Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 VXL børsteløs og strøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slash 4x4 VXL børsteløs og strøm

    Har gjort en del undersøkelser rundt koblingene, motor, ESC og strømtrekk.

    Tatt fra de tekniske bladene til Traxxas rundt Slash 4x4 VXL
    Motoren trekker kontinuerlig 65A og maks 100A
    ESC'n takler kontinuerlig 200A og maks 320A
    Traxxas kontaktene takler kontinuerlig 100A og maks 120A

    Har et batteri som er 3S LiPo på 30C 5000mAh som da maks kan levere 150A.

    Først så tenkte jeg at Deans er et bedre valg enn Traxxas, da jeg har veldig god erfaring med Deans. Men Deans er bare godkjent for kontinuerlig 50A. Det er 15A for lite i forhold til det som motoren kan trekke kontinuerlig.

    Er ganske sikker på at Deans takler mye og det er sikkert folk her som har kjørt både det ene og det andre med vesentlig mye mere strømtrekk enn 50A. Men produsenten sier at den er beregnet for kontinuerlig 50A og IKKE 65A eller mer...

    Vil gjerne nevne dette for folk, slik at de ikke går på samme tabben som det jeg gjorde, da jeg har mange små batterier som jeg har Deans på. Så jeg loddet om til Deans. Ikke gjør det dere andre. Mye bedre å beholde Traxxas enn å bytte til Deans.

    Hvis du skal bytte så er det egentlig kun 1 alternativ - EC5....
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Takk for grundig gjenomgang ang. dette. Det har jo vært mye diskutert. EC5, er det betegnelsen på Traxxaskontakten?
    Har du bilde av den? Får man kjøpt de i Norge?
    Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

    Comment


    • #3
      EC5 er vel Losi greier http://www.google.no/images?hl=no&q=...og&sa=N&tab=wi

      EC3 finnes også, men disse klarer nok ikke så mye http://www.google.no/images?um=1&hl=...=&oq=&gs_rfai=
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

      Comment


      • #4
        Traxxas heter Traxxas

        Er ikke sikker, men tror man bruker EC5 på de største fly / helikoptrene hvor strømmen blir høy.
        Men ut i fra dokumentasjonen som jeg har klart å fremdrive, så er det ingen grunn til å bytte.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          EC5 er ikke Losi, men Horizon. Jeg har brukt EC5 i 1:8 elektro, og det fungerer helt gull! Ikke antydning til varme engang.

          Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

          Comment


          • #6
            Ikke får å lage styr her, men jeg må bare si det.
            Dette er grunnen til at jeg trodde det var Losi



            Men da har vel Horizon noe med Losi å gjøre da. Det er du som har greie på slikt Fabiz
            HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
            Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

            Comment


            • #7
              Sikkert flere også som lager disse....
              Men bullet connectors i den dimmen tåler litt juling og feite ledninger.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Kan jo bare forklare det med en gang...

                Horizon eier Losi, E-Flite, Hangar9, nedlagte SportWerks osv.
                EC2, EC3 og EC5 er plugger laget av Horizon, og EC3 var den første av de, som kom sammen med E-Flite modeller. Etterhvert kom de på Losi-biler, tror Speed-T var den første, og det har bare utviklet seg derfra. Losi 8ight-E kommer med EC5, og EC2 tror jeg ikke er på noen biler pdd.

                Så det er ikke direkte FEIL å si Losi EC5.

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X