Nå har jeg kjørt B44.1 på kunstgress i to år. Den har i og for seg gjort en god jobb! God bil å kjøre! Men jeg kjenner at jeg er klar for å prøve noe nytt. Jeg har foreløpig ikke konkurrert. Så jeg er mere ute etter kjøre-opplevelsen enn hundredelene. Hva har folk å komme med av meninger og råd her? For øyeblikket er vel alternativene XB4, Cat K1, DEX410, Bmax4, og kanskje TLR44? Andre jeg bør ta med i vurderingen? B44.2 blir for lite nytt til at jeg er interessert i den. XB4 virker usannsynlig dyr på deler. TLR44 vet jeg ikke om det er noen vits å vente på? Kommer den? Når? Bmax4 er vel kanskje litt for spesielt interesserte? DEX410 blir kanskje en smule hard å kjøre, pluss at den vel spiser driv-aksler, og har varme-problemer om sommeren. Så da er det for øyeblikket Cat K1 som leder an anbudsrunden, all over. Jeg er bare redd for at den blir en like sær bil som SV3 og de andre har vært. Vil man komme til å se leverandører som JConcept lage tilbehør til denne bilen?
Jeg kunne muligens tenke meg noe som lander litt mere dødt etter hopp. Karbon-chassis har vel en tendens til å sprette litt mer, fordi den finner så mye grep i litt skjeve landinger. Om mulig kunne jeg også tenke meg drev-diff. Men dette er ikke noe must, hvis diffene bare holder noen kvelder på banen i alle fall. Reim-drift kunne vært gøy. Men der er valgene få om dagen! Hvis Losi hoster opp en TLR44, så kan det vel hende den også blir reim-drevet. Da har man i alle fall to valgmuligheter. Dele-priser er definitivt en faktor! Hadde ikke Xray vært så grådige på sine dele-priser, så hadde jeg nok hatt en XB4 ved lansering. Jeg foretrekker definitivt milimeter-skruer fremfor tommer! Men det er vel bare Associated igjen som tviholder på tommer uansett.
Har du noen meninger eller innspill her? Alt mottas med takk!
Jeg kunne muligens tenke meg noe som lander litt mere dødt etter hopp. Karbon-chassis har vel en tendens til å sprette litt mer, fordi den finner så mye grep i litt skjeve landinger. Om mulig kunne jeg også tenke meg drev-diff. Men dette er ikke noe must, hvis diffene bare holder noen kvelder på banen i alle fall. Reim-drift kunne vært gøy. Men der er valgene få om dagen! Hvis Losi hoster opp en TLR44, så kan det vel hende den også blir reim-drevet. Da har man i alle fall to valgmuligheter. Dele-priser er definitivt en faktor! Hadde ikke Xray vært så grådige på sine dele-priser, så hadde jeg nok hatt en XB4 ved lansering. Jeg foretrekker definitivt milimeter-skruer fremfor tommer! Men det er vel bare Associated igjen som tviholder på tommer uansett.
Har du noen meninger eller innspill her? Alt mottas med takk!
Comment