Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drifts-temp på OS 21VZ-B V.spec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drifts-temp på OS 21VZ-B V.spec

    Har en "The car" med OS 21VZ B V-spec motor. (har også en Hyper 9 med OS motor)
    The car er har akurat fått den V-spec motren, bare kjørt noen tanker etter inkjøring.
    Her i den klubben jeg er medlem ig og kjører i holder det også til en forhandler, og pga dette kjører de aller fleste her da motorer og biler han forhandler pga lett deletilgang. motorene er hovedsaklig Novarossi, Rb og GO motorer. Ikke mange som kjører OS. lurer litt på maks temp osv. OS selv sier at den riktige temp`en er den jeg har når jeg får bilen til og gå riktig. dvs jo si at fgår den best på 130 så er det riktig.
    Det jeg lurer på er andres erfaringer osv med dette.
    Motoren begynner vil ikke fungere 100% optimalt på 120 eller lavere. har hold meg der til nå etter innkjøring, og er litt usikker på hvor langt jeg skal tørre bevege meg opp over dette??
    Har montert temp føler i tilleg til manuel måling, denne står det anbefalt og montere nærmest mulig toppen, så monterte denne mellom toppen av blokka og topp, her er jo tempen opp mot 10grader høyere enn rundt glødeplugg målt ovenifra. målt med samme lasermåler.. når en måler maks temp bør en måle rundt glødeplugg som normalt, eller der hvor temp er høyest?

  • #2
    Hva slags fuel og potte bruker du?

    Har selv spec og hatt noen opp igjennom. At de ikke går som du skal under 120 grader høres helt feil ut. Normalt så ligger de på 105-115 som de fleste andre motorer. Men har du kalibrert tempmåleren din? Mange "jalla" målere å få tak på. Kan fort skille 15-20 grader på enkelte.
    Jeg bruker hørselen til å måle tempen med. Eneste gangen jeg bruker tempmåler er for å sjekke at jeg ikke er blitt døv
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      enig med extra her.
      Hører du at den går riktig(ikke hyle vilt)og det kommer røyk så er det som regel greit.Men det er mange som ikke har øre for slik.

      Trivsel tempen på motor kan også variere litt i forhold til varmen i lufta.

      Jeg måler alltid på plugg.Det er riktig at blokka er noe varmere.

      Som extra skriver så er ca 105-115 det vanlige.På ekstra varme dager så kan det godt være riktig med 115-125 men da bør du forsikre deg om at justeringene på motor er riktige.Den tempen(115-125) må vise dette rett etter at du har kjørt hardt og ikke etter 10 eller 30 sekunder.
      Hvis du er sen med å måle eller har kjørt slapt så kan tempen fort øke med 15grader.
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

      Comment


      • #4
        Originally posted by JLmorten View Post
        når en måler maks temp bør en måle rundt glødeplugg som normalt, eller der hvor temp er høyest?
        mål tempen rundt glødeplugg da det er referanseverdien. går den best på høy temp så prøv med tykkere på bunn for å få ned tempen.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X