Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe ny bil!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe ny bil!

    Jeg og en kompis tenkte å fiske frem RC-hobbyen igjen og har bestemt oss for å kjøpe nye biler, men hva skal man kjøpe?
    Sett mye på HPI sine biler og kom fort over Bullet som sikkert mange også har gjort. Virker som en morsom bil for litt fritidskjøring, men hørt mye om at det er så skjøre? Mye plast som knekker relativt fort?
    Ellers har jeg tittet litt på Traxxas, men har ikke noe forhold til bilene. Hva tror folk? Burde man gått opp på en HPI Savage for å få en bil som kanskje tåler litt? Det er ikke snakk om noe voldsom kjøring, men bare litt for morro.

    Hadde vært helt toppers med noen enkle svar.

  • #2
    Bulleten er en grei bil, men blir fort litt for liten og kjedelig.
    Ville heller ha gått for som du nevnte, en savage, evnt vorza.

    Comment


    • #3
      Originally posted by freddy85 View Post
      Bulleten er en grei bil, men blir fort litt for liten og kjedelig.
      Ville heller ha gått for som du nevnte, en savage, evnt vorza.
      Men leste litt rundt og folk mente den ikke tålte noe som helst? Er ikke snakk om at vi kjører som noen villmenn sånn som mange kanskje gjør og derfor har det inntrykket, men håper jo at det tåler litt god kjøring for oss to.
      Hvorfor blir den kjedelig og for liten?
      Er det mtp på offroad og at den fort blir for lav og liten til å takle litt røffere terreng?
      Når det gjelder Vorza er vel den kun som elektrisk? Vi er egentlig mest interresert i nitrobil.
      Finnes det andre merker som leverer kvalitet bortsett fra HPI og Traxxas? Er Kyosho noe å kjøre om dagen, eller er de på vei ned?

      Comment


      • #4
        kjem jo an på kor masse peng du har tenkt å legge i det...en nitro truggy ville nok jere jobben..
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Originally posted by carish View Post
          kjem jo an på kor masse peng du har tenkt å legge i det...en nitro truggy ville nok jere jobben..
          Kommer jo selvfølgelig på hvor mye penger jeg vil legge i det Men mener du da at Bullet holder da, eller burde man gått for en Trophy 4,6? Noen andre gode biler som man kan ha det morro med?

          Comment


          • #6
            ette det eg har lest ville eg nok funne en annen bil enn bullet..haurt endel om dårlig kvalitet på den.men har ikkje prøvd den sjøl...om su skal ha basher ville eg nok vurdert savage,om du vil ha litt meir køyreegenskaper,throphy eller revo...disse e litt dyrare,men trur du blir meir fornøgd og..
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              ev brukt:http://www.radiostyrt.no/showthread....tstyr-og-deler
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #8
                Men hvordan er det egentlig med å bestille fra f.eks Storbritania? Har slekt i England som evt kan motta bilen for meg for så og sende det som privat til meg. Slipper moms og toll da eller?

                Comment


                • #9
                  det går,du sleppe gjerne moms då,det gjelde vel tildels sjappe i hongkong og..f.eks rcmart..
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by carish View Post
                    det går,du sleppe gjerne moms då,det gjelde vel tildels sjappe i hongkong og..f.eks rcmart..
                    Høres bra ut! Fant en butikk i Danmark som selger uten mva. Sender det til en venn av meg i Danmark som sender den privat til meg over grensa. Skal nok gå fint. Blir forresten Trophy 4,6 og Savage på meg og min kompis!
                    Gleder meg til den kommer i posten! Takk for hjelp Carish og Freddy85

                    Comment


                    • #11
                      Litt sent svar på denne men jeg har en Savage x 4.6 og kompisen har en Bullet 3.0MT. Begge er artige og kjøre og takler terrenget bra. Savage er betydelig høyere og takler dette bedre! Bilene var nye nå i vinter og vi har kjørt noen ganger nå, har hatt noen skikkelige rundkast, veltet i høy fart osv. Savagen er like hel, men bulleten slikker sår nå... Stavene som holder karroseriet knekker alt for lett på Bullet'en. Opplevde likeså at luftfiltret til Bullet'en løsnet under ett rundkast. Flaks at man vi så det.
                      Alt i alt så er Bullet'en en grei bil, men den er ikke i nærheten av like solid som Savage mener jeg.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Panzer_TH View Post
                        Litt sent svar på denne men jeg har en Savage x 4.6 og kompisen har en Bullet 3.0MT. Begge er artige og kjøre og takler terrenget bra. Savage er betydelig høyere og takler dette bedre! Bilene var nye nå i vinter og vi har kjørt noen ganger nå, har hatt noen skikkelige rundkast, veltet i høy fart osv. Savagen er like hel, men bulleten slikker sår nå... Stavene som holder karroseriet knekker alt for lett på Bullet'en. Opplevde likeså at luftfiltret til Bullet'en løsnet under ett rundkast. Flaks at man vi så det.
                        Alt i alt så er Bullet'en en grei bil, men den er ikke i nærheten av like solid som Savage mener jeg.

                        Neida, aldri for seint! Vi har ikke bestilt noe enda. Var det jeg fryktet med bulleten så tenkte litt mer på Trophy 4,6. Tror du denne er mer solid enn bulleten? Er jo noe av det samme men så kanskje ut som om man fikk litt mindre plast og litt mer aluminium/stål på trophyen?

                        Comment


                        • #13
                          Må nesten besøke forumet oftere.... 14dager responstid...

                          Nå er ikke jeg noen RC kjenner og har heller ingen kunskap/kjenskap til trophyen, men som jeg har lest på div forum så er det ikke akkurat noen fordel med alu/stål heller slik du skriver. Stål og aludeler ser kulere men såvidt jeg forstår så er de noe mer sårbar, kansje noen her inne kan skrive litt om dette? Stål/aludeler VS plast..

                          Hvilken bil som er best tror jeg er vanskelig og si, det kommer ann på hva hver enkelt foretrekker.
                          Jeg for min del er kjempefornøyd med savagen, og jeg må si at den tåler MYE juling

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X