Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-revo 1/16 vxl - Feilmelding jeg ikke klarer å tyde..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-revo 1/16 vxl - Feilmelding jeg ikke klarer å tyde..

    En av mine trofaste lekebiler har sviktet meg..

    Mens jeg kjørte og koste meg på en campingplass stoppet e-revo'n plutselig.

    Siden har den vært død..



    Håper noen her kjenner til "koden", har lastet ned instruksjonen fra traxxas, men finner ikke noe som likner

    på bilen ligner det et juletre.. synes det var litt tidlig, men har filmet ca 30 sek.
    Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

  • #2
    Det jeg finner av feilkoder til VXL-3s er følgende:

    •Solid Green: VXL-3s poweron light. Low-Voltage Detection is ON (LiPo setting).
    •Solid Red: VXL-3s power onlight. Low-Voltage Detection is OFF (NiCad/NiMH setting).
    •Fast Blinking Red:Thermal Shutdown Protection Stage 1. If the motor has lower than normal powerand the VXL-3s is hot, the VXL-3s has entered Stage 1 Thermal ShutdownProtection to guard against overheating caused by excessive current flow. Ifthe motor has no power and the VXL-3s is very hot, the VXL-3s has entered Stage2 Thermal Shutdown Protection and has automatically shut down. Let the VXL-3scool. Make sure your model is properly geared for the conditions.
    •Slow Blinking Red (with Low-Voltage Detection on):The VXL-3s has entered Low-Voltage Protection. When the battery voltage beginsto reach the minimum recommended discharge voltage threshold for LiPo batterypacks, the VXL-3s will limit the power output to 50% throttle. When the batteryvoltage attempts to fall below the minimum threshold, the VXL-3s will shut downall motor output. The LED on the speed control will slowly blink red,indicating a low voltage shutdown. The VXL-3s will stay in this mode until afully charged battery is connected.
    •Alternating; Blinks Red then Green: If the motor has no power, the VXL-3s has entered Over VoltageProtection. If a battery with too high voltage is used, the VXL-3s will go intoa failsafe mode.
    Warning:If input voltage exceeds approximately 20-volts, the ESC may be damaged. Do notexceed 12.6 maximum peak input voltage.
    •Blinking Green: The VXL-3s isindicating the transmitter Throttle Trim is incorrectly set. Adjust theThrottle Trim to the middle “0” setting.

    Men jeg er ikke så sikker på at jeg helt skjønte det jeg heller...

    Comment


    • #3
      Med mindre det er den siste feilmeldingen da. "Throttle Trim incorrectly set." På videosnutten så er det mottageren som fanger oppmerksomheten, men ser du nærmere på esc'en så ser det ut til at den blinker grønt.

      Muligens...

      Comment


      • #4
        Ja, det var det da.. hehe Er esc'en som jeg ikke blir klok på.. det virker nesten som dårlig kontakt, finner ikke noe system på blinkinga.

        Blinkinga på mottakeren er "bare" annenhver grønt og rødt. Står ikke videre beskrivi det heller..utenom "blinks red then green" men har jo bare brukt de vanlige lipo-batteriene
        Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

        Comment


        • #5
          prøv og koble ut servo`en fra motakeren, også prøv igjen uten den tilkoblet.
          Last edited by martin1996; 7 August 2011, 17:53.
          løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

          Comment


          • #6
            Originally posted by martin1996 View Post
            prøvd og koble ut servo`en fra motakeren, også prøv igjen uten den tilkoblet.
            Da lyste esc konstant grønt, og mottakeren lyste ikke..

            Hmm, dette skjedde når jeg tok ut kontakta til esc'n, da funker også gassen..

            Kan det være servo'n a tru?!
            Last edited by Golfman; 7 August 2011, 17:49. Reason: Test
            Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

            Comment


            • #7
              ikkje helt umulig det.... har du prøvd med en annen sender/motaker ?
              løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

              Comment


              • #8
                Nei, er egentlig på ferie. Men har også med en mini Inferno - elektro.

                Skal sjekke om servo'n passer. Tror egentlig den er for stor..

                Har ikke veldig mange sendere/motakere, men skal sjekke ut det jeg har.
                Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X