Hei,
Hvilken rekkefølge bør jeg stille inn nålene på forgasseren?
Setter stor pris på det hvis noen gidder å lese min lange frustrasjon og kanskje gi noen tips.
Klarer bare ikke å få min mach 27. til å gå skikkelig. Da spesiellt forholdet med å i det hele tatt få start på den, gå på tomgang og med litt gasspådrag. I manualen står det beskrevet 1mm forgasseråpning(tomgangskrue),2,5 X ut på LSN og 2,5 X ut på HSN. Bilen vil med dette oppsettet ikke starte(rotostart), men ved å ta av luftfilter og putte i et par dråper fuel starter den. Så er problemet at turtallet øker kraftig på tomgang. Skrur jeg ut tomgangskruen(minsker åpningen) synker det noe, men bilen hoster og harker litt for så å stoppe. Og man får ikke start igjen uten å skru inn igjen tomgangskruen(øke åpningen).
Videre har jeg forsøkt å skru LSN ut(fetere), da vil også turtallet på tomgang stabilisere seg, men motoren kveles når jeg gir gass. Og igjen blir det håpløst å starte.
Har selvfølgelig ny plugg(mc59), ny fuel(fra smallsize. Mener det er 25%) og fullada batteri i gløder.
Ser i andre tråder her at man kan kvele lufttilførsel (gjerne med å holde plast over luftfilteret) for å få en chokeeffekt? Er dette riktig?
Svært takknemlig for tips.
Hvilken rekkefølge bør jeg stille inn nålene på forgasseren?
Setter stor pris på det hvis noen gidder å lese min lange frustrasjon og kanskje gi noen tips.
Klarer bare ikke å få min mach 27. til å gå skikkelig. Da spesiellt forholdet med å i det hele tatt få start på den, gå på tomgang og med litt gasspådrag. I manualen står det beskrevet 1mm forgasseråpning(tomgangskrue),2,5 X ut på LSN og 2,5 X ut på HSN. Bilen vil med dette oppsettet ikke starte(rotostart), men ved å ta av luftfilter og putte i et par dråper fuel starter den. Så er problemet at turtallet øker kraftig på tomgang. Skrur jeg ut tomgangskruen(minsker åpningen) synker det noe, men bilen hoster og harker litt for så å stoppe. Og man får ikke start igjen uten å skru inn igjen tomgangskruen(øke åpningen).
Videre har jeg forsøkt å skru LSN ut(fetere), da vil også turtallet på tomgang stabilisere seg, men motoren kveles når jeg gir gass. Og igjen blir det håpløst å starte.
Har selvfølgelig ny plugg(mc59), ny fuel(fra smallsize. Mener det er 25%) og fullada batteri i gløder.
Ser i andre tråder her at man kan kvele lufttilførsel (gjerne med å holde plast over luftfilteret) for å få en chokeeffekt? Er dette riktig?
Svært takknemlig for tips.
Comment