Announcement

Collapse
No announcement yet.

HBX Cross Tiger 1/10 Oppgradere med ny ESC og Motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HBX Cross Tiger 1/10 Oppgradere med ny ESC og Motor

    Hei

    Har en HBX Cross tiger kjøpt i 2009.

    ønsker meg mere effekt i denne og har i den sammenheng sett rundt på nettet etter kraftigere motor og ny ESC.

    Har til nå egentli ikke kommet noe lenger da jeg ikke vet hvilken motor som er kraftigere osv..

    noen som kan hjelpe meg? har satt maks pris til rundt 1500 for denne oppgraderingen.

    tenker samtidig at jeg trenger større batteri en det orginale 7.2V 2000mah som fulgte med og tar det uten om motor og esc budsjettet.

    Noen tips til motor, ESC og Batteri?

    Kan også nevne at jeg har lagt til 400Gram i vekt på bilen for mer feste.

    Bilde av bilen:


  • #2
    Hei.

    Vil anbefale deg og IKKE legge ei krone i den bilen...

    For 1500.- I dag, så kan du få en bil som er mye bedre en den du har der.
    Pell den for deler, som du kan bruke ved en senere annledning.

    Vet at dette ikke var svaret du ville ha, men det er det beste jeg kan gi deg!!
    Si ifra, så kan jeg/vi finne noe som kan passe til din lommebok
    Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

    Comment


    • #3
      ja ser den, har byttet chassi på den og 1 stk bakdiff, samt x antall plastikk armer.. fikk med 1 komplett delebil når jeg handlet denne.

      Er forsåvidt ikke farlig for meg om denne bilen ikke blir brukt lenger, da jeg har en Subaru som trenger ESC'n :P

      Hvilken bil burde jeg se på da? etter det jeg har sett så må jeg opp i prisklasse for og få noe stabilt eller?

      Comment


      • #4
        Se etter: Traxxas Bandit - Traxxas Slash - Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Team Associated T4.1 - Hpi Blitz - Losi Strike -

        Noen av mine forslag
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • #5
          Takk for forslagene, hvordan er truggy/buggy i forhold til monster truck i terrenget? Liker å prøve å komme meg opp på plasser, men er ikke intressert i en crawler, prøvde min for første gang i et grustak i dag, og ble mektig skuffet over hvor kort den kom seg opp en 15m skråning me "løs" kalksand.. (var spor fra andre rc biler som har kjørt helt opp osv)
          Er intressert i Monster truck med litt vekt, samt effekt til en billig penge, noe som kan handles fra utlandet kansje?

          Comment


          • #6
            Buggy er håpløs i terreng, truggy litt bedre, men Skal ha noe som går litt i terrenget, så etter som eg ser, så må du ut med litt... Kjører e revo brushless ( den store ) den går veldig bra i terrenget, samt ein sjuk fart på asfalt Men dessverre går d fort 5 lapper frå utlandet, pluss lipo batteri, og lader.Tror ein rustler er hadde vert noe for deg, rimelig, god, holdbar, sprek og grei i terrenget. Selv om denne bare har 2WD, så har den gode dempere.Har hatt sikkert 4 av den bilen du har, og for å si d rett ut, de er ellendige... Du vill merke ein gigantisk forskjell på ein rustler og ein HBX Battei og lader: hobbyking.comLykke til ihvertfall.
            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

            Comment


            • #7
              Enig med Andreas her. Har selv en traxxas rustler som jeg kjører med i grus tak. Den kommer like godt opp som de andre 4x4 bilene jeg har.
              Siden du er ny, så burde du kjøpe en bil som er RTR (ready to run) Men du brurde kjøpe en litt bedre lader. (de som følger bilene er veldig dårlige) En slik ny lader koster rundt en 400, så er ikke så mye.
              http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=3579 Bilen
              Et ekstra batteri er alltid greit å ha: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=16477
              En ok lader: http://www.globy.no/rc-hobby/diverse...4500-lader-55a

              Etterhvert når du har kjørt litt og blitt varm i trøya, så kan du begynne å oppgradere bilen.
              Det er mange folk som har "dishet" ut mange tusen på bil & utstyr, men så finner de ut at de ikke gidder mer.
              Da er det ofte greit å begynne litt forsiktig, så man ikke bruker for mange penger på noe man ikke gidder å holde på med.

              Så grovt regnet, så må du ut med 3000.- Lykke til hvertfall
              Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

              Comment


              • #8
                Takker for svar blir ingen handling før i slutten av Juli, da oppvaskmaskinen konka ut..
                Noen som har info rundt den BSD 1/10 Monster trucken, er det av samme ulla som HBX siden den er så billig? http://www.globy.no/rc-hobby/rc-bile...-24ghz-110-rtr

                Comment


                • #9
                  Har ikke den, har heller aldri prøvd den, men til den prisen, tviler eg på at du får så stort mye mer enn HBXen
                  Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X