Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Slash Ultimate eller Assciated SC8e ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Slash Ultimate eller Assciated SC8e ?

    Vurderer å anskaffe en Short Course truck med børsteløst oppsett og ser nå først og fremst på
    Traxxas Slash Ultimate og Associated SC8e. Begge 4x4.
    Antar at det går mange Slash der ute, men kanskje ikke så mange SC8e. Er selvfølgelig også åpen for
    andre alternativer, men det skal jo helst gå bra unna ;- )

    Noen anbefalinger? Hva med Slash Platinium i forhold til Ultimate utgaven?

    Linker:




    På forhånd takk!
    Thomas Lorentzen - 74 mod. Larvik
    HPI Baja 5T modified, MCD RR Comp, Sand Scorcher, Rough Rider, Grasshopper, Turbo Optima, Mint Las Vegas 4-stroke, Pathfinder 4-stroke, Jammin X1 CRT PRO brushless +++

  • #2
    Originally posted by Avante View Post
    Vurderer å anskaffe en Short Course truck med børsteløst oppsett og ser nå først og fremst på
    Traxxas Slash Ultimate og Associated SC8e. Begge 4x4.
    Antar at det går mange Slash der ute, men kanskje ikke så mange SC8e. Er selvfølgelig også åpen for
    andre alternativer, men det skal jo helst gå bra unna ;- )

    Noen anbefalinger? Hva med Slash Platinium i forhold til Ultimate utgaven?

    Linker:




    På forhånd takk!
    En kammerat av meg hadde AESC8e, han syntes ikke den var noe tess i forhold til Slashen... var vist noe svake deler her og der...
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Som en lekebil for guttungen og meg er Slash 4x4 kjempemessig.
      Skulle jeg kjøpt en SC til meg selv ville jeg nok endt opp med et kit.
      Enten Jammin sin eller den nye Associated sin.
      Her er rtr versjonen av Jammin sin sc: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXAETR&P=7
      Deler får du fra rcteam, ofna og jammin går mye om hverandre
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

      Comment


      • #4
        SC8E er en 1:8 buggy, med truggy-chassisplate og short course hjul og støtfangere. Blir levert med en Castle 2200 KV 1:8 motor, Castle Mamba Max Pro.

        Kommer standard med 17mm hex, noe som gjør at du må holde deg til AE sine SC dekk/hjul, eller 1:8 buggy-hjul. Du har ikke noe godt utvalg av Short Course hjul til denne bilen, men utvalget av 1:8 buggyhjul er jo enormt.

        Bilen har et solid veltebur under karosseriet, som gjør at bilen tåler en god del bank. Der en buggy tar imot smellene med hjulene, tar velteburet og støtfangerene mesteparten av smellene på en SC8E.

        Å sammenlikne den med en Slash Ultimate blir litt rart, da det er to biler som har fint lite til felles, bortsett fra at begge ser ut som short course biler.

        Jeg vil ikke si at den tåler mindre enn en slash. Men det er en større og tyngre bil enn slash'en, med større motor, som går på 4-6 cellers lipo. Det sier seg selv at ting blir utsatt for helt andre belastninger enn en Slash på 2-3celler.

        Har kjørt min en del, både bashing og på bane. Ingenting har blitt ødelagt, selv etter ganske brutale kræsj. Det eneste jeg har måttet fikse på var en skrue som hadde skrudd seg ut på det ene forhjulsopphenget, og at den ene drivakselen bak hadde bøyd seg litt.


        Skulle jeg kjøpt en SC bil i dag, hadde jeg definitivt vurdert LOSI sin TEN SCTE.

        Losi has performance you can depend on. Losi RC cars, RC trucks, and RC buggies leverage innovative designs with scale realism perfect for racing with friends or competing.
        Xray XT8e , Losi e-Muggy , Savage Flux HP , Vorza , Stampede 4x4 , losi Micro SCT , Losi micro crawler , G-made R1, Bully Crawler, MERV, Traxxas Rally, Caster F18T , Rustler VXL , DX3R.

        Comment


        • #5
          Er også i markedet etter en børsteløs 4x4 Short Course og har selv vurdert Traxxas Platinum, den er lik Ultimate men mye billigere pga. ulakkert karosseri og mangel på radioutstyr. MEN, jeg vil også tipse deg om Ofna NEXX 10SC. Prøv å les deg litt opp på denne, jeg tror det kan være et alternativ til Platinum.

          Ofna NEXX 10SC hos Tower
          RC Tech sin Nexx SC10 tråd med fire hundre poster
          Big Squid RC
          RC Car Action sin tråd

          Blir spennende å følge med på denne tråden og høre de ulike innspillene.
          sigpic Kenneth Skulstad
          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X