Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-revo dekk erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ah, kult å høre=) Men har lest i ettertid at mange har hatt problemer med at kulelagrene ikke sitter skikkelig, at de sitter litt løst på en måte, er det noe du merket noe til?

    Peace
    Bil: Traxxas E-Revo BL
    Radio: Spektrum DX3s
    Fly: cessna 180 RTF

    Comment


    • #17
      kan ikke si at jeg merket noe til det nei (",)

      du får jo mange timer med moro før det evnt skjer
      En hobby kan ikke måles i penger, men i verdien av hva det gir deg.
      sigpic

      Comment


      • #18
        ok, thanks for tilbakemeldingen=) andre ting du oppgraderte på revoen som du følte forbedret bilen? har set litt på sånn sway bars, enten tekno sine eller traxxas. Har du vært borti disse?
        Bil: Traxxas E-Revo BL
        Radio: Spektrum DX3s
        Fly: cessna 180 RTF

        Comment


        • #19
          Jeg bygget så og si hele bilen fra scratch, så har ikke kjørt den i original stand.
          Men jeg brukte sway bars fra Tekno rc, du kan velge mellom 3 styrker på sway barene fra de.
          Ellers vil jeg anbefale center diff, bilen får en bedre fordeling av kreftene med den syns jeg
          På centerdiffen vil jeg og anbefale og se om den har olje i seg, mange som får den uten tilsatt olje.
          Det gjelder både på 1/10 og 1/16 e-revo!

          Men du kan jo prøve og feile litt på deler til denne bilen, så lærer sikkert jeg og mer om hva jeg skal bruke.
          Når jeg skal ha 1/10 e-revo igjen

          Tommy.
          En hobby kan ikke måles i penger, men i verdien av hva det gir deg.
          sigpic

          Comment


          • #20
            Hei!
            Har opplevd ved ett par annledninger at orginal dekket på min e-revo 1/10 har fått en flenge i seg og må byttes. Midt oppe på dekkbanen og så revner det hele dekket.
            Er det rett og slett så dårlig kvalitet på disse og at fks proline dekkene er bedre på denne måten også?
            (dette skjedde på grus, med endel gjenstander som plankebiter ol.)
            takknemlig for tilbakemeldinger....
            Ronny 82mod
            kongsberg
            Traxxas E-revo 1/10 brushless

            Comment


            • #21
              vil ikke si at org dekkene er dårlige, men proline sine er garantert mer holdbare
              En hobby kan ikke måles i penger, men i verdien av hva det gir deg.
              sigpic

              Comment


              • #22
                Originally posted by ktm525 View Post
                Hei!
                Har opplevd ved ett par annledninger at orginal dekket på min e-revo 1/10 har fått en flenge i seg og må byttes. Midt oppe på dekkbanen og så revner det hele dekket.
                Er det rett og slett så dårlig kvalitet på disse og at fks proline dekkene er bedre på denne måten også?
                (dette skjedde på grus, med endel gjenstander som plankebiter ol.)
                takknemlig for tilbakemeldinger....
                Samme skjedde med meg etter ca en måned med kjøring, det er ikke holdbart syns jeg, med tanke på at bilen har ett oppsett som tilsier at mann skal kjøre den hardt og nådeløst :P Men org dekkene er sikkert bra nok, men jeg ønsker noen som tåler det jeg vil de skal tåle

                Originally posted by Tommy O.S View Post
                Jeg bygget så og si hele bilen fra scratch, så har ikke kjørt den i original stand.
                Men jeg brukte sway bars fra Tekno rc, du kan velge mellom 3 styrker på sway barene fra de.
                Ellers vil jeg anbefale center diff, bilen får en bedre fordeling av kreftene med den syns jeg
                På centerdiffen vil jeg og anbefale og se om den har olje i seg, mange som får den uten tilsatt olje.
                Det gjelder både på 1/10 og 1/16 e-revo!

                Men du kan jo prøve og feile litt på deler til denne bilen, så lærer sikkert jeg og mer om hva jeg skal bruke.
                Når jeg skal ha 1/10 e-revo igjen

                Tommy.
                Ok, tenker det blir Tekno på meg og ja. Fikk delene i dag, det ser meget lovende ut. Men får ikke kjørt før i morgen

                Jeg trodde det var center diff på de orginalt? hmm, må sjekkes

                Peace
                Bil: Traxxas E-Revo BL
                Radio: Spektrum DX3s
                Fly: cessna 180 RTF

                Comment


                • #23
                  Sjekket center diffen for deg jeg

                  Her er option diffen til 1/10 e-revo


                  Her er originalen som du har i kassa nå. (er i 2 deler den, men låst)


                  Bare og "rope" ut hvis det er noe du lurer på

                  Tommy
                  En hobby kan ikke måles i penger, men i verdien av hva det gir deg.
                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Tommy O.S View Post
                    vil ikke si at org dekkene er dårlige, men proline sine er garantert mer holdbare
                    ok Jeg kjøpte 4 stk nye org. dekk på felg så får jeg gi dem en sjanse. Får eventuelt bestille ett sett proline dekk på felg ved en litt større bestilling fra det store utland.

