Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Mini E-revo Vxl 1/16 - DREVKNUSER!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har prøvd det nå, og den går veldig tungt med bare en tynn shims. Skal prøve å¨kjøpe ny Bulkhead-tie, da den er bøyd, og det er den som holder alt inntil hverandre. Link til delen : http://cgi.ebay.com/Traxxas-7023-Bul...104198005r2937

Får denne delen nå før helga. mulig at det er problemet, da få andre ser på dette som noe stort problem.(at drevene ryker)
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

Neida.....

Får kjørt 1-2 batteripakker, og så går drevet. Et lite hopp (20cm bortover) med mer eller mindre perfekt landing, og det knaser inni bilen.
      Har nå byttet ut utallige ståldrev. Har prøvd å skifte ut Alt på bilen som har med diffen / diffhuset å gjøre. Har lyst til å gi opp hele bilen, men det er jo så artig å kjøre den . Ingen andre som har dette problemet? Merkelig

Skal gi bilen EN sjanse til...... har jo brukt 1000,- kr på Diff-ringer siden jeg kjøpte den

Comment

Har kjørt denne bilen en del og aldri ødelagt noe drev. Jeg kjører 2 celler lipo i paralell. En kompis hadde problem med å få montert diff huset helt sammen, var en liten glippe der som han ikke skjønte hvorfor han ikke fikk vekk. Han fikset det til slutt men husker i farten ikke hva det var. Har du det samme kanksje? Lykke til, håper det løser seg, er jo en sykt kul bil som du nevner!
        Mugen MBX6R, RB, Beta, Savox, Pirhana, Futaba, Tekno Rc
        www.mustit.nI

Comment

Originally posted by T.O.M View Post
          Har kjørt denne bilen en del og aldri ødelagt noe drev. Jeg kjører 2 celler lipo i paralell. En kompis hadde problem med å få montert diff huset helt sammen, var en liten glippe der som han ikke skjønte hvorfor han ikke fikk vekk. Han fikset det til slutt men husker i farten ikke hva det var. Har du det samme kanksje? Lykke til, håper det løser seg, er jo en sykt kul bil som du nevner!

Aha, en glippe mellom de to delene av diff-huset sa du?
          Det skal jeg undersøke. Virker som om at når det blir mye belastning, så glipper drevene.... fullt mulig at det er det du nevner Skal sjekke. Takk

Edit: har sjekket, og det var glippe på ca. 1mm der.
          Last edited by SAVAGEry; 14 November 2009, 00:24.

Comment

Jezzda!

Da har jeg fått årnings på det
            Var en ganske stor glippe mellom bulkhead'ene....
            Byttet ut bulkhead på den ene siden, og klemte de godt sammen med tang, så satt de inntil hverandre ja

Comment

fint og høre du fikk den igang
              løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

Comment

Ty
                Jøzzda! det er en kjempebil!!
                (ikke bokstavelig talt da... )

Comment

NEI VET DU HVA! NÅ GIR JEG OPP DENNA DRITTBILEN!

Jeg er Driit lei av å skru fra hverandre bilen hver eneste gang jeg skal kjøre. Nå har jeg akkurat byttet drevet. Kjørte i 5 min, og nå er drevet ødelagt igjen.

Jeg skal ikke gi opp bilen helt, men NOE må jo være problemet! Har sjekket litt rundt, kan ikke se at det er noen som har hatt så mye problemer med bilen som meg. Nå har jeg brukt 1500,- på den samme delen som koster ca. 100-150 pr stk. dvs. jeg har kjøpt den mange ganger. Jeg får ikke helt igjen diffhuset heller, men det skal da for fa*n meg ikke være så my hokus pokus å få det helt sammen!? Fortsetter drevene å ryke på denne måten, har jeg jo snart brukt mer enn bilen koster ny før jul.

Håper på svar på evt. teknikker / løsninger på dette.
                  (Har fått gode svar tidligere også )

Comment

Ikke stress når du skrur på bilen. Men med 14,4V så er det ikke rart at den ryker. Kjør med 7,2V. Da holder den lenge.

Slik er det med alt. Viss du kjører hunde over fartsdumer og slikt med en 1/1 bil så varer ikke den heller lenge.
                    Last edited by RCislife; 29 November 2009, 21:21.
                    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

Skal kjøpe parallell-kobling, kjøre på 7,2v. Nå som snøen (forhåpentlig vis) kommer, har man jo ikke bruk for at den gjør 80km/t. Har prøvd å kjøre den på snø med bånn gass, da kommer den bare helt ut av kontroll.

takk for svar RCislife.

Comment

Den går bedre med et 7,2V kontra 2stk 7,2V parallell.

Comment

ja... men blir det ikke bedre balanse da? (med 2 i paralell?

Comment

Det er har ikke noe å si med din kjøring, men du kan jo ha begge i uten at begge er tilkoplet, men gjør som du vil og test litt frem og tilbake

Comment

Med MIN kjøring?hva mener du!??!

Neida bare tulla jeg nå da...

Det stemmer... kjører ikke akkurat noe konkuranse nei Så "tipper" at det ikke gjør noe at jeg tipper. (tok du'n?) Har nok ikke så mye å si når man bare herjer / kjører litt i gate at den veier en batteripakke mer på ene siden Prøve meg fram skal je vettu!

Igjen, takk for svar.

Comment

Tror nok å være enig i at strømstyrken er den største grunn til alle utgiftene. Tror du vil det beste allround resultat med 2s lipo. Seriekopling av batterier på denne bilen er vel egentlig bare bull. Med 2s lipo gjør den vel ca 55, og bakoversaltoer i fleng. Var sansynligvis den første 4 dager etter release i USA) som fikk bilen i Norge, og har ikke skifta en eneste diff. Noen armer har gått med, men det må da påregnes om skal skal kjørte hadt, hoppe høyt og langt.
                                Kjør lipo eller nimh enten enkel pakke eller paralell så lever den nok lenger.
                                En annen ting er at om du kjører enkle pakker, så får den litt kjøling i byttene, det har den bare godt av.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X