Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste fuel til buggy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste fuel til buggy?

    Sånn før det bryter ut sol og vår sitter jeg her og lurer litt på hvilken fuel som er best for løpskjøring.
    Motor er jo en dyr ting så er greit og ta litt vare på den, pluss at det er vel forskjell på hvor lenge en tank med fuel holder
    Det er jo greit og ha det tilgjengelig i omr også.
    De som jeg vurderer er:
    -Byron gen2 25/30%
    -MRF buggy 25%
    -Sidewinder 25& (må hentes i Sverige)

    Noen som har meninger og noen gode grunner for hva man skal kjøre på?
    Vis det er andre forslag så kom med det, men begrunn svaret
    MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

  • #2
    Nå har ikke jeg kjørt noen voldsomme løp, men jeg har testet mye fuel underveis.
    Den jeg er mest fornøyd med ytelsene og temp på er Tornado 25% - men den har jeg kun testet 10 liter av.
    Den jeg aldri har hatt noe krøll med, som går godt, går jevnt, ingen issues, noensinne - Byron 25%
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #3
      Mårn, selv kjørt Meccamo i 3 sesonger. Motorer aldri noe problem, går, går og bare går Så jeg fortsetter nok med den også i år....
      1:8 Buggy

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tommy O View Post
        Mårn, selv kjørt Meccamo i 3 sesonger. Motorer aldri noe problem, går, går og bare går Så jeg fortsetter nok med den også i år....
        Go kveld Tommy, du skal ikke ned og hente en varebil med sidewinder da?
        MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

        Comment


        • #5
          Nei, blir nok Mecca i år også Blir "sponset" med den fuelen....
          1:8 Buggy

          Comment


          • #6
            MRF har vel sluttet å produsere fuel.
            Team Mustit Rc, www.mustit.no, Eiker Rc Klubb
            Team Durango Dex410v3, Vampire Racing, Savöx, Epic Trinity, JConcepts

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jespero View Post
              MRF har vel sluttet å produsere fuel.
              ??
              Det hadde ikke jeg fått med meg ihvertfall.
              Får se hva Jan Tore får inn i stedet kansje da
              MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

              Comment


              • #8
                Smallsize selger Sidewinder. Det er en knall god fuel som virkelig er og anbefalle, men Nitrotane fra smallsize er litt dyrere, men veldig bra
                Last edited by Ole k; 28 February 2010, 00:55. Reason: feil
                Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

                Comment


                • #9
                  Hei.

                  Selv om jeg er "sponset" av Smallsize vil jeg si Nitrothane er super. Frode sin Nova +4 var det fremdeles friksjon i på øvre dødpunkt etter 16 liter!!!

                  Det derre MRF greiene slutta jeg med for lenge siden da det overhodet ikke gikk ann å lage dårlig fuel.. Sånn var det bare, men plutselig hade vist noe olje fryse på vei over fjellet. Tullprat i mine øyne.

                  Recab og tuneren min i Frankrike anbefaler Mecca fuel. Tornado sleit motorer for mange år siden men har kommet med ny fuel som sikert er super etter det.

                  Sidewinder gjør at motoren går varmere enn med Nitrothane, det har jeg testet på samme dag. Jeg kunne brukt det også, men Nitrothane er bedre. Fuelen gjør at motoren er veldig fin å justere og går bra også. Den er kanskje litt dyrere men det er helt ok for meg.
                  Last edited by A.M; 28 February 2010, 12:01. Reason: sl

                  Comment


                  • #10
                    jeg har enkel tilgang til byron fuel...og vil holde meg til det.har kjørt inn bilen med 20prosent nitro/16prosent olje nå(byron gen2)

                    men lurer på om jeg skal kjøpe byron gen2 25/11 nitro/olje neste gang, gen2 skal jo gjøre motoren lettere å stille inn og holde motoren kaldere osv... men syntes det er litt "skummelt" med 11 prosent olje.
                    bør jeg heller gå for den gamle byron fuelen med 25/16? eller er denne byron gen2 25/11 vel så "trygg"?

                    takker på forhånd for innspill

                    Comment


                    • #11
                      Tror 25-11 G2 fuelen er en av de aller mest anbefalte, når jeg er ferdig med de kannene jeg har nå (av et annet merke) kommer jeg til å gå over til Byron 25-11 G2.
                      Sist jeg kjørte med Byron var det 33%, men jeg syns det var litt overkill.
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • #12
                        ok takk for svar.

                        den byron 33% er vel 16%olje minns jeg...
                        har hørt at feks 2% ned på olja er som 2%opp på nitro...eller?
                        i så tilfelle:

                        kansje denne byron gen 2 25% er mye samme ulla som byron 33%...?

                        nå kjører jo ikke jeg noe løp(enda)iallefall..men liker tanken på en gylden middelvei mellom god effekt og lang levetid på motor.

                        Comment


                        • #13
                          Når man går opp til 30% så er det et par håndgrep man bør gjøre, som f.eks å legge på en ekstra shim under toppen. Dette for å redusere kompresjon og for å forhindre for tidlig detonasjon "feiltenning" osv.
                          Det er litt mer ytelse, men desto mer slitasje - 25% er en fin middelvei.
                          Mindre vs. mer nitro skal jeg ikke si så mye om, for det er mer avansert enn jeg har kontroll over. Men jeg har fått med meg at det er renere forbrenning med mindre olje, og varmere forbrenning med økt olje %.
                          Jeg har kjørt Tornado 25% og tar jeg ikke helt feil så var den helt nede i 9% olje, det er vel det absolutte minimum. Motoren jeg brukte på denne fuelen holdt ut over 40 liter, uten å skifte hverken setup eller lager, så det må da være bra. Jeg kjørte den på Tornado og Byron.
                          MBX-6
                          Slash 4x4 rtr
                          - Midtskogen Raceway-

                          Comment


                          • #14
                            såpass ja....ja da er det jo en gyllen middelvei! det er bra, for vil liksom opp på 25% nitro (psykisk) hehe...da går jeg for g2 25%
                            takk for hjelpen!

                            Comment


                            • #15
                              byron gen 2 25% / 9% skal vi i mp9 teamet kjøret hvertfall
                              ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X