Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Course i 1:10 Nordisk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Short Course i 1:10 Nordisk

    Hei alle Short Course fans

    Radøy RC arangerer Nordisk mesterskap i 1:10 offroad 11-12-13 juni i år.
    I den sammenheng kommer vi til å arrangere et uoffisielt "nordisk" mesterskap i klassen Short Course.
    For info om klubben og løpet se vår nettside på www.radoyrc.net
    Banen vår er på Marås i Radøy kommune. Marås ligger ca 45 min kjøring nord for Bergen.
    Overnatting kan vi tilby for kr 300 pr person i dobbel eller trippelrom på folkehøgskolen 2-3 min kjøring fra bana.
    Påmeldingen til løpet er ikkje åpen enda men det kommer i løpet av helga

    Vi arrangerer SC klasse på alle våre løp med oppmøte på ca 5-15 alt etter vær og vind
    Håper noen fra andre deler av landet vurderer å ta turen til dette løpet. det vil bli STORE premier og kjempestemning og påmeldingen på de andre klassene (2wd og 4wd) overstiger 60 personer i kvar av de
    Dette blir et kanon arrangement med mye folk Stor kiosk med alt nødvendig vil være åpen fa 08.00-20.00 alle dager. hobbybutikker vil ha stand på banen under hele arrangemanget
    det er ingen regler pr dags dato i SC, men vi vurderer å dele ut nye motorer til alle deltagere om det blir mange
    Startkontigent for SC vil i dette løpet ligge på ca 200,- evt litt høgere om mtorer inkluderes

    Eventuelle spørsmål tar vi i denne tråden her, eller de kan sendes på mail til meg..
    skal du overnatte på folkehøgskolen må den og bestilles på mail til meg.
    arild158@hotmail.com

    Ønsker igjen alle velkommen og håååper at mange har lyst til å komme
    Arild (1980)Radøy RC
    BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

  • #2
    Et kjempe tiltak Arlid.
    Eg synes at dette bør jo kanskje være en gylden mulighet for noen å få så mange runder som mulig på banen utenfor den offisielle konkuransen og eg tror nok at mange vil syne dette er artig, så eg stiller gjerne opp og kjører.
    Sveinung Nå 71mod

    Comment


    • #3
      Regler? 2WD? 4WD? Hvilke dager???

      Comment


      • #4
        Hvor er påmelding?

        Comment


        • #5
          Påmelding kommer på radoyrc.net....
          Det blir shortcourse på lørdagen.
          X-factory X6sq og Hot Bodies D4
          2xSchumacher Cat sx selges, 2000/ bud.
          http://www.radoyrc.net http://www.mustit.no

          Comment


          • #6
            påmeldingen kommer ja
            regler er som sagt ikkje lagt opp til enda. det blir vel mest sannsynlig delt ut ny motor til alle som starter slik at dette er likt
            de aller fleste på vestlandet kjører 2wd. vet bae om 1 som har 4wd, men om det er mange med 4 wd så kan vi dele i 2 klasser.
            det var meningen å sette et tak på 30 påmeldte. om det er 15 av kvar type så kan vi kjøre det som 2 klasser.
            OPPFORDRINGEN er at alle de som melder seg på kanskje skriver om de kjører 4wd eller 2 wd..
            Arild (1980)Radøy RC
            BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by AMV View Post
              påmeldingen kommer ja
              regler er som sagt ikkje lagt opp til enda. det blir vel mest sannsynlig delt ut ny motor til alle som starter slik at dette er likt
              de aller fleste på vestlandet kjører 2wd. vet bae om 1 som har 4wd, men om det er mange med 4 wd så kan vi dele i 2 klasser.
              det var meningen å sette et tak på 30 påmeldte. om det er 15 av kvar type så kan vi kjøre det som 2 klasser.
              OPPFORDRINGEN er at alle de som melder seg på kanskje skriver om de kjører 4wd eller 2 wd..
              Kan man kjøre Hpi firestorm 10T?

              Comment


              • #8
                Vi Kjører kun elektro på Marås.
                Arenatruck, truck, monstertruck, shortcoursetruck, alle disse godtas.
                X-factory X6sq og Hot Bodies D4
                2xSchumacher Cat sx selges, 2000/ bud.
                http://www.radoyrc.net http://www.mustit.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by stikkan View Post
                  Vi Kjører kun elektro på Marås.
                  Arenatruck, truck, monstertruck, shortcoursetruck, alle disse godtas.
                  Okey, ja Firestorm 10t er El truggy ;p Eller hva man kalle de^^.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by AMV View Post
                    regler er som sagt ikkje lagt opp til enda. det blir vel mest sannsynlig delt ut ny motor til alle som starter slik at dette er likt
                    .
                    Børsteløs, regner jeg med?
                    Sitter jo børsteløs regulator i HoBao'en originalt.

                    Comment


                    • #11
                      blir nok børstemotor. om hobaoregulatoren koster mer enn 50 kroner så kan du kjøre børstemotor på den
                      alle andre biler kommer vel stort sett med børstemotor..
                      startkontigenten hadde vel blitt litt stiv om vi skulle dele ut børsteløssett
                      Arild (1980)Radøy RC
                      BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                      Comment


                      • #12
                        Så vidt eg vet så finnes det et reglement i statene der en kan ha:

                        12t 550motor, 27t stockmotor og 17,5t børsteløs motor.

                        det vil si en standard klasse der beste fører vinner

                        Last edited by Sveinung; 5 May 2010, 20:42.
                        Sveinung Nå 71mod

                        Comment


                        • #13
                          Litt dumt da flere av disse bilene leveres med 12T børstemotor. En annen ting å huske på ved utdeling av motor før konkurransen er at folk kan behøve loddeutstyr for å få brukt disse.
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                          Comment


                          • #14
                            Er en skrivefeil fra min side det skal være 12t 550
                            Sveinung Nå 71mod

                            Comment


                            • #15
                              skal nok få loddet inn motorer til de som ikkje har utstyr til det
                              det er nok masse regelverk som finnes og lager man en tråd om dette tema blir den 200 sider lang uten resultat
                              det beste er ofte det enkleste, bilene er enkelt oppbygd så det er ikkje så store forskjeller på de. farten er det viktigeste og den er det mulig at vi gjevner ut med å dele ut motorer...
                              om noen bruker dyrt radioutstyr så har det i utgangspungtet ingenting å si, se feks på ass sc 10 der radioen er så dårlig på rtr bilen at den ikkje kan brukes.. (dette vet eg av erfaring)
                              tror at dette blir et kjempeopplegg med ekstremt mye moro for deltagere og tilskuere
                              husk at dette er en supportklasse der alle kan delta, minste deltager kommer til å være 5 år og den elste ??? 45??
                              det kommer til å være flotte premier til alle deltagere og noen av de som deltar vil og kunne vinne.... en ny bil?? batterier??++++
                              dette kommer selvfølgelig an på antall deltagere..
                              overnatting på internatskolen ved banen er dritbillig kr 300 pr person i dobbeltrm/trippelrom kr 800 totalt
                              mail eller ring meg ved bestillig av desse romma FØR 1 JUNI
                              Arild (1980)Radøy RC
                              BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X