Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Revo BL - Tips & Triks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-Revo BL - Tips & Triks

    Hei,

    Foreslår at vi lager en ny tråd og samler alle tips/triks om/til E-revo Brushless. Vet at det finnes en generell til e-ravo, men jeg tenker på en spesifikt for BL varianten. Kanskje kan vi få den sticky og om vi er flink...

    Jeg har nettopp bestemt meg for å kjøpe en selv, men har ingen erfaring med Brushless fra før så det blir vell lit begrenset hva jeg kan bidra med.

    Det første jeg kommer til å gjøre er å forsøke å skaffe to "MaxAmps 3s 30c 5250mAh Li-Po" batterier (Hørt utroli mye bra om disse), og en lader for opptil 6s LiPo. Har da sett på en, se link nr 2. Noen som har erfaring med denne/tips til andre?





    Jeg fant også en side under Traxxas hjemmeside med noen tips og triks. Kremningshemmer virker å være et must på denne bilen med 6s LiPo... Hører også at noen anbefaler stivere fjerere og tregere demperolje.



    Håper vi kan samle noen gode tips, triks og how to's her, og ikke skli helt ut med utenomsnakk...

    mvh

    Espen D
    Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

  • #2
    Ang. bil: Godt valg! ERBE går hysterisk bra, og kjøreegenskapene er står i stil. Dette er morro!!!

    Ang. batterier: Maxamps er mulignes de dyreste batteriene på markedet. Det finnes andre kvalitetsbatterier du også bør vurdere, blandt andre Thunderpower, Hyperion G3, Outrage og Flightpower X-Eon. Det er mange som anbefaler Zippy Fligthmax. Det gjorde jeg også tidligere, inntil sist gang jeg kjøpte Zippy-batterier, da var det brudd mellom cellene på 2 av 4 batterier. Rett og slett slurv, hardhent behandling og fraværende kvalitetskontroll. Selv så bruker jeg Flighpower X-Eon 30C 3S/5000mah i ERBE'en og er kjempefornøyd med dem. Bruker Flightpower til andre radiostyrte saker også, og dette er batterier jeg er meget fornøyd med og aldri har hatt noe trøbbel med.

    Ang. lader: Hvorfor være så gnien på laderen? Du skal ha deg noe av det råeste av både bil og batterier, også fisler du ut på laderen...??? Jeg hadde i det minste kjøpt Hyperion EOS0606i bare for å være sikker på at laderen er av god kvalitet. Men med tanke på at du gjerne skal kjøre litt også, og ikke bare sitte å vente på at batteriene lades opp så bør du kanskje se på andre løsninger hvor du kan lade 2 batterier samtidig og som leverer mer strøm. F.eks. Hyperion DOU3 og en passende strømforsyning. Selv så bruker jeg 2 stk. iCharger 106B+ ladere og 1 stk. A30 25A 14V strømforsyning og lader opp 3S/5000mah batteriene til ERBE'en på rundt 35-40 minutter. Disse laderene er jeg veldig fornøyd med. De er meget presise og jeg bruker dem til å lade opp alt av lipo-batterier fra 1S/110mah til 3S/8000mah, pluss noen NIMH og NICD pakker.

    I tillegg til den interne LVC'en i Mamba Monster esc'en så bruker jeg en BM-6 voltage monitor på hver av batteriene for å være på den sikre siden. Jeg bruker forøverig disse voltage monitorene uansett hva jeg kjører så lenge det er lipo-batterier i bruk. Lipo-batterier er såpass dyrt at jeg liker å være på den sikre siden.

    Lykke til!

    Comment


    • #3
      jeg også hadde tenkt å kjøpe maxamps batterier til min E-revo, men etter litt googling og undersøkelser om Maxamps, så kommer jeg ikke til å kjøpe de. Batteriene er visst greie nok, men ikke såppas at de kan forsvare prisen. C ratingen på pakkene sies å være litt vel optimistiske, de yter heller mindre enn det som står..
      I mesteparten av trådene jeg har lest om Maxamps, er det ikke noe skryt...

      Men, dette er bare det jeg har lest meg til, ikke erfart selv. Kommer uansett ikke til å kjøpe Maxamps..
      FLY FLY FLY!!!

