Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Savage X 4,6 til Savage Flux ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Savage X 4,6 til Savage Flux ???

    Hei

    Jeg har en Savage X 4,6 som jeg ønsker å gi et nytt liv til. Jeg har lyst til å bygge den om til en Flux version. Er det noen som har erfaringer med det her inne? Hva som må byttes ut osv...

    Jeg tenkte i utgangspunktet å sette inn en FLUX TORK 2200Kv. Men er åpen for andre gode forslag.

    Hjelp mottas med takk....
    Ronny Simonsen Porsgrunn
    Hyper 8,5 PRO W/OS V-spec, Hyper ST PRO, HPI Savage X 4,6, HPI Savage XL, CM Koncept Kyosho Mini ST EP W/Brushless

  • #2
    Originally posted by Rosi View Post
    Hei

    Jeg har en Savage X 4,6 som jeg ønsker å gi et nytt liv til. Jeg har lyst til å bygge den om til en Flux version. Er det noen som har erfaringer med det her inne? Hva som må byttes ut osv...

    Jeg tenkte i utgangspunktet å sette inn en FLUX TORK 2200Kv. Men er åpen for andre gode forslag.

    Hjelp mottas med takk....
    Heisann, Er 2 ting du burde gjøre iallefall, Og det er og bygge om girkassen til Flux kasse, samt skifte til bulletproof differ, Disse vil ryke ganske så fort.

    Deretter må du ha motorfeste til motoren, Dette finnes det noen alternativer til. Men for den motoren du vil bruke, må du modifisere motorfestene som ligner på flux festet.

    Har selv bygget om en Savage XL til flux, så vist du har noen spm. så sleng dem ut
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Originally posted by xillianto View Post
      Heisann, Er 2 ting du burde gjøre iallefall, Og det er og bygge om girkassen til Flux kasse, samt skifte til bulletproof differ, Disse vil ryke ganske så fort.

      Deretter må du ha motorfeste til motoren, Dette finnes det noen alternativer til. Men for den motoren du vil bruke, må du modifisere motorfestene som ligner på flux festet.

      Har selv bygget om en Savage XL til flux, så vist du har noen spm. så sleng dem ut
      Hjertlig takk....

      Hva slags motor satte du inn i XL`en ? Jeg tenkte å bestille dette motorfestet
      http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=100903

      Og denne motorplata

      http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=100906

      Er jeg i nærheten da eller?


      Har du noen delenummer/link til hva jeg trenger for å bygge om girkassen ?
      Ronny Simonsen Porsgrunn
      Hyper 8,5 PRO W/OS V-spec, Hyper ST PRO, HPI Savage X 4,6, HPI Savage XL, CM Koncept Kyosho Mini ST EP W/Brushless

      Comment


      • #4
        Originally posted by Rosi View Post
        Hjertlig takk....

        Hva slags motor satte du inn i XL`en ? Jeg tenkte å bestille dette motorfestet
        http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=100903

        Og denne motorplata

        http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=100906

        Er jeg i nærheten da eller?


        Har du noen delenummer/link til hva jeg trenger for å bygge om girkassen ?

        Motorfeste og motorplaten blir ikke og passe inn desverre med den rammen du har, MEN! Om du legger til en FLUX ramme, Og evnt batteri bokser fra flux, Så er du igang

        Ville annbefalt jenny_rc på ebay, billig og rask forsendelse.

        Ville også fått tak i alle deler fra ebay til ombyggingen, da dette blir noe rimeligere.

        Jeg kjørte selv samme motor som du henviser til i min Savage XL flux, Og sier bare en ting... RÅTT
        Når det kommer til Flux girkasse, Så kan du laste ned Savage Flux sin manual, Da finner du delenr på alle tannhjulene inni girkassa til flux, Du trenger kun tannhjulene, da huset er likt. Tror dette kosta meg ca 200 kr fra amainhobbies.com
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Originally posted by xillianto View Post
          Motorfeste og motorplaten blir ikke og passe inn desverre med den rammen du har, MEN! Om du legger til en FLUX ramme, Og evnt batteri bokser fra flux, Så er du igang

          Ville annbefalt jenny_rc på ebay, billig og rask forsendelse.

          Ville også fått tak i alle deler fra ebay til ombyggingen, da dette blir noe rimeligere.

          Jeg kjørte selv samme motor som du henviser til i min Savage XL flux, Og sier bare en ting... RÅTT
          Når det kommer til Flux girkasse, Så kan du laste ned Savage Flux sin manual, Da finner du delenr på alle tannhjulene inni girkassa til flux, Du trenger kun tannhjulene, da huset er likt. Tror dette kosta meg ca 200 kr fra amainhobbies.com


          Dette her er til stor hjelp.. Takker og bukker for det

          Ramma du nevner. er det denne du tenker på?

          Alle Hotels in Paris. Beste Auswahl an Hotels in Paris mit Kundenbewertungen und Landkarten. Buchen Sie im Voraus und sparen Sie dabei.
          Ronny Simonsen Porsgrunn
          Hyper 8,5 PRO W/OS V-spec, Hyper ST PRO, HPI Savage X 4,6, HPI Savage XL, CM Koncept Kyosho Mini ST EP W/Brushless

          Comment


          • #6
            ja du kan bruke den også, Men da får du Savage XL Flux igjen

            Ramma til Savage Flux generelt kan du også bruke om du vil beholde standard målene,

            Vist du ser på ebay hos jenny_rc, så selger dem ofte slike "sett" med plastikk deler osv i, der får du batteri kassene, esc feste osv som også trengs f.eks Vil annbefale originale flux kasser uansett da disse tåler litt mer bank.
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X