Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Savage FLUX, et par problemer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Savage FLUX, et par problemer!

    Kjøpte meg en Flux på mandag, er helt rå synes jeg ;-D kjører fra allt og alle. Men i dag har den krangla litt, vifta på ESC går ikke rundt når jeg skrur på (har ikke sett i fart men) og venstre framhjul datt av. Jeg tenkte det var dårlig stramma fra fabrikkens side men nå har det detti av tre ganger :S noen tips til en eller begge tingene?

    Takker for svar!
    Har en Mini-Z med 2.4Ghz og en HPI Savage FLUX Den er rå... Det var alt

  • #2
    prøv å ta av vifta og sjekk at den spinne lett,ev prøv å blås den rein med trykkluft..har hatt det problemet sjøl...ang dekk så må du berre sjekke etter med jevne mellomrom,har ikkje løsna på min..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Et lite tips for å unngå å få grus i ESC-vifta er å feste myggnetting under viftedekselet.

      Bruk Loctite gjengelås på hjulmutterne så vil du slippe problemet med at de skrur seg ut.
      HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
      Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

      Comment


      • #4
        Evt det du kan gjøre med dekk mutterene er å ta en baufil å skjære noen "hakk" i selve mutteren som går inn mot felgen, da vel den "gripe" seg bedre fast, har gjort det med Revon, har ikke mistet et dekk eller mutter siden
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #5
          Det kom med hakk fra fabrikken har ordna det, men har vært en tur ute idag og nå løsna de metalldelene som holder fast øvre bærear.Skjønner du hvilke jeg mener?
          Har en Mini-Z med 2.4Ghz og en HPI Savage FLUX Den er rå... Det var alt

          Comment


          • #6
            Er det den metall pinnen som går gjennom bærearmen og opphenget du mener?
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • #7
              Ja men var på hobbyco i dag med laderen min som ikke funka så jeg skal stripe fangeren på plass foran for det er visst den som stenger for utgangen til pinnen
              Har en Mini-Z med 2.4Ghz og en HPI Savage FLUX Den er rå... Det var alt

              Comment


              • #8
                Jupp, er samme patenten foran og bak faktisk... å ettersom fangerene får en støyt i ny og ne bøye de seg slik at de ikke holder pinnene lengre Hadde samme problemet sjøl.. Ikke helt 100% den patenten der
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X