Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Revo 1\16 Trøbbel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-Revo 1\16 Trøbbel

    Eg spør ofte først før eg begynner å skru for å kansje spare meg for unødvendige feil andre kan ha gjort før meg
    Problemet er ganske enkelt:

    Fremhjul driver, bakhjul driver ikke.
    Biler er "fint" kjørt, og kun med 2s lipo Singel.

    Noen forslag til hva det kan være?

    Tipper for min egendel på en knust diff bak, noen som har endre ideer? Får ikke skudd den i kveld siden den er litt blaut av snø

    På forhånd takk

    JE
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

  • #2
    Vil tippe av senter akslingen er gåen, Evnt at skruen har hoppet av, Skru av deksel under og sjekk du Ved diffen så er det ofte at du får en ulyd eller slikt før den ryker... Men ikke alltid da vell og merke
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Den er god, hørte ingen ulyder i det heletatt, verken før eller etter, og har en og annen diff på samvittigheten oppigjennom Satser på skruen først.

      Forresten noen som vet hvilkem matriale diffene er laget av i disse bilene?
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #4
        Tror nok diffene er laget i Alu/stål på selv 1:16 versionen, men er usikker...

        Men som sagt så tror jeg mer du kan satse på senter akslingen da det IKKE er uvanlig at traxxas biler ryker akslinger...

        (Røk 5 akslinger på min Summit på en kveld på innebane av betong... vell og merke med Mamba Monster i da)
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Såpass ja, er det selve akslingen som ryker eller er det nr 7507 her: http://www.traxxas.com/PDF-Library/7107_shafts.pdf
          som ryker til?
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • #6
            Originally posted by john_erlingbakke View Post
            Såpass ja, er det selve akslingen som ryker eller er det nr 7507 her: http://www.traxxas.com/PDF-Library/7107_shafts.pdf
            som ryker til?
            Det er nok blanding, både 7056 og 7057 som ryker.. du må nesten sjekke det... Men tror dem finnes i stål til 1:16 også, Så kanskje det er en investering ?
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              Absolutt et godt forslag, skjønner egentlig ikke hvorfor de lager de i plast, annet enn å spare bittelitt vekt da.. Og selge noen deler kansje?
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #8
                Ti poeng og en snickers til dere, feste på krysset var knukket.
                Noen som har en link til netbutikk som har den i Stål? )
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment


                • #9
                  Sjekk traxxas.com for delenr under tilbehør og upgrades, Og finn den på ebay eller en norsk butikk
                  | Spektrum DX8|
                  | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X