Announcement

Collapse
No announcement yet.

Buggy 1/8 råd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Buggy 1/8 råd?

    Hei

    Jeg har den siste tiden hatt lyst til å komme meg litt mer inn i RC hobbyen. Fra før av har jeg en HPI RS4 som jeg har hatt i 3-4 år, men bare kjørt litt av og på (hovedsakelig pga manglende steder å kjøre).

    Nå tenkte jeg å kjøpe en bil som er litt mer allsidig, og samtidig melde meg inn i Oslo Modellbilklubb. Tenkte da å kjøpe en 1/8 buggy, eventuelt en truggy. Derfor trenger jeg litt råd. Jeg har prøvd å se litt rundt, men er veldig vanskelig å vite hva jeg skal se etter.

    Tenker at jeg ikke har behov for noe mer enn en RTR, siden dette kun blir en fritidsgreie innimellom studier og jobb. Så da vil bilen som kjøpes bli brukt en del på banen på Hvervenbukta, men også en del på hytta og ellers rundt omkring utenfor banen også.

    Jeg har sett litt på Kyosho MP9 (/inferno neo 2.0), HPI Pulse, Losi 2.0 RTR.

    Så da vet dere litt om budsjettet også, tenker at det er greit å holde seg mellom 3000-5000 kr.

    PS Navnet på brukeren har ingenting å si for valget mitt, den ble opprettet for lenge siden

    Takker for alle forslag dere som har litt mer greie på det kommer med

  • #2
    Det beste er nok å handle brukt av en som kjører aktivt konkurranse.
    Da får du som regel topp utstyr for en billig penge. Kjøpe nytt koster fort 8-10.000,-

    Det vanskelige nå er jo å finne noen som selger uten å måtte lete
    gjennom ørten FB-sider da det meste av salget dessverre ser ut til å skje der...

    Alternativet er å legge ut en Ønskes Kjøpt-annonse på www.modellsalg.no,
    og samtidig ta en tur til bukta når det er løp f.eks, og høre litt rundt da.
    Evt. når det er treninger.

    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Kjøp deg en brukt race bil, RTR biler tåler ikke like mye. Mye bra brukt. Se på FB og søk etter kjøp og salg av brukt rc race utstyr.
      Eller spør noen på Bukta
      Ken Skalleberg

      Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X