Announcement

Collapse
No announcement yet.

motoren stopper når jeg bremser

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • motoren stopper når jeg bremser

    motoren stopper når jeg bremser, jeg har en hpi savage. hva må jeg gjøre???

  • #2
    Originally posted by m.a.i View Post
    motoren stopper når jeg bremser, jeg har en hpi savage. hva må jeg gjøre???
    Vist den står stille når du er på tomgang osv, Så prøv og skru opp idle skruen din litt... Om den ikke klarer og stå stille i det hele tatt så kan det være clutchen din.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      hvis du setter bilen på noe så hjula er fri så skal ikke hjula gå rundt(på lav tomgang)Hvis hjula går rundt er enten tomgang for høy eller så er noe i clutchen ødelagt.
      Men du sier motoren stopper så da er det vel clutchen.Det kan også være at tomgang er så lav at den kveles,da er det bare å justere litt inn.

      Hvis du tar av luftfilteret så skal åpningen nede i gasseren være ett sted mellom 0,5-1 mm.

      Den skal være 0.5-1mm når du slipper gassen og åpningen skal forbli det samme når du bremser.
      Hvis dette ikke stemmer på din bil så må du justere gasstaget og evt sender til det blir riktig.

      His du trenger mere hjelp så spesifiser problemet litt mere,da slipper du å få mange feil svar
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

      Comment


      • #4
        Ser du bor på skarnes. Finner du ikke ut av det, så kan du komme til meg så skal vi nok finne ut hvor feilen ligger. Send meg en melding 48253088
        Team Kyosho
        Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
        www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

        Comment


        • #5
          den åpningen under luft filteret blit mindre når jeg bremser og da stopper motoren

          Comment


          • #6
            da skrur du inn tomgang litt til åpning er riktig.

            Men først høres det ut som om du må stille litt på throttle sentreringa på fjernkontrollen,da i - retning så gasstaget alltid presser imot lukking.Evt flytt servoarm 1 tann nærmere motor.

            Så justerer du tomgang.Kontroler at når du bremser at spjeldet ikke lukkes mere eller helt.
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X