Announcement

Collapse
No announcement yet.

savage 3.5 motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • savage 3.5 motor

    hva er forskjelen på en savage 3.5 motor og en 3.5 bigblock motor.er det noen her på forumet som kan hjelpe meg her?
    hpi savage 3,5+ kyosho inferno mp 7.5 og kyosho inferno stadium force rt15 og en madforce

  • #2
    er det ingen der ute som vet.har tenkt å bruke den i min savage viss det er noen stor forskjell fra 3.5 til 3.5 bigg block motoren.
    hpi savage 3,5+ kyosho inferno mp 7.5 og kyosho inferno stadium force rt15 og en madforce

    Comment


    • #3
      Alle motorer som er 3.5 cc eller større er vel big block motor? Mulig jeg tar feil her.
      Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
      YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
      Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

      Comment


      • #4
        Den motoren som står i en Savage 3,5 er en .21 motor. 3,5 står for 3,5ccm. .21 står for cubic inches. Så da skal de to motorene være like store.
        4,1 er vel noe sånn ca en .25 motor
        4,6 er en .28 motor.

        Blokka til en .21 motor er mindre enn en .28 motor. At det er noen som kaller en 3,5 for big block blir litt feil. Joda den er større enn en .15 motor, men de blir ofta kalt small block. Men blokka til en .21 motor og en .28 motor har samme fester slik at de passer over. Man kan da sette en .21 motor i en monster selv om det er en altfor svak motor, og man kan sette en .28 motor i en buggy som til vanlig har en .21 motor.

        Kom gjerne med litt mer spesefikk opplysninger og data på den motoren du spør om. Link til side f.eks.....
        TEAM ELEFUN

        Comment


        • #5
          hei og takk for svar.på den reserva motoren som jeg har står det bigg block på kjøletåppen og den som jeg bruker står det bare 21 på.det var derfor jeg måtte spørre om der var no forskjel på di to.
          hpi savage 3,5+ kyosho inferno mp 7.5 og kyosho inferno stadium force rt15 og en madforce

          Comment


          • #6
            Nei, det er ikke forskjell på de to i størrelse. Men kan selvsagt være forskjell i ytelse.
            TEAM ELEFUN

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X