Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av første nitro bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av første nitro bil

    Hei,
    Eg lurer på å køpe meg ein nitro bil og eg har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=31397886 Har egentlig ingen formeining om type(monstertruck/buggy/truggy), men ein forholdsvis lav pris, helst komplett med nitro, gløder+, og at den tåler ein del.
    Hjelp taes imot med takk

  • #2
    Originally posted by cedrick View Post
    Hei,
    Eg lurer på å køpe meg ein nitro bil og eg har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=31397886 Har egentlig ingen formeining om type(monstertruck/buggy/truggy), men ein forholdsvis lav pris, helst komplett med nitro, gløder+, og at den tåler ein del.
    Hjelp taes imot med takk
    Spytt heller inn noen extra kroner og gå for en Savage X (4.6cc) Dem er lettere og skru på, Nyere modell og lett og få deler til både på ebay og i norge.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31201107
      K
      an denne her funke? Den var jo tross alt ikkje møkje dyrare, men må kanskje få litt mer info om den ;p

      Comment


      • #4
        Den ser noe bedre ut ja Få litt info du..

        Ps. du får en ny Savage X for 4 lapper da...
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Som sagt, eg er ny med nitro, så viss eg kjøper ein ny bil, kor møkje pengar vil det gå i nitro, gløder, filterolje og det der?

          Comment


          • #6
            Nåken som har nåken andre forslag, eller er savage x den beste nybegynnar bilen?

            Comment


            • #7
              har en MTA 4 S50 som min fyste og einaste nitrobil. betalte vel 4k på elefun på tilbud i fjor en gong. underkant av 5 med utstyr. tåle masse. ellers vil det uansett gå med peng når noke ryke, alltid ha ekstra bærebru og body-post. men då har eg somregel teke både tre og fire kolbøtter i same "kresjen"
              diverse småtterier og halvferdige prosjekter

              du finne meg på facebook og diverse geografiske plassar i norge

              Comment


              • #8
                Jeg har bare hatt to biler så langt, en Kyosho DRX og en HPI Pulse 4.6 - veldig morsomme biler begge to, men jeg synes Pulse'n er enklere å forholde seg til når det kommer til å bytte ting og tang.

                Når det kommer til type bil så synes jeg personlig at en buggy er et bra kompromiss mellom en ren gatebil, og en monster truck, men det er vel veldig smak og behag. En buggy tåler litt hopping og smårøft terreng, samtidig som de ligger ganske fint i svingene på asfalt (anbefales å kjøpe noen dekk uten knotter på til dette). HPI Trophy 3.5 får du vel for rundt 3000kr, pluss et par hundrelapper for start kit med gløder og det du trenger. Hobbyco.no har konkurssalg om dagen (30%) om du vil spare noen ekstra kroner.
                HPI Baja 5b SS med TR Racing clutch-system, Zenoah G290RC og CPI Tuned Pipe (Big Bore). Futaba 4PL radio, og Savox servoer.

                Comment


                • #9
                  Hei!

                  Når du ser på bil, kan det være lurt å ha et par ting i bakhodet:
                  -brukervennlighet - er bilen lett å vedlikeholde, er motor lett å tune etc.
                  -driftssikkerhet
                  -deletilgang (det meste får du uansett over nettet)
                  -bruken! hvor kommer du til å kjøre mest? Vil du ha monster truck, truggy, buggy osv.

                  Les deg opp på diverse biler du syns virker fristende. Gjør litt research i forhold til holdbarhet, typiske feil, deletilgang, levetid på motor, anbefalt fuel etc etc.

                  Jeg har aldri hatt Savage selv, men de bilene går for å være "skuddsikre" og greie å skru på. Deletilgangen er det i allefall ingen ting å si på heller.
                  La deg heller ikke skremme av enkelte som har hatt uheldige episoder med sine biler. Alle biler/merker har sine pros and cons. Kjøp den bilen du vil ha.

                  En ting til: denne hobbyen koster penger, men alt etter bruken! Tar du vare på bilen din og bruker litt tid på vedlikehold etter kjøring, så holder den lenger. Det er lurt å lage seg en sats med grunnleggende reservedeler; noen ekstra glødeplugger, luftfilter/olje, afterrun olje i tillegg til deler som er kjent for å være utsatt på den enkelte modellen.
                  Last edited by BlackMamba; 10 November 2011, 09:37.
                  TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

                  Comment


                  • #10
                    Eg har ein Losi speed-t eg bruker til gate/grus bil, men det eg har lyst på no er ein herje bil! Ein bil som eg kan kjøre hardt, hoppe høgt og kræsje masse med
                    Så ein modell som tåler ein kræsj og fem er det eg må ha.

                    Comment


                    • #11
                      Aha!

                      Jeg er i allefall veldig fornøyd med mine Losi-biler, de er solide og har overlevd det jeg har utsatt dem for med glans.
                      LST-familen er gode kandidater der, om du fremdeles vil ha Losi. Ser du på noe annet, er nok Savage en sterk kandidat.
                      TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

                      Comment


                      • #12
                        Takker for hjelp og forslag! Skal sjå å undersøka litt til, men er litt kort på pengefronten, så blien komme nokk (dessverre) ikkje inn i hus før etter jul.............

                        Comment


                        • #13
                          Ta deg god tid og gjør litt research, ofte bedre enn hastekjøp i lengden
                          TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

                          Comment


                          • #14
                            Ville gått for en Savage X4,6 eller nyere (de nye modellene er enklest å skru på), veldig solide biler. Jeg har hatt en Savage .25, tålte veldig mye, men var tungvindt å komme til diffen på den (fikset i de nye modellene) og nå har jeg elektrobilen Savage Flux, denne er helt sinnsyk, OG den tåler det Gått veldig lite deler på den, selv med mangelfullt vedlikehold og tullete kjøring

                            Evt ville jeg gått for Losi LST bilene som nevnes over her, evt. Thunder Tiger MTA4, har ikke hatt disse selv, men skal være gode biler etter hva jeg ser rundt om kring.

                            Lykke til!
                            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X