høres bra utVar jo ute etter en litt sintere motor med mere bunn en WS7 L2G'n.WS7'n er en utrollig bra motor med ok bunndrag og en vill top,meget bra motor som ikke spinner alt for mye i cornerne/svingene som gjør den til en veldig lettkjørt motor til alle forhold.Det blir meget spennende å få toroen på veien,hadde egentlig tenkt meg å investere i en C6BBT L2G, men etter mye vurderinger at og frem fant jeg ut at det var på tide å sjekke ut et annet merke en bare RB.
Vet ikke om toroen har like ekstrem top som ws7n har?
Toronero'en hadde jeg i min Losi 8ight T, kjørte med 7.5 venturi og nitrotane 30% samt standard 8ight clutch oppsett...
Det var i overkant mye power. Ellers var den veldig grei å ha med å gjøre mtp. justering osv.
Bestemte meg for en 9901 pipe med 41021 bend og 6.5mm venturi.Er jævlig fornøyd med det oppsettet
Motoren oppfører seg ganske lik en RBC6 (bare mye bedre) selv om c6'n er på 5 porter..FET bunn og meget bra top.
Takker gutter..
Bare til opplysning så er C6 basert på Novarossi. Sjekk forgasseren på de gamle RB motorene dine du så ser du det står Novarossi på belgen til sleiden
Og den har 7 porter pluss eksos.
C6 er veldig lik Plus 4 til Novarossi i ytelse. Og mange deler passer hverandre.
Konge motor Har kjørt ca 2 liter på den nå og det virker som den enda øker og øker i ytelse..fytte h...
Måtte putte på en 15 taggers clutcklokke på den,13 ble for ekstremt og med 6.5 mm venturi 9901/41021 ble det
wheelies på den.Meget meget fornøyd med dette beistet.For personer som mener den har for treg bunn
har virkelig ikke gjort annet en å lest seg blinde på andre sine oppdiktede historier om motoren, av folk som
evt har noe imot nova motorer.Denne motoren er som en fly forbanna tiger.Jeg har prøvd ut dusinvis av
nitro motorer og finner kun en motor som er mer villere på bunnen, og det er RB TM928
Konge motor Har kjørt ca 2 liter på den nå og det virker som den enda øker og øker i ytelse..fytte h...
Måtte putte på en 15 taggers clutcklokke på den,13 ble for ekstremt og med 6.5 mm venturi 9901/41021 ble det
wheelies på den.Meget meget fornøyd med dette beistet.For personer som mener den har for treg bunn
har virkelig ikke gjort annet en å lest seg blinde på andre sine oppdiktede historier om motoren, av folk som
evt har noe imot nova motorer.Denne motoren er som en fly forbanna tiger.Jeg har prøvd ut dusinvis av
nitro motorer og finner kun en motor som er mer villere på bunnen, og det er RB TM928
Og så dette en .21 motor så da sier det litt når det kun er RB 928 som tar den i bunn.
[QUOTE=K-man;412455]åssen står HSN & LSN på din toro nero?
bruker 6,5vent selv mn får dn ikke helt slik eg vil ha den.. :/[/QUOTE
Det er ikke noe fasit svar på nitro motorer.. Selv om 1 toro nero fungerer med f.eks lsn 1 ut fra flush og hsn 1 inn fra flush så betyr ikke det at alle toro'r gjør det samme..
åssen står HSN & LSN på din toro nero?
bruker 6,5vent selv mn får dn ikke helt slik eg vil ha den.. :/
Lsn-0.9 ut fra flush/Hsn-1.45 inn fra flush, med novarossi C7TGC plugger,men som Remy sier,alle motorer av samme merke oppfører seg
ikke alltid lik,noe som jeg har erfart på mange nitro motorer av samme slag.Fuelen har jo også en del og si.Kombinasjonen av alt!!; men alt dette vet du nok fra før av.Beklager at det gikk så lang tid før jeg fikk svart deg.BTW har du sluttet med Novarossi
motorer og gått over til GO?Solgt Hyper 9'en også?
har pakka ned toroen i eska igjen, vurderte og selge den men vett ikke helt.. klarer liksom ikke helt å bestemme meg.. :P
hyperen er ikke solgt den heller, mn den står litt i deler, bytte ut litt slitte deler på den... så gjenstår å skru den sammen igjen.
er du intrisert i noe av d kansje?
Har pr idag en GO 5port stående i D8en min ja.
har pakka ned toroen i eska igjen, vurderte og selge den men vett ikke helt.. klarer liksom ikke helt å bestemme meg.. :P
hyperen er ikke solgt den heller, mn den står litt i deler, bytte ut litt slitte deler på den... så gjenstår å skru den sammen igjen.
er du intrisert i noe av d kansje?
Har pr idag en GO 5port stående i D8en min ja.
shit,du må jo ikke selge Toro nero team motoren,den er
jo en av de bøseste .21 konkuranse motorene der ute..
Har aldri sett eller eid en mer sinnsyk maskin som denne.
Egner seg ikke for første gangs kjørere av buggyer
,rett og slett for brutal..lol.
Tenkte på clutch oppsettet du bruker til Neroen??
personlig så bruker jeg ,delenr: Hobao 86121
clutch/springs Flywheel:Hobao 88226 oppsettet både på RB WS7 L2G
og Toro nero team'en og synes det funker som
bare juling på begge motorene.Noe av det absolutt beste
oppsettet jeg har brukt på nitro motorer.
RBWS7 L2G elsker dette oppsettet.En motor
som nesten er overfølsom når det kommer til
clutch/fjær oppsett generelt.Toroen blir så smooth
og brutal at det nesten er skummelt.
Dont sell it!!Prøv ut alt du kan til du finner
nøkkelen til Toroens favoritt mat
Får Hobao Hyper 9 GL'en min mest sannsynligvis
i morgen,Da havner WS7 L2G'n i Hyper9 GL
og Toroen i Hyper 8.5 pro'en.Sitter Toroen i Hyper 8.5
pga av at vekten er 200 gr tyngre en hyper 9
Tenker på å få annskaffet meg RB B10
motoren i slutten av september
en kompis av meg har en Ws9 i sin hyper9, den går temmeligt bra den og.
eg hadde toroen min i D8en så brukte HB sitt flywheel, fjærer og alu-clutch sko.
Med tia så kommer jeg nok til og sette Fiorini eller Werks sin justerbare clutch i.
hadde me bodd nærmere så skulle du fått sett på toroen min og gitt fra deg litt lærdom hehe.
Comment