Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Associated SC10 4x4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by tabalizer View Post
    Tips om anbefalte og trivelige baner som egner seg for disse bilene og rustne herrer på det sentrale østlandet mottas med takk
    Du er hjertelig velkommen til Skien, og vårt anlegg på Geiteryggen. Vi har en stor offroadbane i jord designet for 1:8 som skal bygges om og pusses opp disse dager. Vi er også i etableringsfasen på en 1:10 kunstgressbane. Begge disse banene vil egne seg glimrende for både Short Course og Rustne Herrer.

Når du blir kjent med bilen er det mye å hente både i egenutvikling og trivsel, ved å stille opp hvertfall på klubbløp. Da har du folk til å løpe etter bilen din hver gang du havner med feil side opp. Du vil også lære mye om oppsett av kjerra.
    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
    -----------------------------------------------------

Comment

jadda... HOT HOT HOT

Da fikk PayPal kontoen fart på sakene!

Da fikk vi brent at $400+ på tilbehør! Dette må bli bra, nå har jeg brent av 700 gærninger på bil m/tilbehør!

Takk for liste og tips om motoralternativer. Jeg knaller til med en Novak 550 sak som jeg håper vil gjøre nytten selv om motorrommet et trangt, men så JANG guiden fra hans build trå og det bør ikke være noe issue! Sparte en del penger som gikk til annet stash!

Tror dette blir knall!
      tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

Comment

Da fikk PayPal kontoen fart på sakene!

Da fikk vi brent at $400+ på tilbehør! Dette må bli bra, nå har jeg brent av 700 gærninger på bil m/tilbehør!

Takk for liste og tips om motoralternativer. Jeg knaller til med en Novak 550 sak som jeg håper vil gjøre nytten selv om motorrommet et trangt, men så JANG guiden fra hans build trå og det bør ikke være noe issue! Sparte en del penger som gikk til annet stash!

Tror dette blir knall!

Flink "gutt" det

Da blir det SC kjøring på bukta da

Gleder meg til å friske opp gamle "kunster" igjen selv

Bent
        Xray XB8 | Xray XB8E | Xray XB4 | Xray XB4 2WD | Xray T4 | Xray X12
        Xray Factory Team | ORCA Factory Team | FX-Engines Factory Team
        Hudy | Sweep Racing | Maxima Fuel | Antrade.no | rcMart.com | YeahRacing | IB-Prostart | Freqeskinz.com
        Follow Malin on Facebook

Comment

Ja og for å ikke glemme... Vant en EBAY auksjon her tidligere denne uka og fikk en AE SC10 Factory Team Kit til $187 noe som er $70 under listepris på amainhobbies... Så da blir det en fint supplement til min Losi XXX SCT! Host!

Men nå tror jeg garasjen begynner å bli full
          tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

Comment

Originally posted by BentKa View Post
            Flink "gutt" det

Da blir det SC kjøring på bukta da

Gleder meg til å friske opp gamle "kunster" igjen selv

Bent
            Jepp... Må avlegge bukta noen besøk utover sommeren! Kan være greit å få noen tips om rigging og justering av sc bilene også, evt se hvordan de "proffsige" guttene gjør det!

Comment

Ja og for å ikke glemme... Vant en EBAY auksjon her tidligere denne uka og fikk en AE SC10 Factory Team Kit til $187 noe som er $70 under listepris på amainhobbies... Så da blir det en fint supplement til min Losi XXX SCT! Host!

Men nå tror jeg garasjen begynner å bli full
              Jammen detta må jo bare bli bra

SC10 4x4 på store banen og SC10 FT på lille

Bent
              Hudy | Sweep Racing | Maxima Fuel | Antrade.no | rcMart.com | YeahRacing | IB-Prostart | Freqeskinz.com
              Follow Malin on Facebook

Comment

Jepp... Må avlegge bukta noen besøk utover sommeren! Kan være greit å få noen tips om rigging og justering av sc bilene også, evt se hvordan de "proffsige" guttene gjør det!

Får begynne med å "skule bort" på de store gutta vel......for så å parkere de fullstendig selvfølgelig (er jo lov å drømme)

Men halve moroa er jo å sitte med boka og notere ned instillinger og sakte men sikkert finne frem til gull oppskriften

Bent
                Follow Malin on Facebook

Comment

Jepp... dette blir "goill!

