjonen om unntak ifra å kjøre 8minutter og kjøre 5 minutter istedefor.Dette for å gjøre det praktisk mulig og gjennomføre

                        i tillegg så virker det som om at buggy førere heller vil kjøre 5 minutter enn 8 minutter, derfor er det en gylden sjanse til å prøve dette, derfor har seksjonen sagt ja til dette.
                        Og jeg vet det kommer forslag til MSK om å gå tilbake til 5minutter og bruke EFRA`s oppsett 100%
                        -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                        -Leder www.I
                        HRC.no
                        ]

                        Comment


                        • #13
                          Hans, ro ned språkbruken i det minste da.

                          Jeg velger å sitere Eirik Andreassen; Efra har en fin bok med løsninger.
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by spiro View Post
                            Støtter absolutt forslaget om 5 minutter. Etter at vi ble kunstgressnasjon økte tempen ganske betraktelig ved kjøring i 8 minutter, spesielt i 4wd. Regelverket bør forøvrig være så likt EFRA som mulig uansett syns jeg.

                            Stein Ove: Et spørsmål dog - jeg var av oppfatningen at "Appendix A" er våre unntak fra EFRA. Betyr ikke dette at de går foran?
                            Det var svaret på denne jeg reagerte på. Jeg støtter faktisk 5 minutters regelen generelt.
                            Og Martin...... hadde jeg vært fra nord hadde det hørtes verre ut.
                            Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by hanikol View Post
                              Det var svaret på denne jeg reagerte på. Jeg støtter faktisk 5 minutters regelen generelt.
                              Og Martin...... hadde jeg vært fra nord hadde det hørtes verre ut.
                              Det er sant. Men husk at jeg er bare barnet, har knapt hørt slik språkbruk før
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X