Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med styringen til en vh-x5 1:10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med styringen til en vh-x5 1:10

    Click image for larger version

Name:	Rc bil.jpg
Views:	1
Size:	41.3 KB
ID:	788219Click image for larger version

Name:	Rc bil2.jpg
Views:	1
Size:	38.6 KB
ID:	788218Click image for larger version

Name:	Rc bil.jpg
Views:	1
Size:	41.3 KB
ID:	788219Servoen ser ut som den funker, men når jeg svinger så er det så vidt at dekkene beveger seg. Det ser ut som at styringsmekanismen gir etter????

  • #2
    Det kan være at servo hornet er utslitt,at tennene er borte innvending.
    Prøv å sving på hjula med handa og se om servoen står stille nå hornet beveger seg..
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Er helt noob, men hvor ligger hornet?

      Servoen ser ut som den fungerer(som sagt noob), men det er armen som servoen styrer(den med fjøra nede på) som gir etter???

      Comment


      • #4
        Det er den svarte armen som sitter først på servoen. Du ser den til høyre på det første bildet ditt
        Sånn ser det ut http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=13542
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment


        • #5
          hvis jeg forstår deg rett så er det servo saver du snakker om.
          Den er der for å redde servoen din når styringa har låst seg eller i andre tilfeller som gjør at styringa ikke beveger seg fritt.Som når du lander etter ett hopp.

          Men hvis den armen gir etter og hjulene ikke svinger når bilen står stille så bør du slå av strømmen på servoen så den ikke går i stykker.
          Er nemlig ikke bra i lengden.
          Over til problemet:jeg ville ha skrudd av staget mellom servo og servosaver(den med fjøra på)eller hornet som sitter direkte på servo.
          Så ville jeg ha forsiktig prøvd å svinge på hjulene begge veier med hendene for å finne ut hvor de låser.

          Kan ikke umiddelbart se noe galt på bildene så det er jo mulig at problemet ligger i servosaver,den er det neste jeg ville ha skrudd løs for å se om forstillinga går fritt.

          lykke til da.....
          Last edited by vapor 28; 27 October 2010, 21:07. Reason: skriveleif
          X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
          ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
          hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

          Comment


          • #6
            Nå har jeg lagt inn video. Nå svinger den i hvertfall en vei..... Hvilke skruer bør jeg stille på for hjulstillingen, eller er der servosaveren som står feil etter jeg hadde den av??


            Last edited by Ronny35; 28 October 2010, 10:15. Reason: Glemte bilde!!!

            Comment


            • #7
              jeg ser ingen piler,men hvis du ser på denne linken http://www.modellbil.no/shop/product...5af6d7d5f48f1c så kjønner du hva jeg mener .

              etter min mening så bør du klare å fikse dette selv,mulig du trenger en ny del men du kan jo prøve å se om du får det til.
              Du kan lære masse ved å prøve selv,det er jo halve moroa...
              X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
              ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
              hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

              Comment


              • #8
                Takk for gode svar!

                Comment


                • #9
                  fikk du det til?
                  sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                  Comment


                  • #10
                    på pcn min var ikke den videoen der forrige gang:-(

                    men ser ut som den servosaveren slår ut i den ene retningen.

                    servosaveren består av to deler +fjær.
                    De to delene skal kun bevege seg fra hverandre når det er motstand i en eller begge retninger.

                    Nå har videoen din litt dårlig oppløsning men det ser ut som den går fra hverandre i den ene retningen.

                    Det betyr at det ett eller annet sted er mostand/noe som sperrer i styringa.
                    Hvis du tar av staget fra servo eller servohorn så skal alt kunne bevege seg fritt.
                    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                    Comment


                    • #11
                      på servosaveren er det også en strammemutter som bestemmer hvor mye som må til for å gi utslag.

                      denne skal være litt taight.
                      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X