Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trøblete HPI Lightning 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trøblete HPI Lightning 2

    Jeg har en 4 år gammel Hotbodies Lightning 2.
    Kjørte bra fra jeg fikk den (bruke medfølgende Jero Glo).
    For 2 år siden byttet jeg til Blue Thunder, og bilen gikk enda bedre selvsagt.
    Men så gjorde jeg generaltabben og satte den fra meg uten å kjøre gjennom afterrun-olje. Den har nå stått godt og vel et år, og er skikkelig muggen.
    For det første, så bruker jeg laaaang tid på å få start, og når den først starter så stopper den hele tida.
    Med varm motor, går den på tomgang men tåler dårlig gasspådrag. Enten stopper den, eller så går den ikke rent.
    Jeg har satt HSN og LSN til flush, og har begynt å justere HSN innover.
    Men det hjelper liksom ikke. Bilen bare stopper når jeg gir gass.
    I tillegg spytter den store mengder fuel ut av potta, så det er opplagt at noe er helt feil.

    Hvor begynner jeg?
    Er justering av HSN/LSN første steg, eller må jeg plukke motor og forgasser fra hverandre og rense?
    Jeg har en kar pluss en butikk i området som sikkert fikser dette, men jeg har mest lyst å fikse det selv for å lære litt.
    Har sett litt på HPI sin guide + sjekket litt andre plasser, men det hjelper liksom ikke å justere slik de viser - bilen bare stopper og stopper og går urent...
    Bjarne Anker '77
    Nitro:
    HotBodies Lightning 2 Sport | OFNA Force .26 motor.

  • #2
    En motor som ikke har blitt brukt på ett år og ikke tatt vare på, så kan veiv, lagre osv ruste. Når rusten løsner så får du ett helve.....

    Del motor og gjør den gullende ren. Putt i ny plugg etter rengjøring. Da skal nok bli bra, forutsatt at motor ikke er slitt.
    TEAM ELEFUN

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X