Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kranglete Kyosho Inferno 7.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kranglete Kyosho Inferno 7.5

    Jeg har langtidslånt en slik bil men sliter noe grønnjævlig med å få den til å starte og gå. Jeg vet at nitro ikke er en hobby, men ett sted må grensen gå for hvor vanskelig det skal være - i dag har jeg nappet så mye i snora at jeg har fått vannblemmer mellom fingrene på høyrehånda...

    Nuvel. Som sagt er det sjukt vanskelig å få den til å fyre, og det spiller ingen rolle om den er varm eller kald. Dersom den først fyrer og blir varm går den bra. En nabo syntes den hørtes litt tungpustet og en luftfilterrens gjorde susen. Tuna litt på blandingen nå som den fikk langt mer luft enn tidligere, både toppfart og aks fikk seg et løft, men etter inngrepet begynte den plutselig å stoppe når jeg slapp gassen i en sving (og når den er kul umulig å starte varm ble det en interessant ettermiddag...).

    Til saken: Jeg bor svært nær Hvervebukta. Er det noen sjeler her inne som frekventerer det etablissementet, som er drevne og har lyst til å tjene noen slanter på å finne ut hva som skal til for å gjøre den mindre lunefull?

    Jeg har i tillegg skjønt at motoren på denne bilen ikke går inn i historien som noe Kyosho er stolt over, kan det hende at at en decent bruktmotor gir meg mer kjøreglede enn den jeg har nå? Jeg tror ikke jeg er særlig kravstor når det gjelder ytelse, alternativet er å putre rundt med en gammel Tamiya Thunder Dragon fra sent 80-tall .

    Andre tips? Ser noen referanser til at man kan bygge om skiten til elektro. Det er en ide for nitro suger humøret ut av meg...


    /r

  • #2
    Prøv å bytt plugg. Hadde en slik bil for rundt 3 år siden og husker problemene med motoren. Bytta etterhvert til en .28 motor, og det var mye bedre.

    Men sjekk pluggen
    Last edited by Autochenille; 12 July 2011, 17:24.

    Comment


    • #3
      Kyosho sine snorstartmotorer er legendariske. De holder ikke tune, rett og slett. Laber kvalitet og mye trøbbel. Jeg vet at dette innlegget ikke hjelper deg noe særlig, men jeg vil gjerne komme med følgende vel-menende og støttende ord: Det er ikke deg det er noe feil med, det er motoren! Så ikke gi opp nitro pga det her, slik som mange gjør.

      Comment


      • #4
        "Håpløse motorer" er ofte clutchen sin skyld, sjekk clutchklokke-lagere og at ikke clutchen tar for tidlig pga. slappe/knekte clutchfjærer.
        Gammel mann med m-chassis

        Comment


        • #5
          Må ikke gi opp nitro av denne årsaken, Som du sier selv så kan ett motor bytte være flott, Har selv fått vannblemmer på en Tamiya TNX (første versionen) og i tillegg noen sår, Men nitro er lettstartet i bunn og grunn når du har fått taket på justeringer og komt deg igang.

          Vist du ikke vil ha vannblemmer, Så kan startbox være en god idé kanskje ? Se om du får tak i en brukt en f.eks...

          (ps, fant en god motor på finn idag MED startbox for 2000,- Dette er en god motor som ikke kan sammenlignes med den som du har nå)
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • #6
            Her var det mange hyggelige tilbakemeldinger.

            Prøver først en ny plugg og ser om det hjelper. Får deretter se hva jeg gjør med motoren, dette kan jeg ingenting om så jeg må om ikke annet lese meg opp .

            Comment


            • #7
              Herregud, mye å velge mellom...

              Kunne alltids sendt mail til en butikk, men mye hyggeligere stemning her: Noen som kan fortelle meg hvilken type glødeplugg jeg trenger til motoren i bilen min? Jeg går stort sett i skytteltrafikk mellom jobb og hjem så jeg bestiller gjerne på nettet.

              Og når vi først er i gang: Hvilken motor bør jeg oppgradere til og hvorfor?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Raathass View Post
                Herregud, mye å velge mellom...

                Kunne alltids sendt mail til en butikk, men mye hyggeligere stemning her: Noen som kan fortelle meg hvilken type glødeplugg jeg trenger til motoren i bilen min? Jeg går stort sett i skytteltrafikk mellom jobb og hjem så jeg bestiller gjerne på nettet.

