Jeg har langtidslånt en slik bil men sliter noe grønnjævlig med å få den til å starte og gå. Jeg vet at nitro ikke er en hobby, men ett sted må grensen gå for hvor vanskelig det skal være - i dag har jeg nappet så mye i snora at jeg har fått vannblemmer mellom fingrene på høyrehånda...
Nuvel. Som sagt er det sjukt vanskelig å få den til å fyre, og det spiller ingen rolle om den er varm eller kald. Dersom den først fyrer og blir varm går den bra. En nabo syntes den hørtes litt tungpustet og en luftfilterrens gjorde susen. Tuna litt på blandingen nå som den fikk langt mer luft enn tidligere, både toppfart og aks fikk seg et løft, men etter inngrepet begynte den plutselig å stoppe når jeg slapp gassen i en sving (og når den er kul umulig å starte varm ble det en interessant ettermiddag...).
Til saken: Jeg bor svært nær Hvervebukta. Er det noen sjeler her inne som frekventerer det etablissementet, som er drevne og har lyst til å tjene noen slanter på å finne ut hva som skal til for å gjøre den mindre lunefull?
Jeg har i tillegg skjønt at motoren på denne bilen ikke går inn i historien som noe Kyosho er stolt over, kan det hende at at en decent bruktmotor gir meg mer kjøreglede enn den jeg har nå? Jeg tror ikke jeg er særlig kravstor når det gjelder ytelse, alternativet er å putre rundt med en gammel Tamiya Thunder Dragon fra sent 80-tall .
Andre tips? Ser noen referanser til at man kan bygge om skiten til elektro. Det er en ide for nitro suger humøret ut av meg...
/r
Nuvel. Som sagt er det sjukt vanskelig å få den til å fyre, og det spiller ingen rolle om den er varm eller kald. Dersom den først fyrer og blir varm går den bra. En nabo syntes den hørtes litt tungpustet og en luftfilterrens gjorde susen. Tuna litt på blandingen nå som den fikk langt mer luft enn tidligere, både toppfart og aks fikk seg et løft, men etter inngrepet begynte den plutselig å stoppe når jeg slapp gassen i en sving (og når den er kul umulig å starte varm ble det en interessant ettermiddag...).
Til saken: Jeg bor svært nær Hvervebukta. Er det noen sjeler her inne som frekventerer det etablissementet, som er drevne og har lyst til å tjene noen slanter på å finne ut hva som skal til for å gjøre den mindre lunefull?
Jeg har i tillegg skjønt at motoren på denne bilen ikke går inn i historien som noe Kyosho er stolt over, kan det hende at at en decent bruktmotor gir meg mer kjøreglede enn den jeg har nå? Jeg tror ikke jeg er særlig kravstor når det gjelder ytelse, alternativet er å putre rundt med en gammel Tamiya Thunder Dragon fra sent 80-tall .
Andre tips? Ser noen referanser til at man kan bygge om skiten til elektro. Det er en ide for nitro suger humøret ut av meg...
/r
Comment