Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Savage med defekt ESC, råd om oppgradering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-Savage med defekt ESC, råd om oppgradering

    Hei!

    Jeg har en 3 år gammel E-Savage stående i kjelleren som pr i dag har defekt ESC (mest sannsynlig). Jeg har vurdert å bytte ut de to motorene med en børsteløs og tilhørende ESC, men jeg er litt usikker på hvor mye jobb dette er, hva jeg trenger av spesifikke deler og hvor bra det egentlig vil bli.

    Er det noen som har noen gode råd i den retningen?

    Jeg skal ha meg en E-Revo om litt, men det hadde vært moro å hatt en basher ved siden av Summiten inntil jeg får tak i en, Summiten tåler ikke helt råkjøring og liker seg best ved mer sedat oppførstel.
    Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

  • #2
    Hei,

    Jeg har ikke prøvd e-savage selv men har hørt at ingen deler fra vanlig savage passer over, og at den har svake differ og akslinger. Om den tåler et børsteløs oppsett vet jeg ikke, men det vil nok kreve litt oppgraderinger langs drivverket.

    Hobbyking har fått inn en ny serie motorer og ESC-er, trackstar:



    Mulig en 36mm motor også hadde vært nok:


    En film med oppsettet:

    Det er nok ikke så mye jobb å bytte ut motor og esc, men egentlig vil jeg anbefale å prøve å selge e-sav-en og skaffe deg en savage X roller i stedet, som du kan slenge inn et børsteløs oppsett i. Flere kompiser av meg har savage, og de alle er enige om at det er holdbare saker

    Comment


    • #3
      Hei og takk for svar.

      Jeg klarte ikke å holde meg og bestilte meg en E-Revo for en halvtimes tid siden. Jeg lånte en kamerats med 6 celler Lipo i går kveld og det var bare så sinnsykt moro. Så da blir det ny bil i stedet for å fikse Savagen. Men jeg vet ikke om det er mulig å få solgt den for noe all den tid ESCen er defekt, tror du/dere at det kan være noen som ønsker en komplett med radio så lenge den ikke går?
      Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

      Comment


      • #4
        Det jeg kunne ha fått tak i dog er jo en original eller annen type ESC som passer rett inn mot de vanlige børstemotorene, det ville jo vært greit med tanke på videresalg. Fant en online, 80 dollar + frakt/moms, syntes det var litt mye for en "kjip" kontroller, men det er mulig det er det jeg må opp i?
        Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

        Comment


        • #5
          Originally posted by TomB View Post
          Det jeg kunne ha fått tak i dog er jo en original eller annen type ESC som passer rett inn mot de vanlige børstemotorene, det ville jo vært greit med tanke på videresalg. Fant en online, 80 dollar + frakt/moms, syntes det var litt mye for en "kjip" kontroller, men det er mulig det er det jeg må opp i?
          Muligens du kan slenge inn Traxxas sitt dobbel sett ? Vet ikke pris på dette...
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • #6
            Originally posted by xillianto View Post
            Muligens du kan slenge inn Traxxas sitt dobbel sett ? Vet ikke pris på dette...

            Traxxas EVX-2 ligger vel på omkring 700kr+++, men jeg tror ikke det lønner seg å kjøpe inn esc bare for å skulle selge bilen videre. Litt synd å si det, men det er nok børsteløs folk vil ha da


            Gratulerer med ny bil da

            Comment


            • #7
              Sant det, mulig det er bortkastet penger for meg å kjøpe en original ESC for å selge.

              Hva tror man en ESC-løs E-Savage kan være verdt på finn.no eller lignende steder?
              Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

              Comment


              • #8
                Du kan jo prøve å prute litt på denne her om den ikke er solgt...
                Da er det jo bare å vanntette servoer og mottaker så er jo bilen vanntett

                Comment


                • #9
                  Slengte den ut på Finn.no og så ser jeg om jeg får noe respons

                  Latskapen lenge leve, får jeg ikke solgt den så blir den nok i boden til jeg flytter.
                  Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X