                Og når vi først er i gang: Hvilken motor bør jeg oppgradere til og hvorfor?
                Spørs hva behov du har og slikt, Noen ganger kan en brukt motor være like greit. Spess vist dem er godt behandlet osv. Men ang plugg så vil jeg tro OS#8 skal være grei, Evnt en Cold plugg
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #9
                  Bruk 0s#8 plugg og 25% nitro..
                  Skjekk at du har nok strøm på gløderen også..
                  Skru etter alle skruene på motoren også,sånn at den ikke trekker falsk luft..
                  Skjekk også at fuelen kommer til forgasseren,hvis ikke så kan du dra en evighet i snora,hjelper å ta av luft filteret å slå litt fuel inn der
                  sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                  Comment


                  • #10
                    Ny sommer, nye muligheter .

                    Har satt i ny plugg, og motoren startet på første trekk! En ubeskrivelig følelse. Den går også som en klokke etterpå, og turtallet øker sakte etter hvert som den blir lunken.

                    Problemet nå er at motoren stopper etter ca 30 sekunder. Såvidt jeg kan se er det ikke suppe i slangen fra tanken til gasseren. Fyller jeg noen dråper i gasseren så starter den på et blunk og går nye 30 sekunder, både på tomgang og med litt pådrag. Men etter kort tid stopper den på nytt.

                    Jeg har ikke gjort noe med bilen siden i fjor (og da var dette ikke noe issue så snart jeg fikk start på den), men den har stått med suppe på tanken i hele vinter... :-/. Kan noe ha tettet seg på grunn at dette?

                    Noen tips til hvor jeg skal begynne å fikse? Inntak, etc, er jo åpenbart men det kan jo tenkes at dette er en klassisk feil som ligger et helt annet sted .


                    /r, fortsatt like nybegynner...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Raathass View Post
                      Ny sommer, nye muligheter .

                      Har satt i ny plugg, og motoren startet på første trekk! En ubeskrivelig følelse. Den går også som en klokke etterpå, og turtallet øker sakte etter hvert som den blir lunken.

                      Problemet nå er at motoren stopper etter ca 30 sekunder. Såvidt jeg kan se er det ikke suppe i slangen fra tanken til gasseren. Fyller jeg noen dråper i gasseren så starter den på et blunk og går nye 30 sekunder, både på tomgang og med litt pådrag. Men etter kort tid stopper den på nytt.

                      Jeg har ikke gjort noe med bilen siden i fjor (og da var dette ikke noe issue så snart jeg fikk start på den), men den har stått med suppe på tanken i hele vinter... :-/. Kan noe ha tettet seg på grunn at dette?

                      Noen tips til hvor jeg skal begynne å fikse? Inntak, etc, er jo åpenbart men det kan jo tenkes at dette er en klassisk feil som ligger et helt annet sted .


                      /r, fortsatt like nybegynner...
                      Bytt fuelslanger og bruk fersk fuel. Kanskje det hjelper. Kanskje tanken er tett også.

                      Comment


                      • #12
                        Tok ut tanken og alle slanger. Forsøkte å starte igjen og det er åpenbart at det ikke går fuel inn i forgasseren (luftperlene ligger på nøyaktig samme sted - ingen gjennomstrømming.

                        Det er ikke noe galt med slanger og tank. Tar jeg av slangen ved inngangen til forgasseren så har jeg ingen problemer med å blåse fuel gjennom tanken og ut av slangen. Når jeg setter slangen på gasseren er det kul umulig å få blåst noe som helst - potte tett har forsøkt med og uten motoren i gang og med og uten pådrag.

                        Dette må ha skjedd i løpet av vinteren mens bilen har stått på en hylle i en innebod. Har kikket litt på sprengskissen i brukermanualen - frister ikke noe særlig å begynne å plukke dette fra hverandre. Er slettes ikke sikker på at jeg får det sammen igjen og justert riktig...



                        /r

                        Comment


                        • #13
                          For at det skal komme nitro til gasseren. Hvis du tar av slangen på forgasseren og blåser i den slangen som sitter på potta som går til tanklokket,da skal du greie å blåse nitro ut av slangen i andre enden
                          Kan være tanklokket er tett der lufta skal inn..
                          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by olafand2 View Post
                            For at det skal komme nitro til gasseren. Hvis du tar av slangen på forgasseren og blåser i den slangen som sitter på potta som går til tanklokket,da skal du greie å blåse nitro ut av slangen i andre enden
                            Kan være tanklokket er tett der lufta skal inn..
                            Takk for svar, men jeg skriver "Tar jeg av slangen ved inngangen til forgasseren så har jeg ingen problemer med å blåse fuel gjennom tanken og ut av slangen" .


                            /r

                            Comment


                            • #15
                              Mye mulig det ligger en "plugg" av gammel olje og fuel i inntaket på gasseren din. Blås med en kompressor med blåsespiss, hvis det da er "fri" gjennomgang, er det bare å prøve å fyre opp på nytt. Ikke umulig det er problemet ditt.
                              Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X