Announcement

Collapse
No announcement yet.

Novarossi Toro Nero Turbo Team/Pipe og manifold, forgasser innlegg ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    eg e hvertfall konge fornøyd med min toro.. det koste avgårde
    så lykke til mats.
    € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
    € Team Sjølsponsa2012 €

    Comment


    • #17
      høres bra utVar jo ute etter en litt sintere motor med mere bunn en WS7 L2G'n.WS7'n er en utrollig bra motor med ok bunndrag og en vill top,meget bra motor som ikke spinner alt for mye i cornerne/svingene som gjør den til en veldig lettkjørt motor til alle forhold.Det blir meget spennende å få toroen på veien,hadde egentlig tenkt meg å investere i en C6BBT L2G, men etter mye vurderinger at og frem fant jeg ut at det var på tide å sjekke ut et annet merke en bare RB.
      Vet ikke om toroen har like ekstrem top som ws7n har?
      sigpic

      Xray XB8/Xray XB9 2013 spec/Mugen MBX6EUR/Hyper 9 GL/Hotbodies-D8/Team Associated B4.1/Hyper 8.5 Pro/Proline
      AKA/Novarossi/RB/Piranha/Savox/Sanwa/Losi Mini 8eight C.R.E


      Comment


      • #18
        det vet eg ikkje,
        har en kamerat som kjører med en ws9 og han er overbevist at han skal ha toro nero i sin neste bil.
        € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
        € Team Sjølsponsa2012 €

        Comment


        • #19
          Toronero'en hadde jeg i min Losi 8ight T, kjørte med 7.5 venturi og nitrotane 30% samt standard 8ight clutch oppsett...
          Det var i overkant mye power. Ellers var den veldig grei å ha med å gjøre mtp. justering osv.

          Rett og slett en nydelig motor.

          Comment


          • #20
            Bestemte meg for en 9901 pipe med 41021 bend og 6.5mm venturi.Er jævlig fornøyd med det oppsettet
            Motoren oppfører seg ganske lik en RBC6 (bare mye bedre) selv om c6'n er på 5 porter..FET bunn og meget bra top.
            Takker gutter..
            sigpic

            Xray XB8/Xray XB9 2013 spec/Mugen MBX6EUR/Hyper 9 GL/Hotbodies-D8/Team Associated B4.1/Hyper 8.5 Pro/Proline
            AKA/Novarossi/RB/Piranha/Savox/Sanwa/Losi Mini 8eight C.R.E


            Comment


            • #21
              Bare til opplysning så er C6 basert på Novarossi. Sjekk forgasseren på de gamle RB motorene dine du så ser du det står Novarossi på belgen til sleiden
              Og den har 7 porter pluss eksos.

              C6 er veldig lik Plus 4 til Novarossi i ytelse. Og mange deler passer hverandre.
              TEAM ELEFUN

              Comment


              • #22
                Konge motor Har kjørt ca 2 liter på den nå og det virker som den enda øker og øker i ytelse..fytte h...
                Måtte putte på en 15 taggers clutcklokke på den,13 ble for ekstremt og med 6.5 mm venturi 9901/41021 ble det
                wheelies på den.Meget meget fornøyd med dette beistet.For personer som mener den har for treg bunn
                har virkelig ikke gjort annet en å lest seg blinde på andre sine oppdiktede historier om motoren, av folk som
                evt har noe imot nova motorer.Denne motoren er som en fly forbanna tiger.Jeg har prøvd ut dusinvis av
                nitro motorer og finner kun en motor som er mer villere på bunnen, og det er RB TM928
                sigpic

                Xray XB8/Xray XB9 2013 spec/Mugen MBX6EUR/Hyper 9 GL/Hotbodies-D8/Team Associated B4.1/Hyper 8.5 Pro/Proline
                AKA/Novarossi/RB/Piranha/Savox/Sanwa/Losi Mini 8eight C.R.E


                Comment


                • #23
                  åssen står HSN & LSN på din toro nero?
                  bruker 6,5vent selv mn får dn ikke helt slik eg vil ha den.. :/
                  € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
                  € Team Sjølsponsa2012 €

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Dr Spoony View Post
                    Konge motor Har kjørt ca 2 liter på den nå og det virker som den enda øker og øker i ytelse..fytte h...
                    Måtte putte på en 15 taggers clutcklokke på den,13 ble for ekstremt og med 6.5 mm venturi 9901/41021 ble det
                    wheelies på den.Meget meget fornøyd med dette beistet.For personer som mener den har for treg bunn
                    har virkelig ikke gjort annet en å lest seg blinde på andre sine oppdiktede historier om motoren, av folk som
                    evt har noe imot nova motorer.Denne motoren er som en fly forbanna tiger.Jeg har prøvd ut dusinvis av
                    nitro motorer og finner kun en motor som er mer villere på bunnen, og det er RB TM928
                    Og så dette en .21 motor så da sier det litt når det kun er RB 928 som tar den i bunn.