                    En ting jeg lurer på som jeg ikke finner ut av.
                    Jeg har den første utgaven av 2.4ghz systemet som kom på e-revo (gul set-knapp med lys diode nede til høyre på kontrollen) Vet du om denne har innebygget failsafe og om den eventuelt må stilles inn eller er låst?
                    Ronny 82mod
                    kongsberg
                    Traxxas E-revo 1/10 brushless

                    Comment


                    • #25
                      skal lese litt rundt om det er failsafe på den, er ikke sikker selv.
                      vet ingenting om det temaet
                      En hobby kan ikke måles i penger, men i verdien av hva det gir deg.
                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        og det gikk fort å finne ut av
                        det er integrert failsafe på 2.4ghz systemet til traxxas
                        En hobby kan ikke måles i penger, men i verdien av hva det gir deg.
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Tommy O.S View Post
                          og det gikk fort å finne ut av
                          det er integrert failsafe på 2.4ghz systemet til traxxas
                          Se det ja, grunnen til at var itvil er at det kommer tydelig fram at den nye utgaven med "traxxas link" har men jeg fant ikke noe konkret på den første utgaven.

                          Tusen takk for hjelpa
                          Ronny 82mod
                          kongsberg
                          Traxxas E-revo 1/10 brushless

                          Comment


                          • #28
                            Hallå.
                            Ser det snakkes om senterdiff på erbe'n. Hadde en liten nedtur med denne her om dagen. Byttet ut den faste orginale med denne nye og satte i gang. Jeg har ikke mye erfaring med RC, men her må det gjøre noe. Diffen er for "slakk" og fordeler kreftene for mye på framhjulen ved aks. Kjempetips å sjekke oljen. Det sies at det er 500k olje i disse orginalt. Jeg åpnet denne i kveld å ser at det er olje der. Siden jeg er helt uten erfaring vet jeg ikke om det var ok, men fikk en liten følelse av at det var mer smøring på tennene enn oljefylt hus. Har satt inn orginalen igjen. Jeg har jo da også havnet i "oljehelvete" for det er jo nesten umulig å vite tykkelsen på en olje opp mot et annet fabrikat. Skal nå kjøre kun XRAY olje kun for å lære meg og få feelingen på hva XRAY tallene har å si for min bil. Jeg hadde ikke tykkere en 5000 ojle fra XRAY, men aner ikke hva dette er opp mot 500k. Har uansett kjørt det inn i den nye diffen og får vel prøve den en gang. Virket som noe av det samme, men da handler jeg 10 000 olje og prøver det...
                            Men, det skal sies at stødigheten på bilen under aks ble veldig mye bedre. Mye lettere å gi gass tett etter en sving og komme rett inn på neste opp. Ræva slang ikke så mye som før. Har derfor troa på at rett olje vil gjøre stor nytte også i forhold til låst diff.

                            Har som sagt ikke noen erfaring med RC fra før og handlet erbe'n tidlig i sommer. Har satt inn det meste av performance delene. Alle akslinger er byttet ut med stål. Inkl. senter. Det er et must om du skal kjøre 6S og asfalt. Jeg har et par bilder jeg skal prøve å få opp her som beviser dette. Jeg er ikke den værste hopp og svin kjøreren så jeg ble litt overrasket når jeg så hvordan ting hadde bøyd seg.
                            Har ellers montert swaybars. Mener å merke at det gjorde grei nytte. Den største endringen er tykkere olje i demperene og stivere fjærer når det gjelder umiddelbar kjøreegenskaper på typisk hard sand med litt hopp. Det er nok et triks å bytte dekk/felger til slike med "mange små pigger" og felger med litt mer offset slik at bilen blir litt "bredere". Alt dette er kun basert på meg og mitt og mine erfaringer. Jeg har ikke sammenliknet med andre biler og sett at dette faktisk får ned rundetider eller noe. Bilen er bare mer moro å kjøre der det er litt å spinne på og noen hopp. Jeg er midt oppe i dette og håper å kunne være til noe hjelp når jeg får tid til å følge med litt her på forumet.

                            mvh
                            Geir
                            e-revo 1/16 vxl, e-revo brushless, Kyosho Inferno VE, Mugen MBX-6 ECO, Traxxass Fiesta Ken Block 1/16

                            Comment


                            • #29
                              Hei sofus

                              Kan jo ikke si at du mangler erfaringer ihvertfall

                              Tommy.
                              En hobby kan ikke måles i penger, men i verdien av hva det gir deg.
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Hei.
                                Det er bare å si at via internett så får en med seg mye tips. YouTube og forumer er gull verdt for slike som meg som driver litt "for seg selv". Det er sånt som man kan bla opp innimellom når det er tid. Blir ikke mye tid til å lese store romaner og fluenes herre og slikt

                                Men, kjøreerfaring det kan man ikke lese seg til. Der er det bare å kjøre i veg hvor enn du måtte ha plass.

                                mvh
                                Geir
                                e-revo 1/16 vxl, e-revo brushless, Kyosho Inferno VE, Mugen MBX-6 ECO, Traxxass Fiesta Ken Block 1/16

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X