Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage x til Flux

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Savage x til Flux

Hei!
    Hadde tenkt meg å bytte nitro motroen min til en børsteløs. Så jeg lurte på om det er bare denne jeg trenger; http://www.rcplanet.com/HPI_Racing_C.../HPI102534.htm for å bygge den om? Og hvilken motorer og fartskrontoller jeg burde kjøpe. Og hvliken lader som er gode. Og hvilke batterier som er bra og billige.
    Link hadde vært fint
    Er dette alt jeg trenger for å bygge den om til flux?
    Mvh Peder
    HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

Ingen som vet noe?

Comment

skal svare i løpet av kvelden... ikke tid her og nå :P
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

Comment

Til lader, Så er jo Imax B6AC en grei lader, kan brukes både på 12v og 220v uten strømforsyning. Til speedkontroller og motor så er det nesten eget valg, 1700 - 2600 kv er jo greie motorer fra Castle, vil annbefale Mamba monster esc eller evnt ezrun 150A esc. Om du skal kjøpe esc på hobbyking.com, så kjøp bare den der og ikke motoren fra det settet, denne motoren er ikke god. (esc koster 600 kr)

Vil også si rett ut at vist du skal sette i noe så kraftig, så MÅ du bytte ut diffene bak og fremme til bulletproof... vist ikke blir du og tygge de utrolig raskt.

Ang batterier så er dette litt igjen på hva speedkontroller takler. 2 x 2-3s er ganske så normalt er, sjekk målene med batteri kassen osv.

Hobbyking sine 2-3s 5000 mah 30C batterier passer om jeg husker rett, 40C passer ikke. (blir akkurat litt for store)

EDIT:

Ser nå at diffene osv følger med, Så da burde dette være fikset, Ang speedkontroller osv så annbefaler jeg og slenge på en forlenger på kabelen mellom esc og mottaker da denne blir litt i det korteste lager til tider (iallefall på savage XL ombyggingen min)

Ellers ser alt bra ut Må muligens tenke på noen andre dekker, men det finner du ut etter hvert
        Last edited by KjetilT; 16 February 2011, 11:22.
        | Spektrum DX8|

Comment

Hei

Om du kjøper det settet over, har du jo omtrent en savage flux roller. Original flux motor passer i det festet, men CC2200 passer vel ikke om jeg husker rett. noen linker:

Motor: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...P?I=LXWVC1&P=8

ESC: http://hobbyking.com/hobbyking/store...dProduct=14635
          eller http://hobbyking.com/hobbyking/store...dProduct=10370

Førstnevnte ser bedre ut spør du meg

Hobbyking har jo gode ladere til 20$, og noen Turnigy 5000mah 20c (minimum) koster jo nesten ingen ting.

Lykke til med et tøft prosjekt

Edit: dette ble vel omtrent det samme som xillianto skrev i sitt inlegg, så det først etterpå....

Comment

Takk for svar!
            Jeg hadde tenkt på den orginale esc en i fluxen og den orginale motoren for da passer den inni det kittet. Eller er de så dårlige siden dere ikke anbefaler meg disse?
            Og åssen er er det med garanti i utlandet. Hvis forekesmpler jeg kjøper en Imax B6AC lader og den ikke fungere hva skjer da?? Og er det stor forskjell på 7,4 volts batteri og 11.1 volts batteri i fart og akslerasjon. For jeg har hørt 11.1 volt kan ødellege drivverket. Men hvis jeg kjøper 7,4 vil jeg ikke klare stille stående backflip og hva er maksfaarte sånn ca? Og går det an å lade to batterier på en gang på Imax B6AC ladern?
            Mange spørsmål, men jeg er fersk inne elektro :P

Comment

Det er ganske så stor forskjell på 7,4 og 11, Mest på toppfart og flips, aksen er omtrent lik. Men den gjør ikke backflips, men bare flips på 7,4 eg kjører hovudsaktlig på 7,4 for som du sier, spare drivverket. Å du må gjerne bestille et par karosserier ekstra, for flips med taklanding er det bare å bli vandt til
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Vil fraråder å kjøpe imax av flere grunner men er spes det at du alldri veit om balanserings pottene har blitt kalibrerte eller ikke så du kan risikere at batteriet kommer i farlig ubalanse, dessuten hvis du allerede skal kjøpe batteri ifra hobbycity kan du likesågodt kjøpe en lader derifra også. evnt hyperion laderene skal også være bra.
                Den er forøvrig bare 50-60w noe som er alt for lite

5s er en bra kompromiss slitja\fart, tar fortsatt backflipp i fart men har ikke helt den samme brutaliteten som 6s., uansett så syntes jeg at savage skjenerelt takler 6s relativt bra

Comment

Originally posted by H93 View Post
                  Hei

Om du kjøper det settet over, har du jo omtrent en savage flux roller. Original flux motor passer i det festet, men CC2200 passer vel ikke om jeg husker rett. noen linker:

Motor: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...P?I=LXWVC1&P=8

ESC: http://hobbyking.com/hobbyking/store...dProduct=14635
                  eller http://hobbyking.com/hobbyking/store...dProduct=10370

Førstnevnte ser bedre ut spør du meg

Hobbyking har jo gode ladere til 20$, og noen Turnigy 5000mah 20c (minimum) koster jo nesten ingen ting.

Lykke til med et tøft prosjekt

Edit: dette ble vel omtrent det samme som xillianto skrev i sitt inlegg, så det først etterpå....

