Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dual intake vs singel intake (dual stage)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dual intake vs singel intake (dual stage)

    Heisann!

    Hva er best? Luft-filtrene med dual intake eller de med ett inntak og to lag?
    Jeg regner også med at luft-filtrene med dobbelt inntak har to lag også?

    Da blir det altså denne: Kfactory HiFL Offroad Dual Intake Air Filter vs. denne: Kfactory 1/8 Buggy Dual Stage Water Resistant Air Filter

    Hva mener dere? Har noen prøvd slike dual intake filtre før? Er disse gode? Jeg regner med at de yter bra da det er dobbelt inntak med luft.

    Eller hva mener dere?
    Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
    & Spektrum DX2S

  • #2
    Originally posted by O.S View Post
    Hva mener dere? Har noen prøvd slike dual intake filtre før? Er disse gode? Jeg regner med at de yter bra da det er dobbelt inntak med luft.

    Eller hva mener dere?
    Hvis du skal ha en shelf queen så kanskje det er veien å gå? Ellers er løsningen et tradisjonelt 2 lags filter.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #3
      Hva mener du med "shelf queen"?
      Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
      & Spektrum DX2S

      Comment


      • #4
        Oversatt:hylle dronning. Det er vel akkuratt det han mener Med andre ord bortkasta penger.
        X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
        ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
        hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

        Comment


        • #5
          Åja, heheh xD

          Men hva betyr det? At dual intake er dårlig?
          Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
          & Spektrum DX2S

          Comment


          • #6
            Hovedpoenget med ett filter er å filtrere.Filtrere bort skadelige partikler fra motor.Partikler kan gjøre at du får motor-ras.
            To filtre blir brukt for best å ivareta motor fra disse skadelige partiklene.Ytterfilteret tar det grøveste og innerfilteret tar de små partiklene.
            Og på offroad som stort sett kjøres på jord,leire og grus er det viktigst å beskytte motor.
            Og på en sugemotor er det begrenset hvor stort luftfilteret kan være da ett stort filter kan sette ned hastigheten på flowen på luftilførselen.
            Det kan selvfølgelig muligens dukke opp en situasjon hvor ett stort dobbeltfilter kan være en fordel.Men jeg ville bare bytta filter oftere da rene filtre suger bra nok.

            Når det gjelder enkle filtre så ville ikke det fristet meg på noen måte.Da orginalfiltre beskytter bedre og gir nok luft.

            Så penga mine ville gått på orginalfiltre.Og andre penger ville jeg ha brukt på å holde bilen ren og i tipp topp stand.

            Og man kan finne andre option parts som er verdt penga.

            Dette er ihvertfall det jeg tenker.
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X