Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med BSD Monster truck (BS909T)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer med BSD Monster truck (BS909T)

    Var innom Hobbymix i dag, skulle egentlig bare kikke litt på Savage Flux XS. Men fikk høre så mye negativt om den der, og ble fortalt at BSD og HPX(?) var minst like bra, men til en lavere pris. Ble fortalt at disse tålte masse juling, og at Savagen var en del dyrere bare fordi merket var HPI.

    Endte til slutt med at jeg handlet en BSD "Monster" (modell: BS909T). Satt i 2S lipo, og kjørte et liten økt nå i kveld. Må si den fungerte veldig bra, det eneste jeg har å utsette på den er en noe treg styreservo.

    Har søkt litt rundt her på forumet, men finner fint lite. Er det ingen andre som har testet ut disse bilene?

  • #2
    mye negativt om savagen?! altså alle biler har sine svakheter men det er ikke uten grunn at HPI er dyrere enn BSD. Ikke har jeg hatt noen av bilene her men å anbefale BSD over HPI skjønner jeg bare ikke, spesielt i en butikk som selger radiostyrte "leker".... Med HPX mener du nok HBX tror jeg skal du styre unna.
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      Tja, den var så liten og lett, overmotorisert, umulig å kjøre. Bare plastikk i chassi osv.. Det var nok HBX han snakket om ja. Hbx og Hpi å jo ut til å være laget på samme fabrikk, vi sammenlignet er par modeller. Hpi bullet og Hpi e-firestorm hadde sine kopier fra HBX, men husker ikke hva de kalte modellene sine.

      Men så ble den en slik BSD til slutt da.. Det virket jo i grunn som at de tjene mer på denne eller noe, selv om den var mye billigere. Alle mine argumenter for HPI ble motagumentert så ikke vet jeg.. Når jeg nå kom hjem og googler litt så finner jeg jo svært lite om denne modellen, og ikke minst merket. Virker jo ikke akkurat som at det er så veldig utbredt, selv om førsteinntrykket i utgangspunktet er OK.

      Comment


      • #4
        ikke missforstå meg, billig merke kan tåle et trøkk men kjente merker tåler enda mere det går ut på plast kvaliteten.
        living in the fast lane

        Comment


        • #5
          bsd bilane går og under redcat racing i statane..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Har hatt en BSD bil og en HPI savage X 4.6. BSDen ble nesten alltid ødelagt ver gang jeg kjørte med den. Plastikken i BSDen er ikke like god kvalitet som HPI lager. Har kjørt over 4 liter med HPI Savage og ikke en ting har blitt ødelagt. BSDen er en grei bil siden den koster så lite, men vill du ha en bil som varer bør du kjøpe noe som koster litt mer da man betaler for kvalitet og ikke fordi det heter HPI
            Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
            YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
            Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ravn111 View Post
              Har hatt en BSD bil og en HPI savage X 4.6. BSDen ble nesten alltid ødelagt ver gang jeg kjørte med den. Plastikken i BSDen er ikke like god kvalitet som HPI lager. Har kjørt over 4 liter med HPI Savage og ikke en ting har blitt ødelagt. BSDen er en grei bil siden den koster så lite, men vill du ha en bil som varer bør du kjøpe noe som koster litt mer da man betaler for kvalitet og ikke fordi det heter HPI
              Regnet vel med at det var noe slikt ja. Synd man ikke har angrerett ved kjøp over disk.

              Selve karosseriet var av veldig dårlig plast. Det revnet som et plastkrus.. HPI firestormen jeg har, har ingen skader på karosseriet etter flere mnd med herjing..

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X