Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp ang lipo batt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp ang lipo batt

    hei eg har et lipo batt 2s som går under 6v og eg lurer på om det er kaputt. det som har skjedd var at loddingen inni batteri hvar dorlig slik at plus kabelen var av. fekk naboen til å lodde det på at menn etter det så går batt under 6v.

    eg har savage hp flux. eg slår altid på sender så motaker men nå må eg ta motaker på først så sender. noen som veit ka som er galt.

    takk

  • #2
    Originally posted by rine View Post
    hei eg har et lipo batt 2s som går under 6v og eg lurer på om det er kaputt. det som har skjedd var at loddingen inni batteri hvar dorlig slik at plus kabelen var av. fekk naboen til å lodde det på at menn etter det så går batt under 6v.

    eg har savage hp flux. eg slår altid på sender så motaker men nå må eg ta motaker på først så sender. noen som veit ka som er galt.

    takk
    Får du ikke ladet det over 6v heller ? Eller er det etter kjøring det ender på 6v ?
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      LiPo batterier bør aldri gå under 3.0V per celle, noe ditt batteri da tydeligvis gjør. Har du LiPo cutoff på fartsregulatoren din?

      Når batteriet er toppladet skal hver celle være mellom 4.1V og 4.2V

      Høres uansett ut som du bør vurdere å kjøpe deg et nytt batteri
      HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
      Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

      Comment


      • #4
        Esc har cutoff, men spørsmålet er hva den er stilt inn på
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #5
          Originally posted by john_erlingbakke View Post
          Esc har cutoff, men spørsmålet er hva den er stilt inn på
          Heh, godt poeng, var egentlig det jeg var ute etter
          HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
          Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

          Comment


          • #6
            Om noen har en Castle link, gjør jo det saken ganske mye lettere.. Er egentlig imponert over at en nå faktisk kan "plugge" bilen til en pc å jusse de fleste parametre.. Med tanke på første bilene eg hadde som guttunge på slutten av 80 tallet
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • #7
              Castle link er genialt! Husker ikke helt hva jeg satt LiPo cutoff til, men tror det var 3.2V per celle.

              Var lite av slikt på Luchbox / Grasshopper ja
              HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
              Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

              Comment


              • #8
                Hehe santvel På Revon mener eg faktisk eg har stilt det på 3,4 etter div råd eg har lest rundtom. Uten at det har hatt nevneverdig innvirkning på kjøretid som er har merket hvertfall... Liker å være litt på den trygge siden. Selv om Batterier koster slikk å ingenting hos HK Men for all del, kjører på 6000mah nano
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment


                • #9
                  Originally posted by john_erlingbakke View Post
                  Selv om Batterier koster slikk å ingenting hos HK Men for all del, kjører på 6000mah nano
                  Billige HK batterier er ikke helt det samme nei. Kjører for tiden på 2x 3S 5500mah SMC Sport Max batterier i E-Revo'en. Funker veldig bra

                  Men som med alt annet, får man stort sett hva man betaler for. Når jeg betaler 250 dollar+ for et sett batterier, forventer jeg at det er bra greier.
                  HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
                  Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by HPI View Post
                    Billige HK batterier er ikke helt det samme nei. Kjører for tiden på 2x 3S 5500mah SMC Sport Max batterier i E-Revo'en. Funker veldig bra

                    Men som med alt annet, får man stort sett hva man betaler for. Når jeg betaler 250 dollar+ for et sett batterier, forventer jeg at det er bra greier.
                    Men det skal sies om "billige" HK eg har aldri hatt noe kluss med de, å har kjørt de 50+ ganger, så de er værdt sin tunge vekt i gull
                    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                    Comment


                    • #11
                      Etter eg har kjørt fekk eg under 6v på det eine. Det andre var 6.4v, skal skaffe ein kabel slik eg kan sjekke va den er stilt in på.
                      Er det 6.4v som er anbefalt. No vil ikkje batteri laderen ta batt det står at enn celle er defekt. Har toppen kjørt 10 laddinger på batteriet. skal sende det tilbake til mustit rc.

                      Men eg lurer på om det er vanlig å be om pass nr det gjor hobby king når eg skule rigistrer meg.
                      Hva batteri er å anbefale hos dei ca 5000 - 6000mh s2 (merke)

                      Det batterie som er øydlagt er team enrichpower li-po 7.4v 35c er det et dorlig merke.

                      Comment


                      • #12
                        Tror ikke du får noe igjen for å sende de tilbake til butikken, i og med at en ikke vet hva cutoffen er stilt til, men seff verdt et forsøk

                        Det er disse du vil ha: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=17252

                        Og det med passnr kan du bare skippe glatt Men husk å skriv ned verdien til under 200 kr totalt så slipper du momsen når de går gjennom tollen
                        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by john_erlingbakke View Post
                          Tror ikke du får noe igjen for å sende de tilbake til butikken, i og med at en ikke vet hva cutoffen er stilt til, men seff verdt et forsøk
                          Bortkastet energi. Får ikke igjen noe uansett.
                          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                          Comment


                          • #14
                            du har et halvt år garati på batt. Eg prøver, har ingen ting å tape.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by rine View Post
                              du har et halvt år garati på batt. Eg prøver, har ingen ting å tape.
                              Er verdt et forsøk ja, men garantien tror eg du kan skyte en lite hvit pil etter Du får sikker til svar at det er en "brukerfeil" som de så fint kaller det
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X