                    Comment


                    • #25
                      [QUOTE=K-man;412455]åssen står HSN & LSN på din toro nero?
                      bruker 6,5vent selv mn får dn ikke helt slik eg vil ha den.. :/[/QUOTE


                      Det er ikke noe fasit svar på nitro motorer.. Selv om 1 toro nero fungerer med f.eks lsn 1 ut fra flush og hsn 1 inn fra flush så betyr ikke det at alle toro'r gjør det samme..
                      MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                      www.Mustit.no

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by K-man View Post
                        åssen står HSN & LSN på din toro nero?
                        bruker 6,5vent selv mn får dn ikke helt slik eg vil ha den.. :/
                        Lsn-0.9 ut fra flush/Hsn-1.45 inn fra flush, med novarossi C7TGC plugger,men som Remy sier,alle motorer av samme merke oppfører seg
                        ikke alltid lik,noe som jeg har erfart på mange nitro motorer av samme slag.Fuelen har jo også en del og si.Kombinasjonen av alt!!; men alt dette vet du nok fra før av.Beklager at det gikk så lang tid før jeg fikk svart deg.BTW har du sluttet med Novarossi
                        motorer og gått over til GO?Solgt Hyper 9'en også?
                        sigpic

                        Xray XB8/Xray XB9 2013 spec/Mugen MBX6EUR/Hyper 9 GL/Hotbodies-D8/Team Associated B4.1/Hyper 8.5 Pro/Proline
                        AKA/Novarossi/RB/Piranha/Savox/Sanwa/Losi Mini 8eight C.R.E


                        Comment


                        • #27
                          har pakka ned toroen i eska igjen, vurderte og selge den men vett ikke helt.. klarer liksom ikke helt å bestemme meg.. :P
                          hyperen er ikke solgt den heller, mn den står litt i deler, bytte ut litt slitte deler på den... så gjenstår å skru den sammen igjen.
                          er du intrisert i noe av d kansje?
                          Har pr idag en GO 5port stående i D8en min ja.
                          € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
                          € Team Sjølsponsa2012 €

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by K-man View Post
                            har pakka ned toroen i eska igjen, vurderte og selge den men vett ikke helt.. klarer liksom ikke helt å bestemme meg.. :P
                            hyperen er ikke solgt den heller, mn den står litt i deler, bytte ut litt slitte deler på den... så gjenstår å skru den sammen igjen.
                            er du intrisert i noe av d kansje?
                            Har pr idag en GO 5port stående i D8en min ja.
                            shit,du må jo ikke selge Toro nero team motoren,den er
                            jo en av de bøseste .21 konkuranse motorene der ute..
                            Har aldri sett eller eid en mer sinnsyk maskin som denne.
                            Egner seg ikke for første gangs kjørere av buggyer
                            ,rett og slett for brutal..lol.
                            Tenkte på clutch oppsettet du bruker til Neroen??
                            personlig så bruker jeg ,delenr: Hobao 86121
                            clutch/springs Flywheel:Hobao 88226 oppsettet både på RB WS7 L2G
                            og Toro nero team'en og synes det funker som
                            bare juling på begge motorene.Noe av det absolutt beste
                            oppsettet jeg har brukt på nitro motorer.
                            RBWS7 L2G elsker dette oppsettet.En motor
                            som nesten er overfølsom når det kommer til
                            clutch/fjær oppsett generelt.Toroen blir så smooth
                            og brutal at det nesten er skummelt.
                            Dont sell it!!Prøv ut alt du kan til du finner
                            nøkkelen til Toroens favoritt mat
                            Får Hobao Hyper 9 GL'en min mest sannsynligvis
                            i morgen,Da havner WS7 L2G'n i Hyper9 GL
                            og Toroen i Hyper 8.5 pro'en.Sitter Toroen i Hyper 8.5
                            pga av at vekten er 200 gr tyngre en hyper 9
                            Tenker på å få annskaffet meg RB B10
                            motoren i slutten av september
                            sigpic

                            Xray XB8/Xray XB9 2013 spec/Mugen MBX6EUR/Hyper 9 GL/Hotbodies-D8/Team Associated B4.1/Hyper 8.5 Pro/Proline
                            AKA/Novarossi/RB/Piranha/Savox/Sanwa/Losi Mini 8eight C.R.E


                            Comment


                            • #29
                              en kompis av meg har en Ws9 i sin hyper9, den går temmeligt bra den og.
                              eg hadde toroen min i D8en så brukte HB sitt flywheel, fjærer og alu-clutch sko.
                              Med tia så kommer jeg nok til og sette Fiorini eller Werks sin justerbare clutch i.
                              hadde me bodd nærmere så skulle du fått sett på toroen min og gitt fra deg litt lærdom hehe.
                              € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
                              € Team Sjølsponsa2012 €

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X