      Comment


      • #4
        Ja snakk om hysterisk bil
        Det med olje og fjører er nok smart. Bilen tar jo salto fremover ved hard bremsing.
        Det gjelder org oppsett.
        sigpicAnders Engesvoll
        http://www.letsfly.name/
        http://www.youtube.com/watch?v=lXl8WE7tZtc

        Comment


        • #5
          jo da maxamp har gode batterier men synd de er litt dyre, den nye serien til hyperion G3 blir det snakket varmt om rundt om i verden, er jo verd å kikke på disse.
          Å kjøper du billige lipo batterier så har de ofte ikke så høy rating selv om utlade strømmen er bra (c-ratingen) så er ofte burst verdien ikke så høy.
          Å du ikke forvente så lang levetid på cellene påšbillige lipoer.
          men er som helmet skriver utrolig mange batterier på markedet av god kvalitet.
          Er ikke så lurt å kjøpe en billig lader heller, er vel greit å slippe å vente i flere timer på batteriene skal bli ferdig!
          Om du gidder kan du jo google litt hva andre kjøre med av utstyr å lese å lære av det, så slipper du å lære den harde måten
          The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

          Comment


          • #6
            Dårlige drivaksler

            Nå er Revo'n i hus! Tok litt tid å sette den opp ordentlig. Kjøpte brukt, men det var gjort svært lite med den. Men etter litt skruing, prøving og feiling, og enda mer skruing ble det bra.

            Men... Den er ikke særlig bra til Bashing... Selv med "bare" 16,8 V NiMh og "forsiktig missbruk" så tar ting kvelden... Ødela nettopp det yttre krysset fremme på venstre side. Synes disse ser meget pinglete ut, og kan ikke forestille meg at de holder med 6s LiPo.

            Håper derfot at noen har tips til mer solide drivaksler. Mener at jeg har sett noen med kule i stede for kryss, men husker ikke hvor...

            Har ellers bestemt meg for Hyperion G3 batterier, og en "hyperion eos 0610i net" lader. Satser og på å seriekoble batteriene direkte for å få ferest mulig plugger som begrenser strømmen. Se vedlagt tegning.

            NB: Meget artig bil, selv om den ikke er like skuddsikker som jeg har fått intrykk av!!
            Attached Files
            Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

            Comment


            • #7
              Titta på Polyquest batterier nu.

              11,1V 3S1P 4400Mah og 45C bør vel duge i f.eks e-revo børsteløs

              Kan Lades med 5C

              Comment


              • #8
                E-REVO med Novak HV 6.5

                Har en vanlig E-REVO men vil sette inn en HV 6.5 i den. Kan noen gi meg tips om hvilken pinion jeg bør sette på motoren. Tror det er 32pitch i bilen. Vil ikke gjøre samme feil i den som i en annen jeg har meg gal pinion. Brant opp kondensatoren.
                Mvh Knut.
                (kjører børsteløst grunnet lite hår)

                Comment


                • #9
                  For BL utgaven er 3,00 til 3,61 anbefalt utveksling, litt avhengig av batteri. For 6 S LiPo har jeg hørt mange anbefale 3,00, og dette er den høyeste anbefalte giringen fra Traxxas for 4 s LiPo.

                  Siden Novak HV 6,5 er noe svakere og ikke bygd for LiPo, så vil jeg tro en giring i nedre del av det anbefalte området på BL bør fungere. Du kan for eks kjøre 19 t pinion mot 65 t Spur for 3,42 utveksling, eller 20 t pinion på samme spur for 3,25 utveksling. Da kan du utnytte det orginale Spur drevet, og du gjør i alle fall ikke noe galt.

                  Men, hvorfor ikke gå for en løsning fra Castle Creations? Novak HV 6.5 tilsvarer jo bare to 550 motorer, mens BL utgaven (med CC motor og esc) er lagt kraftigere, og klar for LiPo..
                  Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

                  Comment


                  • #10
                    Takk for svar Espen.
                    Vil bruke Novak for jeg har en liggende. Bruker samme på en Hyper 9e med 2 stk 7.4V 5000. ikke noe problem. Den har lipo cutoff. Går som en kule så det er heller mine ferdigheter det går på. Men takk likevel. Skal prøve 19t. Vill ikke gå så fort som Hyper for den er tyngre men på buggy bane er det fort nok for meg.
                    Mvh Knut

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X