Leste tråden din Bent om SC10 FT builden din! Hva er inntrykket så langt? Jeg har en 13T (hobbywing) og 8,5T BL combo som jeg kan putte inn i den, eller bør jeg velge noe annet? Mulig den HW comboen har for dårlig ESC (35amp blir kanskje litt snevert)

Comment

Jepp... dette blir "goill!

Leste tråden din Bent om SC10 FT builden din! Hva er inntrykket så langt? Jeg har en 13T (hobbywing) og 8,5T BL combo som jeg kan putte inn i den, eller bør jeg velge noe annet? Mulig den HW comboen har for dårlig ESC (35amp blir kanskje litt snevert)

Er kjempefornøyd med SC10'en

Og nærmest som vanlig så fungerer FT bilene til AE i mine øyne grisebra rett ut av esken.

Som du sikkert la merke til så kjører jeg med Tekin RS Pro og Tekin Redline 10.5T motor i min.

Foreløpig har jeg kun kjørt denne innendørs og selv med greit med timing boost og turbo så blir denne komboen så vidt lunken (kroppstemperatur).

RS Pro'en er jo oppgitt til 104amp så her er det nok sikkerhetsmargin.

Kompisen kjører med dette settet fra Castle Creations:

Funker fantastisk bra og er grisebillig i forhold til hva du får i form av ytelse.

Har desverre ingen erfaring med Hobbywing sine systemer, men 35amp høres vel lite ut ja.

Bent
                    Follow Malin on Facebook

Comment

Originally posted by BentKa View Post
                      Er kjempefornøyd med SC10'en

Og nærmest som vanlig så fungerer FT bilene til AE i mine øyne grisebra rett ut av esken.

Som du sikkert la merke til så kjører jeg med Tekin RS Pro og Tekin Redline 10.5T motor i min.

Foreløpig har jeg kun kjørt denne innendørs og selv med greit med timing boost og turbo så blir denne komboen så vidt lunken (kroppstemperatur).

RS Pro'en er jo oppgitt til 104amp så her er det nok sikkerhetsmargin.

Kompisen kjører med dette settet fra Castle Creations:

Funker fantastisk bra og er grisebillig i forhold til hva du får i form av ytelse.

Har desverre ingen erfaring med Hobbywing sine systemer, men 35amp høres vel lite ut ja.

Bent

Da kan eg si at eg kun har gode erfaringer med hobbywing og hobbyking sine BL systemer
                      Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

Comment

Hva slags FT deler kjøpte du egentlig ? er vel lite ute enda til denne bilen ?
                        CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

Originally posted by Martin K. View Post
                          Hva slags FT deler kjøpte du egentlig ? er vel lite ute enda til denne bilen ?
                          Så alt for lite desverre

Ble litt blå muttere, high tourque slipper, axle pins, ball studs, cva pin retainer, CVA Shiny Bone set f+r.......kun det mest "nødvendige".....he he he

Men nå grubler jeg fælt på dekk da.

Har følgende liggende:
                          • Pro-Line Hole Shot M3 f+b
                          • Pro-Line Caliber M3 f+b
                          • Pro-Line Sniper M3 f+b
                          • JConcepts Bar Codes Soft/Gold
                          • Pro-Line Slicer M3 (Rib til front på 2WD)

Et lite utvalg er det jo, men har jo ikke kjørt OR ute på 15 år eller noe sånt

Hva funker på kunstgress f.eks ?

Og jeg har bevisst holdt meg unna de nye og bredere 2.0 versjonene da disse nylig er bannlyst brukt i konkurranser i USA.

Bent
                          Follow Malin on Facebook

Comment

Litt off topic, men har det noen betydning i Norge at visse dekk er forbudt i USA?
                            Når det gjelder kunstgress så var det sånn før i tida hvertfall at man kjørte på schumacher minipin.
                            Så hvis du har noe som ligner minipins, så funker det vel greit.

Comment

Originally posted by Ideal View Post
                              Litt off topic, men har det noen betydning i Norge at visse dekk er forbudt i USA?
                              Når det gjelder kunstgress så var det sånn før i tida hvertfall at man kjørte på schumacher minipin.
                              Så hvis du har noe som ligner minipins, så funker det vel greit.
                              Ikke annet enn at det er lettere å sammenligne oppsett og hente tips fra "over there"

Tror ikke det finnes noe som er direkte sammenlignbart med Mini-Pin til SC.

Hva kjører folk med foran på 2WD på kunstgress ?
                              Funker det med RIB dekk eller er det pin dekk som gjelder der også ?

Bent
                              Follow Malin on Facebook

Comment

Kjører nok med double dee's green jeg
                                CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X