Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Revo 3.3 Fuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Revo 3.3 Fuel

    Hei, jeg har akkurat kjøpt meg en Traxxas Revo 3.3 og lurer litt på hva slags Fuel jeg burde kjøre på. Har fått 3 forsklellige råd av noen forhandlere.. Det første var Byron 20% Nitro 16% Ole, og neste var 25% Nitro 11% Olje, og det siste som jeg har ei kanne av hjemme nå var Byron 33% Nitro og 16% Olje. Men jeg har ikke peiling på hva som er bra for denna bilen og på Traxxas sier di bare att di kan ikke anbefalle noe annet merke enn Traxxas sitt eget. Men om jeg har forstått litt så går bilen bedre jo mere Nitro som er? Og har prata med noen som kjører aktivt i racing, tror han er blandt di 10 beste i Norge og han kunne fortelle att han hadde prøvd 1 bil med racing fuel 33% Nitro og 1 bil med 20% Nitro og slitasjen på motorene var nesten ikke til og se forskjell på. Noen som har gode råd her?

  • #2
    Hei. Lurer på akkuratt det samme.. Eg tror det blir en revo 3.3 på med på torsdag, lurer på akkurat det samme om fuel til denne bilen.
    Traxxas Revo 3.3, HPI SPRINT 2

    Comment


    • #3
      jeg har kjørt med byron 33/16 på min jato 3.3 en god stund! fungerer utmerket på den. har heller ikke merket at det har blitt noe slitasje på motor.
      Enroute jxr evo, hpi vorza, baja 5b, hpr c5009 twin cat.

      Comment


      • #4
        Jeg ringte te Hobbymann som holder te i Drammen idag og fikk noen tips. Han har holdt på med detta i 30 år og har også konkurrert i racing i 15 år også deltatt i EM flere ganger. Han har alltid kjørt på 25% Nitro, mens di gutta som kjørte med 33% Nitro pleide å kjøre fra han på langsida med noen få km/t men så pleide di og kjøre ut i svingene sa han Men han mente att 25% Nitro med 11% eller 9% Olje var bra for denna bilen. 33% Nitro er Racing Fuel og du ville få litt mere topp fart og høyere turtall men ikkeno som var veldig merkbar forskjell mellom 25% Nitro & 33% Nitro bare att motoren varte litt lengre med 25% Nitro. Forøvrig en veldig hyggelig kar og prate med. Tlf nr hans er: 32838380. Sladdekongen: Traxxas Revo`n er helt hysterisk og kjøre med så jeg tror nok ikke du kommer til og angre på det om du kjøper en sånn også er det masse deler te den på Ebay og billig! Tilbake te fuel spørmålet mitt så lurer jeg på om jeg ska holde meg te 25% Nitro & 11% Olje..

        Comment


        • #5
          Dette høres bra ut. Eg har nok bestemt meg for revo'en, men eg har veldig lite erfaring med fuel biler. Hvordan er det med innkjøring? Hvordan skal den kjøres inn?
          Traxxas Revo 3.3, HPI SPRINT 2

          Comment


          • #6
            Det blir garrantert gøy Jeg kjøpte bilen min ferdig innkjørt så jeg veit ikke helt hvordan man kjører den inn best men det står veldig godt om det i bruksanvisninga som følger med. Noen ting du burde ta med extra med engang er gløde plugger, fuel flaske.. Karosseri klips har du sikkert fra før? Eller så burde du ta med noen sånne og. Triks når du skal starte er att etter du har skrudd på bilen og senderen trykker du på start knappen mens du holder fingeren foran eksos potta litt i begynnelsen for da drar du bensin inn i forgasseren

            Comment


            • #7
              Det blir nok gøy Har litt "verktøy" fra før, men må nok kjøpe litt av hvert.. er det noen deler som er garantert at ryker første turen?
              Traxxas Revo 3.3, HPI SPRINT 2

              Comment


              • #8
                Jammen da blir det nok bra Kommer ikke på noe som kan ryke på første turen, hvis bilen fungerer som den skal så er det solide greier men ta med noen ektra plugger det vill du få bruk for. Jo forresten så røyk jeg støtfanger feste bak på bilen min på en av di første turene he he. Men det kosta 70,- kr komplett med støtfanger på Norwegian Modellers. Sånn på sikt ville jeg kjøpt inn noen av plast delene som forstilling, bak stilling, dissa plastik platene som sitter unner bilen osv..

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X