Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servotrøbbel Losi Muggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servotrøbbel Losi Muggy

    Hei!

    For en del år siden kjøpte jeg en Losi Muggy, og kjørte den såvidt inn før jeg ble mer opptatt av andre ting. Før jeg slutta, røyk servoene som fulgte med, så jeg kjøpte en kraftigere servo og installerte den. Nå har jeg dratt fram bilen igjen, og kjørt litt, men har et problem med servoen.

    Hver gang jeg svinger til venstre, og slipper opp, trekker servoen tilbake, men den midtstilles ikke, den stopper først langt over, så bilen svinger hardt høyre. Det funker fint å svinge begge veier, og svinger jeg til høyre midtstilles servoen etterpå. Har prøvd å flytte servoen, endre lengden/vinkelen på leddet mellom servo/styring osv, men samme problemet hver gang.

    Prøvd å teste servoen for seg selv, og det samme skjer. Slenger med et bilde for å illustrere hva som skjer:
    Click image for larger version

Name:	RC servo.jpg
Views:	2
Size:	40.6 KB
ID:	791082
    sigpic

  • #2
    Noen som har noen idéer?
    sigpic

    Comment


    • #3
      Hva slags merke er det på servoen din ?
      Har du sjekket at den nye servoen har samme antal "tenner" som den gamle så servohornet/servosaveren ikke "knugger"over ?
      http://i233.photobucket.com/albums/e...ps85eb2ae7.jpg

      Comment


      • #4
        Har ikke sjekket noe sånt nei, mener jeg ble anbefalt denne servoen før jeg kjøpte. Kan det være recieveren? Nå ser det ut som STR har sluttet å funke i sin helhet, koblet servo på Throttle, og det fungerte (samme problem ang. midtstilling), men på STR er det ingen reaksjon på verken styreservo eller throttleservo.

        Original servoer er vel 2x z590, jeg skiftet til 1x HDS-9864MG
        sigpic

        Comment


        • #5
          Fant en av de gamle servoene liggende, koblet den på THR og da funket den normalt, midtstilt i tillegg, så ser ut som det er det første problemet. Det andre problemet virker nå som servoen ikke får nok strøm gjennom STR, det rikker seg såvidt ved svinging, men minimalt med reaksjon. Så på kretkortene på recieveren, og så ingen umiddelbare feil. Noen idéer her?
          sigpic

          Comment


          • #6
            NVM, downsa litt uten å sjekke instillinger på radio, fant problemet, får se om servoen takler det! Hvis ikke blir det vel å få tak i ny(e) etterhvert! Takk for hjelp! : )
            sigpic

            Comment


            • #7
              Hei. Det første som slår meg er kompatibilitet. De originale servoene er antakelig analoge (bilen kom i 2006), mens den nye sannsynligvis er digital. Da blir det i så fall krasj.
              Monster Truck Craze!

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X