CC2200 passer helt fint i dettet kit'et, Det er HPI sin 2200kv motor som kommer originalt i savage flux, Samme motor (Castle lager den for HPI) men ett annet hus.
                  | Spektrum DX8|

Comment

Originally posted by freddy85 View Post
                    Vil fraråder å kjøpe imax av flere grunner men er spes det at du alldri veit om balanserings pottene har blitt kalibrerte eller ikke så du kan risikere at batteriet kommer i farlig ubalanse, dessuten hvis du allerede skal kjøpe batteri ifra hobbycity kan du likesågodt kjøpe en lader derifra også. evnt hyperion laderene skal også være bra.
                    Den er forøvrig bare 50-60w noe som er alt for lite

5s er en bra kompromiss slitja\fart, tar fortsatt backflipp i fart men har ikke helt den samme brutaliteten som 6s., uansett så syntes jeg at savage skjenerelt takler 6s relativt bra
                    5s er litt vanskelig med mindre han skal mikse 2+3s sammen da du ikke får plass til 5s, men ja jeg er helt enig i at 5s er perfekt i bunn og grunn, litt mindre brutal på drivverket, men plenty av fart...
                    | Spektrum DX8|

Comment

Hei!
                      Kan noen gi linker til en seriøs nettbutikk? Og helst en butikk for da kan jeg kjøpe alt der. Og hvordan er det med garanti fra utlandet? Hva vil dere anbefale til meg av 7,4v eler 11.1 v? Og er mamaba monster motoren bedre en den orginal flux motroen? Og hvordan bedre?
                      Mvh Peder

Comment

Originally posted by PedAas View Post
                        Hei!
                        Kan noen gi linker til en seriøs nettbutikk? Og helst en butikk for da kan jeg kjøpe alt der. Og hvordan er det med garanti fra utlandet? Hva vil dere anbefale til meg av 7,4v eler 11.1 v? Og er mamaba monster motoren bedre en den orginal flux motroen? Og hvordan bedre?
                        Mvh Peder
                        Mamba Monster motoren og flux motoren er akkurat den samme, laget av den samme produsenten, Flux motoren har bare ett annet design utvendig

Vil i hovedsak annbefale 2 x 7.4v spess i begynnelsen til du har kontroll på den... for med 6s så blir den ett udyr :P Dobbel stillestående salto er ett faktum og deler vil bli slitt med 6s.
                        | Spektrum DX8|

Comment

Den har vel et lite udyr i seg med 7,4 å?
                          Men bare lurer på hvem ladere og batterir jeg burde velge? Fint med noen linker.

Comment

Originally posted by xillianto View Post
                            CC2200 passer helt fint i dettet kit'et, Det er HPI sin 2200kv motor som kommer originalt i savage flux, Samme motor (Castle lager den for HPI) men ett annet hus.
                            Vet det, men leste på et forum et sted at forsjellen på motorhuset gjorde at kun tork motoren passet..Den som skrev det tok sikkert feil, da jeg vet at du har brukt cc2200 på en savage.

Angående garanti i utlandet er det ofte ikke noe problem, men du må ofte sende produktet inn til nettbutikken som sender det videre til reparasjon osv. Derfor er det få som benytter seg av dette om noe blir ødelagt fordi det ofte er raskere og enklere å kjøpe nytt.

Joda, savagen er rå allerede på 4s. Vil du ha kvalitet og er villig til å betale, er vel hyperion veien å gå. Hobbyking er fin om du heller vi ha billige batterier. I mitt forrige innlegg linket jeg til noen fine billigbatterier, som også finnes i 2s versjon. Dyrere batterier har jeg ikke så mye erfaringer med da:-(

noen linker:
                            Weight: 254g - Dimensions: 137 x 46 x 22 mmPassende til bil og trainerer.G3 Technology LipoCapacity and Resistance Matched Cells5C Speed Charging OK4 x Longer Cycle Life

Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

Husk å sjekke størrelsen på batterikassen på bilen mot størrelsen på batteriene før du bestiller!!

Lykke til

Comment

Originally posted by H93 View Post
                              Vet det, men leste på et forum et sted at forsjellen på motorhuset gjorde at kun tork motoren passet..Den som skrev det tok sikkert feil, da jeg vet at du har brukt cc2200 på en savage.

Angående garanti i utlandet er det ofte ikke noe problem, men du må ofte sende produktet inn til nettbutikken som sender det videre til reparasjon osv. Derfor er det få som benytter seg av dette om noe blir ødelagt fordi det ofte er raskere og enklere å kjøpe nytt.

Joda, savagen er rå allerede på 4s. Vil du ha kvalitet og er villig til å betale, er vel hyperion veien å gå. Hobbyking er fin om du heller vi ha billige batterier. I mitt forrige innlegg linket jeg til noen fine billigbatterier, som også finnes i 2s versjon. Dyrere batterier har jeg ikke så mye erfaringer med da:-(

noen linker:
                              Weight: 254g - Dimensions: 137 x 46 x 22 mmPassende til bil og trainerer.G3 Technology LipoCapacity and Resistance Matched Cells5C Speed Charging OK4 x Longer Cycle Life

Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

Husk å sjekke størrelsen på batterikassen på bilen mot størrelsen på batteriene før du bestiller!!

Lykke til
                              Når jeg tenker meg om, Så kan du muligens ha rett i det med motoren... For jeg brukte ikke originalt motor feste, Slikt at jeg skal ikke si meg for sikker... Men om han kjøper Tork motoren eller CC motoren, Så er jo det ett fett så lenge den passer :P like er dem i ytelse osv :P Men ville evnt sendt en mail til HPI og spurt dem rett ut jeg.
                              | Spektrum DX8|

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X